Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

11 aug 2005 17:08

Volvo doet toch ook iets met vliegtuigen


denk da je Saab bedoeld ... toch ... :idea:
Die maken idd jet-motoren etc ...

Maar goed ...

Ga je met je karretje naar een "tuner" ofsow ...
Knalle ze er 50pk bij (turbo' dan) ...
Lekker de testbank op ... vollen doemp gas erop ... en niet voor 2 minuten, want dat nieuwe chippie moet nog es wat bijgeschaafd worden hier en daar ....

"Mooi mooi Meneertje ... U heeft er nu 50pk bij ... doe je t nu wel ff 2000 km rustig aan aub ... " :bang: D'OHHHHHH :bang:


Dirk
:wink:

11 aug 2005 17:37

dirkie schreef:"Mooi mooi Meneertje ... U heeft er nu 50pk bij ... doe je t nu wel ff 2000 km rustig aan aub ... " :bang: D'OHHHHHH :bang:


Da's niet voor de auto :wink: :arrow: da's zelf-bescherming :D

15 aug 2005 12:01

paSCal schreef:
911-lover schreef:
Olaf schreef:
911-lover schreef:Logisch denken . Wij zijn mensen en geen robots :P
.... moet je toch eens opletten in zo'n assemblage fabriek :arrow: gasten doen alleen maar wat ze opgedragen is/wordt :wink:
Dat geloof ik best. Maar waar ligt dan de fout :?:
Draag ze op om geen foute bumper te monteren en die aan de kant te leggen , en het zal gebeuren :wink:

Nee joh, zonder dollen, dat kost meer tijd/geld om dat allemaal te regelen.

Dat zou inhouden dat er "continu" dingen opgehaald/opgeborgen/neergelegd/weggebracht moeten worden langs zo'n hele band...

Praktijkrekenvoorbeelden wijzen uit, dat het inderdaad sneller en goedkoper (en vooral: minder foutgevoelig!) is, als je die bumper gewoon monteert. (geloof me, heb het als vak gehad op de TU, dit is slimmer, zo zijn er nog massa's rare voorbeelden te noemen die toch kloppen!)



Vandaar dat ze smart zijn gaan bouwen, dan valt het niet zo op!!

15 aug 2005 12:48

"How to rebuild and modify 911 engines" is een heel goed boek van Wayne Dempsey, nu CEO van pelicanparts (.com).

Daar staat ook dat je de eerste 20 minuten de motor met verhoogd stationair moet draaien om de zuigerveren in te slijpen door de verbrandingsdruk op de ringen. In zijn boek geeft hij ook aan dat je de cilinderwanden goed vetvrij moet maken met alcohol (bv van olie die je hebt gebruikt om de zuigers in de cilinders terug te plaatsen) voordat je de koppen terugplaatst; juist om te zorgen dat de zuigerveren goed kunnen inslijpen in de eerste momenten.


Lijkt me een spannend project maar het boek lezende moet het goed te doen zijn als je de tijd neemt en schoon / netjes werkt.....

15 aug 2005 18:03

Guy911 schreef:heb je trouwens al eens zo'n auto-boot zien lossen ? die gasten denken dat het daar dagelijks Parijs-Dakkar is !
inrijden gebeurd daar enkel letterlijk : in 't schip , of in 't water als ze pech hebben :shock:


paar jaar gedaan. net als dat je in een restaurant niet wil zien wat er in de keuken gebeurt, wil je ook niet zien wat er met je nieuwe auto IS gebeurd voordat jij hem zo voorzichtig gaat inrijden... :shock: :evil: :cry:

16 aug 2005 0:04

he horn, misschien een beetje off topic, maar die andere thread is gesloten vandaar:

Wij hebben er zoeentje staan op t terras, enneh met t vlees wattur uitkomt mag je best m'n naam daarmee refereren!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Webber op 16 aug 2005 11:37, in totaal 1 keer bewerkt.

16 aug 2005 0:07

Webber schreef:he horn, misschien een beetje off topic, maar die andere thread is gesloten vandaar:

Wij hebben er zoeentje staan op t terras, enneh met t vlees wattur uitkomt mag je best m'n naam daarmee referen!!

Afbeelding
Wat een schatje....verhuur je em ook? :wink:

16 aug 2005 0:32

Als ik aan "Weber" denk , denk ik niet aan een grill , maar aan dit

Afbeelding

Het zal maar zijn waar het hart van vol is waar je aan denkt :roll: :wink:

16 aug 2005 11:29

911-lover schreef:Als ik aan "Weber" denk , denk ik niet aan een grill , maar aan dit

Afbeelding

Het zal maar zijn waar het hart van vol is waar je aan denkt :roll: :wink:


Daar denk ik ook wel aan, maar die hebbik nergens staan die carbo's :wink:

16 aug 2005 19:21

Webber schreef:Daar denk ik ook wel aan, maar die hebbik nergens staan die carbo's :wink:


Hmmmmmm, karbo's.... :lol: :twisted: :wink:

Afbeelding

16 aug 2005 21:18

Harald waar haal je al die plaatjes toch vandaan? :res: Zit je de hele dag te Googelen om die plaatjes bij je antwoorden te plaatsen? :wink: :D

16 aug 2005 21:30

BJ964 schreef:Harald waar haal je al die plaatjes toch vandaan? :res: Zit je de hele dag te Googelen om die plaatjes bij je antwoorden te plaatsen? :wink: :D


yep oude googelaar...

Niet zo moeilijk - naar Google gaan, karbonade intypen, op Afbeeldingen klikken en voila - plaatje van een Karbo.

In het kader van een plaatje zegt meer dan 1000 woorden... :lol:

17 aug 2005 0:21

Plaatjes lezen voor gevorderden :

Afbeelding tje met google al die




Afbeelding (- L na de aa's + L na de P)



En voor degenen die wat minder scoorden bij die IQ test :
(MAW --> eitje met google al die P(l)aa[l]tjes)

25 aug 2005 14:49

ik weet niet of jullie wel eens een rondleiding hebben gehad in de porschefabriek, maar daar gaat de motor na assemblage ook op de testbank, en word ie ook vol in de toeren gejaagd, houd de motor het niet dan is tie niet goed. (wel mooi om te zien hoe de uitlaatspruitstukken oranje worden door de hitte)

dus ook porsche motorblokken, worden meteen in de toeren gejaagd met 0 km's.

25 aug 2005 22:42

dat wordt dan na de revisie vol gas naar huis :twisted:

26 aug 2005 6:56

Echt niet.. 8)

Als jij net 5.5 K hebt afgetikt voor een "nieuw" blok...dan rij jij op eieren naar huis.. :lol: :lol:

(dat zou ik denk ik ook doen..)

26 aug 2005 7:50

Ik denk dat ik mijn 356 dan maar in de garage laat staan :roll: Heb bijna het dubbele uitgegeven, en ga hem zeker heel voorzichtig inrijden. Daarna moet hij echter doen waar hij voor gemaakt is :D

26 aug 2005 7:55

Ondanks alle eerdere verhalen hier zou ik hetzelfde doen Paul ; netjes en gevarieerd inrijden. Ik zou het niet kunnen...een vers blok tot de begrenzer trekken.. 8)

26 aug 2005 9:02

Jurgen schreef:Ondanks alle eerdere verhalen hier zou ik hetzelfde doen Paul ; netjes en gevarieerd inrijden. Ik zou het niet kunnen...een vers blok tot de begrenzer trekken..

Ik zou hem graag heel houden.

De eerste maal dat ik de motor liet reviseren, hebben we serieus leergeld betaald.
Toen hadden we ook al het plaatwerk, waaronder het bijvulreservoir van de olie, netjes laten stralen en nadien laten lakken.
Motor netjes gemonteerd, en gaan met de banaan. Na +/- 200km een vastloper. Iedereen verwonderd en terug aan de slag. nieuw cylinder en piston setje erop €1500 zonder werk. En terug de baan op. Na 300km van hetzelfde laken een broek.

Wat niemand gezien had, was dat in het reservoir aan de binnenkant straalzand in een hoekje zich had vastgezet. :bang: Als de motor warm was kwamen hier korreltjes van los. Ik moet niet zeggen wat voor gevolgen dit had. Dus na 3 setjes pistons en cylinders, heeft het motortje toch ruim 10 jaar gereden. De rit terug van de 24u classic van Le Mans vorig jaar heeft het spijtig genoeg niet overleeft. :cry:

Nu is het volgende week in ere hersteld :D

26 aug 2005 9:32

Gewoon logisch nadenken: na een (gedeeltelijke) revisie moeten alle onderdelen zich weer "zetten" en op elkaar "inlopen".
Je moet het niet overdrijven, maar direct vol belasten ..... :shock: :roll: :bang:

26 aug 2005 10:03

gewoon achterop de auto ambulance naar huis. kan er niks gebeuren... :roll: :wink:

26 aug 2005 10:24

Harald, geen fotootje van een gereviseerde P achterop de ambulance op Google te vinden? :cry:

26 aug 2005 10:33

ROSE schreef:Harald, geen fotootje van een gereviseerde P achterop de ambulance op Google te vinden? :cry:

:scratch: Hoe ziet dat eruit :?: :wink:

26 aug 2005 10:39

ROSE schreef:Harald, geen fotootje van een gereviseerde P achterop de ambulance op Google te vinden? :cry:


heb niet altijd zin om te zoeken, maar I'll humour you...

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

26 aug 2005 10:54

8)

IK WIST HET :!: :!:

MUY BIEN!
Plaats een reactie