10 dec 2014 16:32
Taxi Hans schreef: Verf is niet zo duur
10 dec 2014 17:39
11 dec 2014 14:48
Johannvb schreef:Ik wil enkele plekjes op mijn auto laten bijwerken. Meestal wat steenslag,2 kleine roestplekkes op de spatbord en onderkant van de deur en een deukje die niet te maken zijn met Paintless Dent Removal.
Nu ben ik al bij vier bedrijven, allemaal met ervaring van klassieke 911's, geweest voor een prijs indicatie en kan daar geen pijl op trekken.
Bedrijf 1 zei dat ik de gehele wagen moeten laten spuiten en dan ook liefs de carrosserie tot op blanke metaal laten schuren. Prijs indicatie circa 12K
Bedrijf 2 gaf me twee opties. A) De schermen verwijderen en alles laten spuiten tot aan de B stijl circa 4,5K of de gehele auto laten spuiten maar dan niet to op de blanke metaal voor circa 8k
Bedrijf 3 zei dat de lak nog erg goed was en ik helemaal niet de spatborden hoef te verwijderen want de roest valt hartstikke mee en ze kunnen het met spot repair maken i.c.m. met bead blasting. ze rekenen circa 1,2k
Bedrijf 4 zei dat ik nu beter de wagen in zijn geheel kunnen laten spuiten, maar omdat de carrosserie hard is en de roest meevalt rekenen ze 5k voor een full respray.
Dus nu heb ik van vier bedrijven, allemaal met een goede naam in de mark, een oplossing vanaf 1,2k tot 12k![]()
Wie-o-wie kan me vertellen waarom ik zo een gevarieerd antwoord op mijn vraag krijgen? Zelf zou ik liefs de gehele auto willen aanpakken, maar als ik voor 1,2k de boel weer helemaal strak kunt krijgen, waarom zal ik dan voor een full respray gaan. Wat mis ik?
11 dec 2014 18:29
giulia schreef:Allereerst bedrijf 1 aanmelden bij de politie wegens diefstal....waanzin
11 dec 2014 19:11
giulia schreef: Allereerst bedrijf 1 aanmelden bij de politie wegens diefstal....waanzin
Elferhenkie2 schreef: Moet jij eens gaan uitrekenen wat er aan de onderkant van de streep overblijft voor het schadebedrijf![]()
11 dec 2014 21:24
11 dec 2014 21:28
Erwin schreef:giulia schreef: Allereerst bedrijf 1 aanmelden bij de politie wegens diefstal....waanzin
Elferhenkie2 schreef: Moet jij eens gaan uitrekenen wat er aan de onderkant van de streep overblijft voor het schadebedrijf![]()
Misschien wel te weinig om zakelijk gezond bezig te zijn.
Euro 12.000,- betekend voor de spuiter Euro 9917,- Euro bijgeschreven na afdragen omzetbelasting.
Ik gok dat er tussen de 1500,- en 2500,- aan materiaal in zit.
Blijft er heel grof gerekend 8000,- over voor arbeid. Als het een normaal adres is rekenen ze ongeveer Euro 60,- per uur. Dan hebben ze een kleine 140 uur om de klus te klaren. Dan moeten ze nog aardig doorwerken om dat te redden en geen tegenslag hebben dat ze onverwachte zaken tegenkomen.
Veel reëler is dat ze er langer mee bezig zijn en het voor die prijs misschien niet eens uit kan.
Niks diefstal dus.
11 dec 2014 21:58
12 dec 2014 9:57
Olaf schreef:Liam schreef: 12k op een 964 is heel veel investering op dit model
Ik zou ook opteren voor 'deel-restauratie' - voor zover je daarbij de roest die je nu ziet tot de bodem aan kunt pakken.
12 dec 2014 10:48
12 dec 2014 11:16
12 dec 2014 11:30
12 dec 2014 11:35
12 dec 2014 12:26
12 dec 2014 12:43
12 dec 2014 13:00
Taxi Hans schreef:als wij toch eens konden beschikken over de bankrekening van Johann, jaaaaaaaaaaaa dan wisten we het allemaal wel.
12 dec 2014 13:16
12 dec 2014 22:31
12 dec 2014 23:55
12 dec 2014 23:55
13 dec 2014 0:11
13 dec 2014 0:14
13 dec 2014 0:57
13 dec 2014 1:09
13 dec 2014 1:33