06 nov 2014 12:02
06 nov 2014 12:10
06 nov 2014 12:11
Hans44 schreef:Met belangstelling volg ik alle reacties op mijn 993.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar het geboden bedrag tot op heden is nog steeds een koopje. Zeker als je zo'n auto zakelijk kunt kopen, want deze zit gewoon vol in de BTW. Scheelt op dit bedrag dus gewoon 4000,- euro en voor 21k is er echt nergens een 993 te koop, laat staan een origineel NL met volledige historie en maar 3 eerdere eigenaren (de laatste 2 ben ik zelf 1 jaar prive, en 5 jaar zakelijk). Niemand kan in de toekomst kijken hoe een motor of bak zich houdt, maar tot aan het laatste ritje heeft ie bij mij nooit een slag fout geslagen, altijd starten lopen en nauwelijks mankementen of problemen. Met een kleine 50k km's per jaar heeft ie volgens mij ook niets te lijden, want ik reed er minsten 250 km per dag mee, dus het aantal koude starts was minimaal. Ik denk dat dit minder slijtage veroorzaakt dan bij de zgn trailerqueens en museumstukken die 10 per jaar worden gestart en vaak zonder al te veel opwarmen al snel hoog worden belast. Daarnaast heb ik altijd mijn vraagtekens bij al die "mooie" km-standen. Ik durf te stellen dat de helft niet klopt of is gemanipuleerd. Wie rijdt er nou maar een paar duizend km per jaar in zo'n fijne auto. Zeker als je er vanuit gaat dat de meesten in hun eerste 4 tot 5 levensjaren al snel 20 tot 30k per jaar reden, en er dus al snel 120k tot 140 k op de teller stond, terwijl ze nu dan pas 150k hebben gereden, dwz 10k tot 30k in 15 jaar. Klinkt mij altijd erg onwaarschijnlijk.
06 nov 2014 12:34
06 nov 2014 12:39
Neppert schreef:Roosenr schreef:Motor van die bva porsche is nog nooit gereviseerd alsook de bak...
Waar maak je dat uit op, ik kan in de advertentie niks daarover terug vinden.
Of zie ik wat over het hoofd.
Maar ik denk om eerlijk te zijn dat er met zo'n km stand er heus wel "iets" aan het blok gedaan moet zijn.
06 nov 2014 12:59
06 nov 2014 13:24
06 nov 2014 13:27
steef schreef:De Domeinen ook niet, die hebben zelfs gemeld dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor technische mankementen.....![]()
Dit vindt ik echte Bullshit. Je mag er niet aankomen, niet mee rijden, er wordt geen aanvullende info verstrekt.....dan moet je imho als koper ook kunnen reclameren.
06 nov 2014 13:27
06 nov 2014 14:17
Hans44 schreef:Met belangstelling volg ik alle reacties op mijn 993.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar het geboden bedrag tot op heden is nog steeds een koopje. Zeker als je zo'n auto zakelijk kunt kopen, want deze zit gewoon vol in de BTW. Scheelt op dit bedrag dus gewoon 4000,- euro en voor 21k is er echt nergens een 993 te koop, laat staan een origineel NL met volledige historie en maar 3 eerdere eigenaren (de laatste 2 ben ik zelf 1 jaar prive, en 5 jaar zakelijk)..
06 nov 2014 14:28
06 nov 2014 14:35
06 nov 2014 15:03
06 nov 2014 15:23
06 nov 2014 17:50
Hans44 schreef:You're wrong
Een auto die zakelijk is gebruikt (ook al is het een marge auto geworden vanwege eerdere particuliere registratie) wordt altijd weer een btw auto als deze zakelijk is bereden en dus in die periode ook alle btw voordelen op brandstof, onderhioud etc heeft gehad. Dat geldt niet als de auto als een handelsobeject wordt gekocht en wordt doorverkocht.
06 nov 2014 18:03
06 nov 2014 18:12
06 nov 2014 18:20
Robbe schreef:dat is dan inderdaad een stuk beter dan 19ct per kilometer...
06 nov 2014 18:38
06 nov 2014 20:55
Hans44 schreef:You're wrong
Een auto die zakelijk is gebruikt (ook al is het een marge auto geworden vanwege eerdere particuliere registratie) wordt altijd weer een btw auto als deze zakelijk is bereden en dus in die periode ook alle btw voordelen op brandstof, onderhioud etc heeft gehad. Dat geldt niet als de auto als een handelsobeject wordt gekocht en wordt doorverkocht.
06 nov 2014 21:39
06 nov 2014 22:50
07 nov 2014 13:28
07 nov 2014 14:04
07 nov 2014 14:10