Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: 914 of Lotus elise ?

21 nov 2014 22:53

Ooit reed een buurman id straat ermee. Nooit zo naar gekeken maar door dit topic beetje gaan kijken... Heel leuk spul zeg, vooral om te sturen lijkt me zo'n 111r. Standaard lotus 1.8 s1 stuurt dat hetzelfde? Geluid en waardevastheid zullen ze vast niet tippen aan porsche :wink:

21 nov 2014 23:08

Heb wel wat meters gemaakt in de elise. Meer precies in de elise S en de clubracer. Beide 220 PK.

Op een dag naar Stuttgart gereden in de hard-Shell stoelen viel niks tegen. Snelheid en beleving is prima.

Je moet het nu niet kopen als 'verstandige' investering, iets wat ik bij een 914 wel durf te roepen.

De Exige V6 is qua snelheidsbeleving voor mij vergelijkbaar met de McLaren 650.

23 nov 2014 19:26

Waardevastheid een stuk beter dan een 911. Probeer maar eens een goede linksgestuurde 111R te kopen voor dezelfde prijs als een 911/996. En dan moet je je bedenken dat die 911 nieuw twee keer zo duur was...

23 nov 2014 21:21

Ik had een hele goede 111R en die heb ik toen zelf links gestuurd gemaakt. Wel zoals het hoort, dus geen shortcuts qua remleidingen of zaken als ruitenwissermotor en stoelframes aanpassen maar gewoon nieuwe.

Ik ben een jaar bezig geweest alle onderdelen te vinden. Dat is verre weg het meeste werk van de hele ombouw.

Maar hij klopte wel, tot in detail!

2103 verkocht ik hem voor 500 minder dan ik voor mijn 993 betaalde.

Nu was hij wel absoluut schadevrij, dealer onderhouden en had hij 35.000 km gelopen. Zelfs de binnenschermen van de wielen waren nog schoon.

Verkocht aan iemand die er dagelijks mee ging rijden.

23 nov 2014 22:50

Neem nou gewoon de Lizzy maar.
Horen we over een half jaar wel dat je toch een 914 zoekt! :wink:

24 nov 2014 21:21

Neem dan wel een echte lotus :D , http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr

24 nov 2014 21:28

Leuk zo'n Esprit maar wel een veel conventionelere wagen, 240PK 1300KG. Nee, doe dan maar een Elise/Exige.

24 nov 2014 22:35

mckok schreef:Neem dan wel een echte lotus :D , http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr

Icoon!

25 nov 2014 23:16

DLotus schreef:2103 verkocht ik hem voor 500 minder dan ik voor mijn 993 betaalde.

Back to the future eh? :mrgreen:

25 nov 2014 23:51

Marco schreef:
mckok schreef:Neem dan wel een echte lotus :D , http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr

Icoon!

Icoon zeker. Maar om dit nu als echte Lotus te bestempelen :scratch: Een Elise is veel meer een Lotus vanuit de basisgedachte 'if you want to add speed, add lightness'. De Esprit is ontstaan in een periode waarin Colin mee wilde met de supercars en men de raison d'etre van Lotus verloochende. De Elise is de Lotus die de oude waarden weer terugbracht.

Maarreh, cool istie natuurlijk wel. En dan vooral de 1e serie. Die is nl echt ontworpen door giugiaro. De Esprit die bij WO te koop staat niet. Dat is het Wheeler design. :idea:

02 jan 2015 14:40

DLotus schreef:Ik mis beide eerdere speeltjes, maar de 911 is wel weer op een andere manier een fantastische auto. Ik zou dan ook niet weer terug willen ruilen.

Waarom wil je niet meer terug? Ik ben zelf erg weg van de Elise, maakt me niet eens zoveel uit welke type. Het is een concept wat me erg aanspreekt.

02 jan 2015 14:51

Goede vraag Henk. Ik vind de Lotus inderdaad qua concept geweldig. De techniek en rij ervaring is erg gaaf.

Ik denk dat ik toch wel meer gecharmeerd ben van een sportauto met een zwaardere motor en het daarbij behorende geluid. Ook de degelijkheid van een 911 spreekt enorm aan.

Op een of andere manier vind ik de 911 een auto om te houden en een elise een auto die je een keer gehad moet hebben.

02 jan 2015 16:32

Dlotus, is een Elise minder betrouwbaar/bouwkwaliteit dan een 911? Je zou het niet verwachten van een "basic" auto.

02 jan 2015 16:59

Dit is echt een topper en een zeer waardevolle klassieker: (en het origineel!!! Als het een originele is!?)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr

02 jan 2015 17:32

Een Elise / Exige bestaat uit een chassis en body die door Lotus gemaakt zijn. Het overgrote deel van de rest is uit de "parts bin" van allerlei fabrikanten;

Binnenspiegel --> Opel Vectra
Hendels aan het stuur --> Opel Corsa
Knop paniek verlichting --> Ford Fiesta
Groot gedeelte bedrading motorsystemen --> Rover (ook op de modellen met toyota motor)
Motor en bak --> Toyota
Buitenspiegels --> Austin metro

Het zit allemaal best oké in elkaar, maar in geen manier vergelijkbaar met een 911. Gooi bij een 911 de deur dicht en het klinkt als een tank. Doe dat bij de Lotus en het geluid is... anders :pale:

02 jan 2015 18:51

steef schreef:Dit is echt een topper en een zeer waardevolle klassieker: (en het origineel!!! Als het een originele is!?)

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/lotu ... ousPage=lr

Dat is geen originele Seven, maar een Caterham...

Staat nota bene in de omschrijving :wink:

02 jan 2015 18:57

Even voor de goede orde:
In 1975 was Caterham car sales de door Colin Chapman zelf aangestelde producent van de lotus 7.
Alle lotus 7 s3 modellen werden dus door Caterham zelf gebouwd!
Je kon toen ook nog een 7 als bouwpakket kopen Bij de Importeur in Bergen NH.
Pas Na de dood van Chapman in 1982, mocht de bij Caterham gebouwde 7 geen Lotus meer heten en werd het dus Caterham.
Dit model was trouwens ook de Donkervoort S7.

02 jan 2015 20:05

Black Betty schreef:
steef schreef:Dat is geen originele Seven, maar een Caterham...
Staat nota bene in de omschrijving :wink:

Je hebt gelijk, advertentie gewoon niet gelezen, gelijk door naar de plaatjes! :oops:

:mrgreen:

02 jan 2015 23:01

Voor Lotus 7 S2 met cosworth motor minstens 40K
Voor een Lotus S1 met climax minstens 80K

03 jan 2015 0:04

Nog even over de betrouwbaarheid en mijn ervaring. Ik rij mijn auto's altijd als daily. Nu twee keer een Porsche en een keer een Lotus. De Elise was een stuk betrouwbaarder dan mijn 3.2 carrera. Vooralsnog on par met de 996. Maar voor het bedrag dat ik kwijt ben aan wegenbelasting alleen voor de 996, kon ik de Lotus onderhouden. Inclusief € 54 wegenbelasting per kwartaal. Voor beide de banden niet meegerekend, die trouwens per setje zo'n beetje hetzelfde kosten.

03 jan 2015 16:59

Er staat een Leuke 330 PK elise te koop bij Albers in Musselkanaal.
Plaats een reactie