Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
19 mei 2014 17:23
Houd er wel rekening mee dat de FSD natuurlijk niet is afgesteld op de verlagingsveren.
Mijn Boxster staat op dit moment bij Koni waar ze de FSD en de Sport (Yellow) dempers gaan afstellen voor de Amerikaanse markt.
Dit is mij net allemaal nog uitgelegd. Daarom zal misschien de sport demper beter uit komen met veren dan de FSD. Ik krijg straks de H&R 30mm verlaging er op alleen moet ik nog kiezen tussen de FSD of de Sport. Als het FSD wordt gaan ze de dempers op mijn auto en de veren afstellen. Ze maken er voor mij Sport FSD van want dit is mijn wens

Maar dit zul je dus niet bereiken met een normale FSD als je opeens verlagingsveren monteert. Dit zal bij elk merk demper zo zijn omdat ze op de ideale stand zijn afgesteld i.c.m. standaard veren.
20 mei 2014 11:28
Ben zeker geen expert, maar Vuurfox heeft wel gelijk. Ik ben er ook mee bezig geweest en ooit een mailtje gekregen van Koni Duitsland:
...But above all, you cannot use them with FSD shocks, as these dampers should be used with original springs or lowering of max. 25 mm.
Best regards,
Beate Auster
Koni Deutschland
20 mei 2014 13:04
Aangezien 1 demper, vanwege de leeftijd, inmiddels iets minder is, ook in de wereld van dempers gedoken. Meerdere partijen al gesproken (oa PC,specialist, Madeno Racing & Biesheuvel). En het is niet moeilijk om door alle info de bekende bomen in het bos niet meer te zien. Ook revisie is een optie en deze ochtend (Op advies van Biesheuvel) contact gehad met Jurgen van Dutch Damper Development. Zeer informatief gesprek over de revisie van Bilstein dempers. Geen flauw idee of dit ook voor andere merken mogelijk is.
21 mei 2014 21:59
Betreft:
993 cabrio C2 handgeschakeld 1994
Onlangs gemonteerd:
Bilstein B8
M033
Power flex bussen in voorste draagarmen.
Uitgelijnd en uitgewogen bij een specialist in Brabant.
Ohwww wat stuurt en rijdt dat lekker.
En comfort is goed. (heb ook B8 met H&R met 40mm verlaging gehad op mijn coupe en was veel harder)
Beste investering welke ik aan mijn cabrio gedaan heb.
Wens was iets verlagen en toch comfort behouden. (het blijft toch een cabrio om lekker te cruisen)
Geadviseerd werd Bilstein B8 + M033 of Koni FSD + M033.
Ik heb gekozen voor Bilstein omdat deze nog af te stellen zijn bij het uitwegen.
Bilstein B8 Met M033 is een goede optie. Dit kan ik zeggen uit ervaring.
Koni FSD met M033 kan zeker een goed alternatief zijn.
22 mei 2014 8:25
KW Variante 3
Veerpoten, in tegenstelling tot sommige anderen, volledig r.v.s.
Geen "gehannes" met welke dempers met welke veren . . . en de daarbij behorende kans op een "mindere" combi.
Volledig instelbaar, hoogte, in- en uitgaande slag
Behoorlijk comfortable d.w.z. niet snoeihard.
Uitgewogen en uitgelijnd op RS specificities . . . kortom een zeer tevreden KW gebruiker.
28 mei 2014 15:33
993Aventuragrun schreef:...maar welke veren

Heb c4s met standaard M033 komen nieuwe onder
Maar blijft originele hoogte
29 mei 2014 16:26
Ok, dat zal een fijne combinatie zijn

en als je al M033 had ,dan zat je al std op -20mm
Mvg marco
PS Zit zelf met de gedachten te spelen om ook voor FSD te gaan, maar dan m'n H&R veren te gaan monteren icm een opvulring om toch aan die max. 25mm verlaging te voldoen.
29 mei 2014 17:43
993Aventuragrun schreef:Ok, dat zal een fijne combinatie zijn

en als je al M033 had ,dan zat je al std op -20mm
Mvg marco
PS Zit zelf met de gedachten te spelen om ook voor FSD te gaan, maar dan m'n H&R veren te gaan monteren icm een opvulring om toch aan die max. 25mm verlaging te voldoen.
M033 standaard op mijn n993 4s, maar nu er toch nieuwe KONI FSD op komt meteen de veren ook, vind die hoogte overigens prachtig zo, lag in verleden iets lager vond ik minder mooi (sorry Knauf)
als ze erop zitten ga ik zeker uitgebreid melden hoe het rijdt, kan niet wachten!
17 jun 2014 12:15
993Aventuragrun schreef:Ok, dat zal een fijne combinatie zijn

en als je al M033 had ,dan zat je al std op -20mm
Mvg marco
PS Zit zelf met de gedachten te spelen om ook voor FSD te gaan, maar dan m'n H&R veren te gaan monteren icm een opvulring om toch aan die max. 25mm verlaging te voldoen.
en heb je al iets ondernomen?
als ik tijd heb gaan ze eronder, de KONI's zijn binnen
als ze erop zittten kan je bij mij testen
15 nov 2014 18:13
Ik heb gisteren mijn 993 bij Paul Geeris opgehaald na montage van Koni FSDs. Hoewel ik alleen nog maar een klein stukje heb gereden voelt de auto ontzettend goed aan. De eerste indruk is een auto die veel zekerder aanvoelt en scherper stuurt. Bochten met hoogteverschillen in de weg geven geen gewaggel meer aan de achterzijde. De demping is comfortabel maar voelt toch ook solide aan. Op basis van deze eerste indruk zeker een aanrader voor eenieder die zijn 993 wil upgraden en niet voor een schroefset wil gaan. Dat was in ieder geval mijn startpunt, want op het cir uit zal je mij niet vinden met de Targa. De Koni's zijn gecombineerd met orginele veren omdat ik de auto op originele hoogte wil houden. Zodra ik de auto wat meer heb uitgetest dan zal ik wel laten weten.
15 nov 2014 19:45
Gied nieuws!
Wellicht dat ik ze er deze winter ook onder knal.
Liggen nog steeds in de kast.
Welke veren gebruikte je? Orginele?
Hoeveel km's zijn je ouwe shocks mee gegaan?
16 nov 2014 22:56
Als je de FSDs hebt liggen dan zou ik ze zeker monteren. De dempers combineren prima met originele (niet verlaagde) veren.
Mijn oude schokbrekers zaten er voor 130K onder en achter waren ze tussentijds al een keer vervangen.
16 nov 2014 23:06
Merk je iets van het aanpassen van de shock bij sportiever weg gedrag?
17 nov 2014 16:07
Heb zelf KW V3 op de 996-GT3 gehad. Was niet onder de indruk. Niet of nauwelijks beter dan standaard (die al 40k km's erop hadden). Bilstein B16 (PSS10) een stuk prettiger, maar de veren zijn eigenlijk te hard. Dat KW zoveel gebruikt wordt op de Nordschleife, is vooral in reclame en stikkers. Vaak zit er heel wat anders onder, Öhlins bijvoorbeeld.
Wil je echt een goed advies, ga eens langs bij Leo vd Made (Madenoracing) in Oude Tonge.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.