Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: 912 SWB uit '68.

04 dec 2014 14:04

Gaat de goeie kant op :thumleft:

Re: 912 SWB uit '68.

04 dec 2014 14:21

Pw250 schreef:Wel "tempo makers" hier de laatste tijd ;) !! :res: :popcorn:


Tja, alstie er dan toch staat...
Gewoon gaan met die banaan en zsm klaarhebben want wil gaan toeren.. Ondertussen ook dat andere oud ijzer aan het afbouwen.. Druk genoeg...

Re: 912 SWB uit '68.

05 dec 2014 17:04

Goed bezig hier! :res:

Je komt ook goed weg qua roest volgens mij.... Wellicht toch het voordeel van een Amerikaan

Re: 912 SWB uit '68.

05 dec 2014 22:11

Zelfs amerikaanse achterschermen uit '68 gevonden zie ik :thumleft:

Re: 912 SWB uit '68.

08 dec 2014 11:07

Ja klopt,
en toch...
Gaat ik het gaatje dichtlassen en terugzetten naar europees.
Vind persoonlijk al die reflectoren enzo de lijnen van de auto niet tot zijn recht doen...

Inmiddels ook een motor gevonden/gekocht..
Gaat om een 67-er motor maar vind persoonlijk dat niet zo een punt, belangrijk is dat er (in ieder geval voor deze) weer een origineel 912 blok terug in gaat.
inmiddels ook linksachter het scherm een koppie kleiner gemaakt en het interieur leeg.
Valt me vooralsnog allemaal reuze mee. Hier en daar wat slechtere plekken maar niet onverwachte rot tegen gekomen.
Zal vanavond nog meer eens wat meer foto's maken.

Re: 912 SWB uit '68.

08 dec 2014 11:09

MickRS schreef:Goed bezig hier! :res:

Je komt ook goed weg qua roest volgens mij.... Wellicht toch het voordeel van een Amerikaan


De basis is echt verrassend hard inderdaad.
De "gebruikelijke" plekken heb je wel..
Bodemplaten wat krokant, het tank/wielophanging plaatwerk is ook niet meer al te best, en nog wat kleine plekjes wat makkelijk in orde te maken is.
Dus al met al mooi uitgangspunt... :)

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 14:50

En ja dan ben je een 2 uurtjes in de loods.. je loopt met een haakse slijper in je hand..
leunt tegen een Porsche aan...
Gezien dat de "hoedeplank" redelijk krokant was toch besloten alle isolatie stukken uit de auto te trekken om te kijken hoe de verder "schade"is/was... Gek genoeg is het echt beperkt tot de hoedenplank.. de rest is vliegroest.. (meevallertje)

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 15:28

Nog een opinie peiling..

Kleur.. de rode kleur is niet de originele..
Wat denken jullie?

Een kleurtje uitkiezen of originele uitzoeken en terug op zetten..?

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 15:49

Voor dit model zou ik geel of oranje kiezen.
Meer ingetogen ? Zilver of Slate grey.

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 16:10

Porsche GT Zilver uit 2011 zal hem zeer goed staan :D

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 16:21

fvandekimmenade schreef:
Een kleurtje uitkiezen of originele uitzoeken en terug op zetten..?

De orginele kleur natuurlijk, ook al vindt je die (op dit moment) niet zo mooi ! :salut:

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 16:32

Dan wordt het Zand beige...

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 16:42

Ik weet niet hoe de kleur heet, maar ik noem t altijd Alpine blauw metallic. Je weet wel, van die renaultjes. Vind ik een van de mooiste kleuren en recent weer op de 991 targa 8)

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 18:59

Origineel terug zetten/spuiten.+1

Re: 912 SWB uit '68.

10 dec 2014 21:12

Origineel terugzetten zou ik zeggen als het zandbeige is.

Anders zou ik tangerine of olive kiezen :mrgreen:

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 10:12

Origineel zou ik doen...sandbeige is ook echt een kleur uit die jaren...

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 10:36

origineel beige terug der op!

mooie kleur en levert bij verkoop meer centjes op :D

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 11:56

Nou dat is dan duidelijk! zand beige it is.

Nog wel een vraagje, wie weet waar ik (los van direct via Porsche) kan achterhalen wat er allemaal origineel is geleverd bij mijn specifieke 912?

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 12:19

Nou mooi dat we je hebben kunnen overtuigen over de kleur. :mrgreen: :cheers:

Volgens mij is de info over de origineel geleverde accessoires alleen via Porsche te achterhalen. Via de dealer of de importeur of rechtstreeks een mailtje aan de fabriek met een kopie van het eigendoms bewijs en chassisnummer. zie http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 6516,d.d2s

De prijs van die laatste lijkt me wat aan de hoge kant :bang: volgens mij kost dat via de dealer een stuk minder....

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 13:01

He top dankjewel!
Ja die kleur was echt nog een dingetje.. blijf een felle kleur heel mooi vinden.. oranje.. groen.. maar toch al via meerdere kanalen gehoord dat origineel toch het beste blijft (dat weet ik natuurlijk ook wel maar toch... google.. plaatjes.. twijfel...) afijn zoals ze bij 3FM altijd zeggen; "OPGELOST" :)

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 13:14

Ga je er mee rijden, of knap je m op voor de verkoop? In het eerste geval een kleur nemen die jij wil. In het tweede geval de originele kleur...

Ik kan serieus niet begrijpen dat je m in een kleur spuit die je niet mooi vindt, alleen omdat ie dan meer waard is wanneer he m ooit weer verkoopt.

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 13:53

Ik knap hem op voor mezelf, maar zoals jij al schrijft met het oog op (ik kom iets nog mooiers tegen) eventuele verkoop... Toch verstandiger om dichter tegen het origineel aan te blijven.. Het is niet dat ik de kleur niet mooi vind...
Maarja een zoveelste slate grey.. los van dat ik dat een waanzinnige kleur vind voor op een Porsche..

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 13:54

Het is trouwens,

Und jetzt ohne Oben.. :wink:
Laatst bijgewerkt door fvandekimmenade op 11 dec 2014 16:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 14:40

fvandekimmenade schreef:
MickRS schreef:Ga je er mee rijden, of knap je m op voor de verkoop? In het eerste geval een kleur nemen die jij wil. In het tweede geval de originele kleur...

Ik kan serieus niet begrijpen dat je m in een kleur spuit die je niet mooi vindt, alleen omdat ie dan meer waard is wanneer he m ooit weer verkoopt.


Ik knap hem op voor mezelf, maar zoals jij al schrijft met het oog op (ik kom iets nog mooiers tegen) eventuele verkoop... Toch verstandiger om dichter tegen het origineel aan te blijven.. Het is niet dat ik de kleur niet mooi vind...
Maarja een zoveelste slate grey.. los van dat ik dat een waanzinnige kleur vind voor op een Porsche..



Was ook meer in algemene zin... Maar als je de kleur mooi vindt en je gaat uit van eventuele verkoop, dazou ik hem ook in de originele kleur zetten.

Btw: wikipedia oben ohne :wink: :salut:

Re: 912 SWB uit '68.

11 dec 2014 14:48

mod by horn: als je reageert op de laatste post, gaarne niet quoten. Dat houdt het forum overzichtelijk en leesbaar. Dank :salut:

Dan hebben die droplullen van collegas me het in München verkeerd uitgelegd in al die tijd... :oops:
heeft toch altijd gewerkt met Oktoberfest... :oops:
Plaats een reactie