Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Winterslaap

12 nov 2014 8:19

Hoe zit het eigenlijk met de aansprakelijkheid wanneer je wel winterbanden hebt en op droog of nat wegdek bij 0 graden even een dik 6 meter langere remweg hebt dan met zomerbanden?

Daar hoor je niemand over, terwijl dat in de onafhankelijke tests wel degelijk bewezen is :pale:

12 nov 2014 8:21

Hee, winterbanden! :mrgreen:

12 nov 2014 8:31

Nine-eleven schreef:
boxster550spyder schreef:Winterbanden blijken in DLD alleen bij werkelijk winterse omstandigheden verplicht te zijn . . .

Een rekbaar begrip dus, wat zijn "werkelijk winterse omstandigheden" ??

Duitse wet schrijft:

Bei Schneeglätte, Schneematsch, Reifglätte oder Glatteis darf ein Kraftfahrzeug nur mit Reifen gefahren werden, deren Laufflächenprofil, Laufflächenmischung oder Aufbau für die genannten winterlichen Straßenverhältnisse ausgelegt sind (Winterreifen)

12 nov 2014 9:37

boxster550spyder schreef:Winterbanden staan inderdaad op mijn verlanglijstje.
Wil deze als het kan combineren met een extra setje velgen.
Ben er alleen nog niet uit welke velgen het moeten worden.

Ik heb voor de winterbanden eenzelfde setje op de kop getikt, als waar de zomerbanden omheen zitten ...

• belangrijkste voor mij was de redelijke ruimte tussen de spaken, zodat evt. sneeuw er makkelijk(er) tussenuit te krijgen is :idea:

.. enig nadeel is dat de winter-banden dezelfde breedte hebben, als de zomer-banden .. en er nu geen sneeuw-kettingen om passen :popcorn:

12 nov 2014 11:26

Bij mij gaat tie nu voor de 8ste x met winterslaap van 1 okt - 1 apr in een verwarmde garage. Eerste weekend van okt poetsen, banden boven de 3 bar en aan de druppelaar. Dikke hoes er over en verzekering en wegenbelasting schorsen. In de winter rijden vind ik niet handig. Te glad, te koud voor cabrio rijden. Ik bespaar ook nog zo'n 800 euries. In April is de 1ste rit meestal de Leander meeting, daar kijk ik dan weer naar uit. Ik denk dat het beste voor de auto is om minimaal 1 x per maand een rit van 100 km te maken. Dan hoeft tie niet aan de druppelaar en blijft tie in een goede conditie.

12 nov 2014 11:43

barolo schreef: Ik denk dat het beste voor de auto is om minimaal 1 x per maand een rit van 100 km te maken. Dan hoeft tie niet aan de druppelaar en blijft tie in een goede conditie.

Dat eerste ben ik met je eens, wat betreft dat tweede gaat dat alleen niet meer op voor de modernere elfjes. Mijn 997 vreet (ook stilstaand) nog steeds stroom, vandaar dat die permanent aan de druppellader hangt.

12 nov 2014 15:15

Ik heb m'n hardtop er afgelopen weekend maar opgezet. Denk niet dat er nog veel :sunny: komt.

12 nov 2014 19:54

Ik mag niet rijden van Wiebes. :bang:
Als het weer het toeliet liet ik hem andere winters wel uit.

23 nov 2014 19:45

Sleeping beauty
Afbeelding

23 nov 2014 21:35

Of ik lees er over heen, maar een volle tank is ook een aanrader. In een volle tank kan minder condens gevormd worden. Ik hoef niet uit te leggen wat condens kan doen..

Zojuist hier ook de Porsche aan de laatste rit, tot 1 maart, onderworpen. Nog even lekker uitgelaten, tank volgegooid. Jammer dat ik pas volgend jaar plezier ga hebben van die 100 euro Euro98.. ;-)
Morgen vast even cleanen, de bandjes wat harder oppompen en de druppellader erop.

Misschien ga ik zelf ook maar in een winterslaap.. duurt het wachten minder lang... :)

23 nov 2014 22:20

Van binnen en buiten schoongemaakt en in de Carnauba was gezet. Eigenlijk kan de winterslaap beginnen maar zolang er nog geen zout wordt gestrooid blijf ik lekker :drive:

Maar binnen wel lekker onder de hoes

63181

24 nov 2014 12:19

PTT schreef:Sleeping beauty
Afbeelding

beetje overdreven hoeveelheid winterbanden hoor Piet. :mrgreen:

29 nov 2014 17:44

Laatste rit vandaag gemaakt...afgetankt in Gronau en nu in de verwarmde garage met stofhoes. Maart 2015 nieuwe ronde en kansen.... :thumleft:

29 nov 2014 18:05

Ik heb de P ook ingestopt. Eerst nog even afgetankt (n.a.v. tips die ik hier las) en vorige week een nieuwe hoes gehaald in Heteren (voor het eerst niet als snotneus behandeld in een P center, en een leuke 918 gezien :mrgreen: ). Nu mag ze uitrusten naast een 997 Sport Classic en een batterij oude 911jes, ik zou graag ruilen :scratch:

30 nov 2014 16:29

Was van plan nog te rijden deze week, maar kwam gisteren laat terug van een partijtje in de taxi en reed achter een strooiwagen.
De P mag slapen voor het moment

30 nov 2014 17:34

Zojuist de auto online geschorst dmv de website van het RDW. Dat gaat makkelijk...... :thumleft:

01 dec 2014 23:18

Iemand hier trouwens verbaasd over de schorsingsprocedure (bij een postkantoor dan)? Ik heb een modern kentekenbewijs pasje en een brief voor overschrijving, echter bij het schorsen moest ik mezelf identificeren, kentekenbewijs overhandigen en de overschrijvingscode geven. Daarbij werd de originele brief geeist (dus terug naar huis :roll: ) omdat dit een officieel document betreft.

Waar ik me zo over verbaasd heb is dat een schorsing m.i. geen overschrijving is en die code derhalve niet relevant is. Daarnaast heb ik me netjes als eigenaar geidentificeerd dus ook daarlangs is eigendom te volgen. De beste man achter de balie begreep niet dat het mogelijk omslachtig was en kon ook niet verder komen dan "maar zo is nu eenmaal de procedure" dus daar had ik ook maar weinig aan. Hier iemand met ideeen?

02 dec 2014 10:49

Erik-964 schreef:Hier iemand met ideeen?

Online schorsen . . . gewoon vanuit je luie stoel en omdat het kan.

Vijf minuutjes werk.
Plaats een reactie