Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 12:02

Met belangstelling volg ik alle reacties op mijn 993.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar het geboden bedrag tot op heden is nog steeds een koopje. Zeker als je zo'n auto zakelijk kunt kopen, want deze zit gewoon vol in de BTW. Scheelt op dit bedrag dus gewoon 4000,- euro en voor 21k is er echt nergens een 993 te koop, laat staan een origineel NL met volledige historie en maar 3 eerdere eigenaren (de laatste 2 ben ik zelf 1 jaar prive, en 5 jaar zakelijk). Niemand kan in de toekomst kijken hoe een motor of bak zich houdt, maar tot aan het laatste ritje heeft ie bij mij nooit een slag fout geslagen, altijd starten lopen en nauwelijks mankementen of problemen. Met een kleine 50k km's per jaar heeft ie volgens mij ook niets te lijden, want ik reed er minsten 250 km per dag mee, dus het aantal koude starts was minimaal. Ik denk dat dit minder slijtage veroorzaakt dan bij de zgn trailerqueens en museumstukken die 10 per jaar worden gestart en vaak zonder al te veel opwarmen al snel hoog worden belast. Daarnaast heb ik altijd mijn vraagtekens bij al die "mooie" km-standen. Ik durf te stellen dat de helft niet klopt of is gemanipuleerd. Wie rijdt er nou maar een paar duizend km per jaar in zo'n fijne auto. Zeker als je er vanuit gaat dat de meesten in hun eerste 4 tot 5 levensjaren al snel 20 tot 30k per jaar reden, en er dus al snel 120k tot 140 k op de teller stond, terwijl ze nu dan pas 150k hebben gereden, dwz 10k tot 30k in 15 jaar. Klinkt mij altijd erg onwaarschijnlijk.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 12:10

:cheers: Geweldig te lezen dat iemand ermee doet waarvoor ze gemaakt zijn. :res: (zegt degene die dit jaar nog maar 1500km met zijn 993 heeft gereden.) :mrgreen:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 12:11

Hans44 schreef:Met belangstelling volg ik alle reacties op mijn 993.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar het geboden bedrag tot op heden is nog steeds een koopje. Zeker als je zo'n auto zakelijk kunt kopen, want deze zit gewoon vol in de BTW. Scheelt op dit bedrag dus gewoon 4000,- euro en voor 21k is er echt nergens een 993 te koop, laat staan een origineel NL met volledige historie en maar 3 eerdere eigenaren (de laatste 2 ben ik zelf 1 jaar prive, en 5 jaar zakelijk). Niemand kan in de toekomst kijken hoe een motor of bak zich houdt, maar tot aan het laatste ritje heeft ie bij mij nooit een slag fout geslagen, altijd starten lopen en nauwelijks mankementen of problemen. Met een kleine 50k km's per jaar heeft ie volgens mij ook niets te lijden, want ik reed er minsten 250 km per dag mee, dus het aantal koude starts was minimaal. Ik denk dat dit minder slijtage veroorzaakt dan bij de zgn trailerqueens en museumstukken die 10 per jaar worden gestart en vaak zonder al te veel opwarmen al snel hoog worden belast. Daarnaast heb ik altijd mijn vraagtekens bij al die "mooie" km-standen. Ik durf te stellen dat de helft niet klopt of is gemanipuleerd. Wie rijdt er nou maar een paar duizend km per jaar in zo'n fijne auto. Zeker als je er vanuit gaat dat de meesten in hun eerste 4 tot 5 levensjaren al snel 20 tot 30k per jaar reden, en er dus al snel 120k tot 140 k op de teller stond, terwijl ze nu dan pas 150k hebben gereden, dwz 10k tot 30k in 15 jaar. Klinkt mij altijd erg onwaarschijnlijk.


Hans, ik denk niet dat er iemand twijfelt aan de kwaliteit van je 993 en ook niet hoe hij onderhouden is maar je moet ook toegeven dat je eenzelfde 993 met 200k minder op de teller in duitsland of frankrijk kan gaan halen voor 30.000 of zelfs minder, ook met volledige onderhoudshistoriek....nu tweedehands kopen blijft altijd een risico zoals je zelf aangaf, je kan er ook eentje kopen waar amper mee gereden is geweest die heel wat duurder is maar die in slechtere staat is net omdat er amper mee gereden is geweest maar de kms die op de teller staat daar kan je niet omheen... ben dan van mening dat voor velen slechts 5000 euro verschil voor 200k extra meer dan rechtvaardig is...

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 12:34

Als je van de kleur houdt, kan dit ook een koopje voor je zijn:

http://link.marktplaats.nl/m866142098

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 12:39

Neppert schreef:
Roosenr schreef:Motor van die bva porsche is nog nooit gereviseerd alsook de bak...


Waar maak je dat uit op, ik kan in de advertentie niks daarover terug vinden.
Of zie ik wat over het hoofd.
Maar ik denk om eerlijk te zijn dat er met zo'n km stand er heus wel "iets" aan het blok gedaan moet zijn.


Ik denk dat je er van uit kan gaan als het niet vermeld wordt, dat het daardoor ook niet gebeurt is.

Hetzelfde als je gaat zeggen dat de auto niet Rood is omdat hij zwart is :p

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 12:59

Ghehehehe...Tja....dat is ook wel weer zo idd.
Alleen wordt er in die BVA advertenties nooit iets vermeld.
Ook niks over onderhoud e.d.
Vandaar dat ik het me afvroeg.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 13:24

De Domeinen ook niet, die hebben zelfs gemeld dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor technische mankementen..... :shock:
Dit vindt ik echte Bullshit. Je mag er niet aankomen, niet mee rijden, er wordt geen aanvullende info verstrekt.....dan moet je imho als koper ook kunnen reclameren.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 13:27

steef schreef:De Domeinen ook niet, die hebben zelfs gemeld dat ze niet aansprakelijk gesteld kunnen worden voor technische mankementen..... :shock:
Dit vindt ik echte Bullshit. Je mag er niet aankomen, niet mee rijden, er wordt geen aanvullende info verstrekt.....dan moet je imho als koper ook kunnen reclameren.


Niet persee mee eens, als de prijs die je betaald er naar is..

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 13:27

En je weet toch dat de overheid nergens verantwoordelijk voor is :D

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 14:17

Hans44 schreef:Met belangstelling volg ik alle reacties op mijn 993.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk, maar het geboden bedrag tot op heden is nog steeds een koopje. Zeker als je zo'n auto zakelijk kunt kopen, want deze zit gewoon vol in de BTW. Scheelt op dit bedrag dus gewoon 4000,- euro en voor 21k is er echt nergens een 993 te koop, laat staan een origineel NL met volledige historie en maar 3 eerdere eigenaren (de laatste 2 ben ik zelf 1 jaar prive, en 5 jaar zakelijk)..


Een auto die als privé geregistreerd is (geweest) is er definitie een marge-auto geworden en kan nooit meer een BTW auto worden. Zo is 't altijd geweest, but correct me of I'm wrong... :popcorn:

Succes met de verkoop in ieder geval. :thumleft:

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 14:28

You're wrong
Een auto die zakelijk is gebruikt (ook al is het een marge auto geworden vanwege eerdere particuliere registratie) wordt altijd weer een btw auto als deze zakelijk is bereden en dus in die periode ook alle btw voordelen op brandstof, onderhioud etc heeft gehad. Dat geldt niet als de auto als een handelsobeject wordt gekocht en wordt doorverkocht.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 14:35

Die BTW is niet echt interessant daarvoor, als je de auto weer gaat verkopen zit je weer dat je het toch weer af moet staan..

En zelfs al gaat het om 4.000,- verschil is er eigenlijk nog geen winst te behalen.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 15:03

Dit is pas een koopje!!
Wel een opknapper :wink:

http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-k ... ousPage=lr

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 15:23

Of het een koopje is (wordt) weet ik niet, maar deze Porsche 911S 2.0 targa uit 1969 wordt volgende week bij Vendu notarishuis in Rotterdam geveild. Verkoopschatting: 35.000 - 50.000 euro (opgeld 29%). Vandaag moest ik toch bij het veilinghuis zijn en ik heb de Porsche alvast voor jullie bekeken.

Foto uit de reportage bij de Van Nelle fabriek in Rotterdam.
Afbeelding

Het betreft een matching numbers LWB die origineel als gele 911 uit de fabriek gekomen is. Extra info: de LWB (long wheel base) variant is slechts 1 jaar, alleen in 1969, geproduceerd. De Porsche is in 2001 uit Italië geïmporteerd (ik twijfel of het jaartal klopt, omdat hij een blauw kenteken heeft) en is in 2011 in bezit van de huidige eigenaar gekomen. Geen historie bekend, facturen vanaf 2011 aanwezig. Is niet getaxeerd en er is geen rapport aanwezig van een Porsche dealer of specialist. Kilometerstand op teller 44.000 km.

Motorisch kan ik niets zeggen over deze Porsche, hij wordt blijkbaar nog ieder jaar APK gekeurd en de auto is rijdend. Cosmetisch heeft hij aandacht nodig. Slecht oogt hij niet, maar omdat hij op een meerdere plekken kleine tekenen van roest vertoond, zou ik hem hem zelf eigenlijk helemaal (laten) strippen om hem in concoursstaat te krijgen. Mooi meegenomen: dan kan hij meteen in de originele gele kleur gespoten worden. De roest toont niet overmatig, maar wat zit er onder de lak???

Het targa dak is opnieuw bekleed en ziet er zeer goed uit. Stoelen zijn van Recaro en er is een autogordel voor bestuurder en 1 achterzitje gemonteerd. Dit is niet op de meest mooie manier gemonteerd, maar het voldoet. Het interieur zag er goed uit, ik kan echter niet zeggen of alles verder origineel is. Voor de liefhebber kan het een avontuur en een heel mooi project zijn, welke na restauratie over de 100k kan opleveren...

Klik hier voor link naar kavelnummer. De info over de historie van de Porsche heb ik van een medewerker van het veilinghuis gekregen (in een gesprek, niet op papier). Het kan zijn dat het onvolledig of niet geheel correct is. Op het achterraam zat een sticker van de "klassieke 911 & 912 club", wellicht is deze Porsche daar beter bekend?

AfbeeldingAfbeelding AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 17:50

Hans44 schreef:You're wrong
Een auto die zakelijk is gebruikt (ook al is het een marge auto geworden vanwege eerdere particuliere registratie) wordt altijd weer een btw auto als deze zakelijk is bereden en dus in die periode ook alle btw voordelen op brandstof, onderhioud etc heeft gehad. Dat geldt niet als de auto als een handelsobeject wordt gekocht en wordt doorverkocht.


Nuance:
een marge auto kun je zakelijk kopen, en het wordt dan inderdaad een btw auto. Echter bij verkoop moet je over de verkoopprijs wel btw afdragen.
Dus volgens mij ben jij de btw straks kwijt terwijl je (neem ik aan) die zelf nooit ontvangen hebt bij de eerdere privé / zakelijk transactie.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 18:03

Dat klopt helemaal
Dat is het nadeel als je gebruik maakt vd yountimerregeling waar je (meestal) een marge auto koopt om over de dagwaarde te kunnen bijtellen. Daarbij is overigens de btw correctie die je eind vh jaar moet afdragen voor privegbruik (niet te verwarren met de bijtelling) gunstiger dan bij een btw auto.
Ik kan je overigens wel vertellen dat het negatieve verschil in btw bij verkoop een lachertje is vergeleken met het btw voordeel dat je hebt op de running costs. Alleen de btw op 6000 liter brandstof per jaar scheelt al 2k per jaar

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 18:12

dat is dan inderdaad een stuk beter dan 19ct per kilometer...

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 18:20

Robbe schreef:dat is dan inderdaad een stuk beter dan 19ct per kilometer...


Staat wel tegenover dat je per maand minimaal 350,- netto bijtelling betaald..
(ik ga er van uit dat je er ook prive wel een keer op zijn staart wil trappen ;-) )

(Na 15 jaar 35% over de economische dagwaarde)

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 18:38

Je moet het zo zien dat je voor het geld van een nieuwe GTi in een 911 rijdt, zowel qua bijtelling als qua kosten per km (meer onderhioudkosten, zelfde verbruik, HSB, verzekering en weinig of geen afschrijving)
Als het goedkoop moet: Overstappen naar een Aygo of Prius kan altijd nog,

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 20:55

Hans44 schreef:You're wrong
Een auto die zakelijk is gebruikt (ook al is het een marge auto geworden vanwege eerdere particuliere registratie) wordt altijd weer een btw auto als deze zakelijk is bereden en dus in die periode ook alle btw voordelen op brandstof, onderhioud etc heeft gehad. Dat geldt niet als de auto als een handelsobeject wordt gekocht en wordt doorverkocht.



Onzin, eenmaal een marge auto kan nooit meer een btw auto worden.

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 21:39

jawel, wel voor degene die hem zakelijk koopt, wanneer hij hem weer verkoopt: je moet dan btw afdragen net als bij iedere btw auto.
Echter heb je niet het voordeel dat je de eigen aanschaf btw kan terugvragen, dat is het verschil met een reguliere btw auto. Want de transactie vindt plaats op het moment dat het een marge auto is, en het wordt daarna pas een btw auto...

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

06 nov 2014 22:50

Je hebt gelijk :wink: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _toepassen

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

07 nov 2014 13:28

Heeft er iemand deze al bekeken?
Is volgens mij niet duur maar ook niet volledig origineel.

http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche ... 601872.htm

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

07 nov 2014 14:04

74'er 3.3 Turbo :scratch:

Naast de ombouw naar 965 is MI ook de motor niet origineel.

930 type 3.3 was van '78 - '89
Daarvoor was het 'slechts' een 3.0

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel IX

07 nov 2014 14:10

Kleur is wel :puker:
Gesloten onderwerp