Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

29 dec 2014 18:50

Meestal is goedkoop ,uiteindelijk duurkoop . :roll:

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

29 dec 2014 19:00

@Olaf
Ik heb de officiële factuur nog niet gekregen, dus dat weet ik niet precies.

Van sommige onderdelen weet ik de exacte prijs niet. Wel weet ik dat een kopbout E 12,35 kost excl. Btw. Dit is een kleine E 300,00 excl. Btw voor 24 kopbouten. Daar heb je je eerste winst al te pakken. :thumleft:

Het arbeidsloon is € 52,50 excl. Btw per uur. Hoeveel uur hij precies bezig is geweest, weet ik niet.

Het vlakken van de koppen zit bij de prijs inbegrepen, net als de zuigerveren.

@renetrzes
Dat is een veel gehoorde, dooddoener op dit forum. Als dat waar is, dan kun je beter meteen de meest complete revisie uit laten voeren bij de duurste specialist. Onzin natuurlijk. Goed is goed.

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

29 dec 2014 19:01

Olaf schreef:
Elferhenkie2 schreef:Zou je zoiets ook doen met je daily driver?


Nee - de Daily is tenslotte een wegwerp-product (sinds ik niet meer daily in een luchtgekoelde 911 rij) :idea:


Waarom bij een Porsche dan wel? Wat heeft het voor zin om een complete revisie te doen als het nog niet nodig is?

Als je één roestplekje ziet, dan ook gelijk maar volledige restauratie? (Edit: Ik val in herhaling lees ik :oops: )

Er zijn er ook nog genoeg die een Porsche voor de hobby hebben die niet in nieuwstaat hoeft te verkeren :idea:

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes

29 dec 2014 21:34

Remi24 schreef:Na alle bovenstaande reacties en tips, ben ik naar aanleiding van de reactie van Lindemans naar Mittelmotor GmbH in Duitsland geweest. Daar vertelde ze me dat ze enkel volledige revisies doen. 10 tot 15K....


Die zijn ook wakker geworden...... :wink:

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

29 dec 2014 21:59

kort samengevat:
probleem = (melden op forum + tips/advies inwinnen) x rondje bellen = tevreden Porsche bezitter :mrgreen:

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

29 dec 2014 22:55

:thumleft:

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

30 dec 2014 10:54

Elferhenkie2 schreef:Waarom bij een Porsche dan wel? Wat heeft het voor zin om een complete revisie te doen als het nog niet nodig is?



Niet nodig en niet nodig ... :popcorn:

Als je nu een deel-revisie zou doen .. en over een paar jaar weer aan de bak kan, heb je dubbel geld (aan je hobbie-auto) uitgegeven :idea:

Ik neem aan dat de meeste hier geen 5 jaar in hun daily (blijven) rijden - en in hun 911 minimaal zo lang.

Afhankelijk van hoe lang TS z'n SC (en iedere andere PF'er zijn/haar Porsche) wil blijven rijden - en hoeveel Km's per jaar dat zouden zijn - is het wellicht toch verstandig om meer te laten doen dan "alleen de Porsche rijdend te houden".

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

01 jan 2015 13:39

Ben zelf ook al een keertje bij Peter in Roggel geweest.
heb daar ook een heel positieve ervaring mee en als het dichter bij huis was zouden ze mij daar zeker meer zien
er zijn wel degelijk Porsche herstel garages die dit kunnen aan een betaalbare prijs
niet iedereen heeft een onbeperkt budget of wil een fortuin besteden aan een volledige revisie
wil je een Porsche gewoon om leuk mee te rijden of wil je een perfect gerestaureerde waar je overal een concours mee kan winnen
dit bepaald natuurlijk de prijs die je er voor wil geven.
een kleinere reparatie moet niet bij definitie slecht zijn
zeker doen daar en laat ons weten als hij klaar is :salut:

Re: Gebroken tapeind verstopte oliebuisjes 3.0 SC

06 jan 2015 18:17

Ik heb mijn 3.2 motor bij EGPS in Andelst laten repareren, ben daar heel tevreden over, alle kopbouten laten vernvangen en de prijs lag onder de 5-7K.
Dus ik zou zeggen leg eens contact met hem.

groet,
Avanti
Plaats een reactie