23 nov 2014 21:15
23 nov 2014 21:15
Frans D schreef:@steef; dus als iemand hier twee weken op vakantie komt, dan moet hij eerst een cursus volgen?
Buiten dat dat geen doen is, kan je mijns inziens iemand daar ook niet toe verplichten........
23 nov 2014 21:56
Traveller69 schreef:En nog erger, die mensen die tussen de 60 en 70 rijden buiten de bebouwde kom, en dan met dezelfde snelheid doorkachelen als ze een dorp binnenrijden - liefst zo'n dorpje waar je gelijk de winkelstraat inrijdt met veel voetgangers en fietsers.
23 nov 2014 22:02
23 nov 2014 22:11
Archiebald schreef:[Mijn grootste ergernissen in het verkeer zijn toch wel:
- Geen RAW gebruiken bij het verlaten v/d rotonde, met als variant erop het links knipperen voordat je de rotonde op rijdt![]()
23 nov 2014 22:43
MickRS schreef:Wisten jullie dat links knipperen bij een rotonde verplicht is in Frankrijk?

Elferhenkie2 schreef:
Bij verlaten rotonde geen RAW inderdaad vreselijk lastig, maar links knipperen voor rotonde heb ik geen last van, ze knipperen maar een eind weg.... Heb jij ook niet echt last van toch?
24 nov 2014 0:33
ArnoM schreef:Waar ik mij voorzichtig gezegd aan stoor is het feit dat zodra er, in dit geval een Pool bij betrokken is, er al snel wordt geconcludeerd dat deze wel gedronken zou hebben. Het kan ook goed zo zijn dat hij als gevolg van voor hem onverklaarbare omstandigheden in de slip is geraakt. Dat hij dan vervolgens geen contact legt met de nabestaanden komt inderdaad niet netjes over, maar wie weet kan hij dat simpelweg emotioneel niet aan. Ik heb zelf ook in mijn jonge jaren een keer letsel toegebracht aan een kind. De drempel om dan contact te zoeken is bijzonder hoog. Daarbij komt dat de vraag of hij contact heeft gelegd en al dan niet spijt betuigt, niets zegt over de vraag of hij strafrechtelijk een overtreding heeft gemaakt. Dit laatste blijft uiteindelijk bepalend voor de vraag of hij ook veroordeeld moet worden, en zo ja, tot welke straf.