Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 nov 2014 13:57
WTF
Maar ja...vragen staat vrij. Jammer dat er dan Cup 2 vellegies onder zitten
25 nov 2014 13:59
... voor 'n 90'er US 964 op 993 Cup II's
25 nov 2014 14:00
Pieter_996 schreef:Ik ga morgen met zowel die rode rijden en ook met die zilveren
Deze dus
Die grijze is voor een auto van 44K toch niet bijzonder mooi te noemen?
Zoals ik al eerder schreef: C4, interieurdingetjes, reflectorbalk en nu ik de foto van de kofferruimte bekijk, zie ik dat de frontafdekking/slotplaatafdekking niet lekker past. De stelrubbers vallen zelfs buiten de gaten.
Edit: de frontafdekking zit bij die rode net zo vreemd
Voor 44K mag je toch wel wat beters verwachten?
Ik zou voor dat geld gaan zoeken voor een lage KM stand auto die dan ook echt in topstaat verkeert en desnoods iets goedkopers (met een hogere km stand) waarbij je dat soort dingetjes wel mag verwachten.
Laatst bijgewerkt door
Elferhenkie2 op 25 nov 2014 14:11, in totaal 1 keer bewerkt.
25 nov 2014 14:05
giulia schreef:WTF
Maar ja...vragen staat vrij. Jammer dat er dan Cup 2 vellegies onder zitten
Cup 2 vind ik een stuk mooier dan cup 1 of design 90 velgen. Tevens zie ik liever cup spiegels dan "flaporen".
Overigens zijn een paar velgen snel gewisseld als ze je niet aanstaan.
Wel veel geld voor een 964 trouwens.......
25 nov 2014 14:10
Nietes
Ik zou eerder naar algehele staat kijken dan focussen op een lage KM stand. Die grijze vinnik ook echt niet bijzonder voor dat geld.
25 nov 2014 14:12
Als je hem met een zeer lage km-stand koopt is het bijna zonde om er veel mee te gaan rijden.
Gelukkig heb ik de mijne om lekker mee te
25 nov 2014 14:29
Elferhenkie2 schreef: Die grijze is voor een auto van 44K toch niet bijzonder mooi te noemen?
Zoals ik al eerder schreef: C4, interieurdingetjes, reflectorbalk en nu ik de foto van de kofferruimte bekijk, zie ik dat de frontafdekking/slotplaatafdekking niet lekker past. De stelrubbers vallen zelfs buiten de gaten.
Edit: de frontafdekking zit bij die rode net zo vreemd
Voor 44K mag je toch wel wat beters verwachten?
Ik zou voor dat geld gaan zoeken voor een lage KM stand auto die dan ook echt in topstaat verkeert en desnoods iets goedkopers (met een hogere km stand) waarbij je dat soort dingetjes wel mag verwachten.
Ik ben al bij de grijze geweest en de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de Fotos de Auto geen recht doen. De lak is buitengewoon mooi (0 steenslag, zal wel gespoten zijn), het stuur en de pookknop zijn door de verkoper inmiddels weer in originele toestand gebracht, toestand in real life van de Auto is gewoon goed. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze niet zomaar vind met niet teveel kms voor veel minder Geld.. Deze Auto heeft (vlgs verkoper) een complete onderhoudshistorie, remmerij achter nieuw, koppeling nieuw, vliegwiel nieuw. Morgen rijden en dan weten we Meer.
Nogmaals ik sta open voor alle suggesties Maar ik heb er nu een stuk of 10 bekeken en voor grofweg dezelfde prijs met niet teveel kms heb ik ze nog niet gevonden...
Laatst bijgewerkt door
Pieter_964 op 25 nov 2014 16:39, in totaal 1 keer bewerkt.
25 nov 2014 15:56
Pieter_996 schreef:De witte uit NL vind ik spuuglelijk....

Een blauwe......
25 nov 2014 16:39
Garage vandenBerghe heeft twee Autos staan. Een donkergrijze (met d90 en volledig origineel 103k km) en deze blauwe. Ik heb hem gebeld of ik evt. morgen langs kon komen en dan ook proefrijden. Doen ze ongelofelijjk moeilijk over, ja dat kann Maar pas nadat u voor 99% zeker heeft gezegd de Auto te kopen, we uitonderhandeld hebben etc etc etc. Reden, de Auto Staat achter in de Showroom en dat kost wat werk, daarna moeten ze hem opnieuw poetsen etc.
Ik heb hem uitgelegd dat als ik 5u in de Auto ga zitten (260km enkele reis vanaf Ddorf) dat ik dan een beetje Meer flexibiliteit verwachtte, Maar dat zag hij heel anders.
Heb daar een matig gevoel bij, t gaat hier niet om een Cornetto Maar wel om Meer dan 90k Guldens waar we over praten en dat ik op Basis van een paar Fotos of een rondje in een Showroom niet ja of nee kann zeggen lijkt mij persoonlijk duidelijk.
25 nov 2014 16:52
Maar je kunt wel nadat je hem goed hebt bekeken, zonder er in te rijden kijken of hij je aanstaat toch? Dan ga je onderhandelen onder voorbehoud van proefrit en e.v.t akk.
Kan me voorstellen dat ze niet zomaar een gebruikte 964 van 90.000 gulden meegeven voor proefrit ( met alle daarbij behorende risico's)
Zodra je weet of hij je aanstaat kun je toch proefrit maken?
25 nov 2014 16:55
Tsja, zo op de foto wel een mooie auto, maar als zij (VD Berghe) zich zo opstellen, zou ik weglopen.....
25 nov 2014 16:57
Maar back to Topic, waar moet ik morgen bijzonder op letten? ik heb de buyers guide van Adrian Streather bij me Maar hoe kan ik bijvoorbeeld evt. roest herkennen (Buiten blaasjes bij voor en achterruit?), hoe herken ik of de ophanging halfweg oke is?
25 nov 2014 16:58
Elferhenkie2 schreef:Maar je kunt wel nadat je hem goed hebt bekeken, zonder er in te rijden kijken of hij je aanstaat toch? Dan ga je onderhandelen onder voorbehoud van proefrit en e.v.t akk.
Kan me voorstellen dat ze niet zomaar een gebruikte 964 van 90.000 gulden meegeven voor proefrit ( met alle daarbij behorende risico's)
Zodra je weet of hij je aanstaat kun je toch proefrit maken?
Natuurlijk. Mocht ik na Ddorf morgen nog tijd en zin hebben kar ik naar Belgie. Ik ben misschien een beetje teveel de klant is koning... Ik doe een flinke investering (5u reistijd) en dan verwacht ik ook dat ik serieus behandeld wordt. Niet deze zeer afhoudende houding aan de telefoon. Ik houd jullie sws op de hoogte.
25 nov 2014 17:19
Pieter_996 schreef:Maar hoe kan ik bijvoorbeeld evt. roest herkennen (Buiten blaasjes bij voor en achterruit?), hoe herken ik of de ophanging halfweg oke is?
Raamrubbers voor- en achter- voorzichtig op tillen. Kan je ook meteen zien of de ruiten er in gekit zitten of niet. Een 964 ruit (voor- en achter-) zit gewoon in rubber, meer niet.
Kijk ook goed naar de onderzijde van de portieren - en bij de biesjes van de dorpels (skirts). Voor de hoofdprijs mogen deze biesjes wel netjes zijn - niet gekrompen en niet hard!
Inspecteer ook de rubbers/biesjes die tussen de parafan en de voorschermen zitten.
Ik ken de buyers-guide van Adrian niet, maar daar zal ongetwijfeld in staan dat je op de naadjes moet letten. De puntlassen in het frame waar de motorkap in valt etc.
Trek rustig de kofferbak helemaal leeg - kijk of de binnen zijde - juist niet - is meegespoten ! Let ook op of je enige roest of vervorming ziet aan de bodem en zijkanten van de kofferbak.
Verder moet natuurlijk de gehele indruk van de wagen kloppen met de Km-stand
Succes!
25 nov 2014 17:56
Check ook de oliedruk van de warme motor... bij voorkeur boven de 1,5 - 2 bar...
25 nov 2014 18:57
kofferbak juist niet meegespoten? dan heeft die van mij dus schade gehad...? is keurig schiefergrau onder de bekleding...
Hoe hoort het er dan uit te zien?
25 nov 2014 19:05
In iedergeval niet "glim" - en je moet de kit duidelijk door de lak heen zien komen .. kan dus wel iets van kleur hebben ... maar niet "af" in het gedeelte waar het reservewiel ligt en de accu staat ...
25 nov 2014 20:27
Die blauwe is gaaf. Snap wel dat ze die niet zomaar meegeven voor een proefrit
25 nov 2014 20:38
Maar goed, waarom zet je hem dan te koop?
25 nov 2014 21:02
Niet om hem aan iedere idioot mee te geven die "geinteresseerd" is in ieder geval....
25 nov 2014 21:07
Dank je
25 nov 2014 21:11
Jij hebt hem niet gesnapt.... je moet ze de kost eens geven hoeveel mensen alleen even in zo'n auto willen sturen zonder hem te willen/kunnen kopen....
25 nov 2014 21:15
Hier een c2 type 2 met handbak en sper.
Heb daar van de zomer even gekeken.Snoepwinkel

Is wel ff een ritje(heb bijna op het punt gestaan om erheen te gaan)
25 nov 2014 21:27
Heel ouderwetse gedachte maar....haastige spoed is zelden goed.
Neem je tijd....dat is moeilijk maar laat je (vooral) niet leiden door het feit dat je al lang zoekt. Er staan volop 964's in verschillende 'condities' te koop die je nog niet gespot hebt.
Zo heb ik uiteindelijk aan m'n 964 in Engeland gevonden. Ook geheel onverwachts
25 nov 2014 21:37
alvin01 schreef:Maar goed, waarom zet je hem dan te koop?
Ze willen'm verkopen, niet ter beschikking stellen
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.