Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

26 aug 2005 11:53

Wie zei dat een auto geen belegging kan zijn ??

Kijk dan hier maar eens :
http://www.classicdriver.de/de/magazine ... sp?id=3096

Een Ferrari van Steve McQueen wordt verkocht voor 3.960.000 $

Porsche 550 voor 1.034.000 $
Afbeelding

26 aug 2005 12:48

Als je het bedrag van de toenmalige nieuwwaarde in die tijd [50 jaar geleden] fatsoenlijk had belegt, had je nu gegarandeerd meer rendement gehad.

26 aug 2005 12:50

maar veel minder plezier, toch?
Michael, waarom rijd jij anders porsche?

26 aug 2005 13:23

maar veel minder plezier, toch?


Is maar net waar je voorkeur naar uit gaat. Er zijn wel meer manieren om plezier te maken, en die ook nog eens beduidend minder kosten.

Michael, waarom rijd jij anders porsche?


Was i.i.g geen jongensdroom, sterker nog, auto's interesseerden mij geen ene moer als kind zijnde. Autoliefde kwam pas veel later. Na een aantal andere sportieve auto's en oldtimers kwam ik toevallig bij Porsche uit en sindsdien heeft het merk eigenlijk mijn hart gestolen.

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 11:25

Leuk "oud-topic" over Porsche's en wel/niet als belegging "in het dag-licht van 2005", kwam ik toevallig weer eens tegen...leek me leuk om nu weer eens "te uppen...." :D :wink:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 12:42

Leuk om de 2005 reacties te lezen. Toekomst voorspellen blijft lastig :D

Wat zal er in 2025 nog van de 2015 realiteit incl. lufti, GT en RS gekte over zijn? :?

Re:

30 mei 2015 13:53

horn schreef:Wat een dom gel*l... :wink:

Als je wilt beleggen in een Porsche moet je er sowiezo niet in gaan rijden.
Koop een Carrera GT, zet dat ding op blokken en probeer hem over 30 jaar te verkopen met 0 km op de teller.

In auto's investeren is zo'n onzeker verhaal dat je beter je centjes op een Zilvervloot rekening kan zetten. Hoeveel auto's zijn er nou in hoeveel jaar meer waard geworden.

Inderdaad een Mercedes Gullwing of een 356 Speedster.
50 jaar geleden gekocht voor 20.000 gulden. Nu met een beetje mazzel het 35-voudige waard. Had je er niet in moeten rijden of had je er een hoop centen bij moeten storten om hem in goede conditie te houden/krijgen.

Kans dat je dus een goede investering doet is klein, payback time duurt nog vele jaren. Dus het antwoord op je vraag is eigenlijk geen enkele Porsche.

Ja, inderdaad de turbo's verliezen minder snel hun waarde, de 993 biturbo zal ook hoger in waarde blijven, maar meer waard worden? veel zal het niet zijn. Gebruiksvoorwerpen zijn het! 8) En gelukkig maar!


Tja..... :wink:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 14:58

Total911 editie 126 mei, staat de top 30 geschreven door mensen die er wel enigzins verstand van hebben.

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 15:12

Kun je die scannen? Ben wel benieuwd.

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 15:38

+1, ook erg benieuwd naar :thumleft:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 17:48

patrick, die 10 jaar geleden schreef schreef:Ik heb mijn T-tje misschien wel op het meest ongunstige moment gekocht (nl dit jaar), maar gelukkig was winst-maken of belegging niet de reden. :)


Hmmm, rond de 21K euro in 2005.... Tegenwoordig staan vergelijkbare auto's tussen de 50 en 60K euro te koop. (Hier in Aus heb ik zelfs al AUS$100 gezien)
Was het mischien dus toch niet zo'n ongunstig moment, alhoewel het natuurlijk pas wat uitmaakt op het moment dat je verkoopt.
Anyway, toch al 10 jaar veel plezier van gehad! :mrgreen:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 19:18

Het trieste gevolg van de recente waarde explosie is dat het met Porsche's dezelfde kant op gaat als met klassieke Ferrari's. Je ziet ze nooit meer rijden en staan opgeborgen als belegging uit te drogen. Op mn laatste road-trip door Duitsland welgeteld 1 luchtkoeler gezien. Porsche was een rijders-merk, nu ben je een "outlaw" als je daadwerkelijk doet waarvoor de auto is gemaakt namelijk flink gas geven... :mrgreen:

:drive: :drive: :drive:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 19:49

Meest waardevaste model ... de 996.

Alles wat ouder is, wordt alleen maar duurder - en alles wat nieuwer is, goedkoper ;)

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

30 mei 2015 22:42

Alles wat ouder is wordt idd alleen maar duurder. 996 daalt nog steeds verder en alles wat nieuwer is ook, muv alle GT exemplaren.
Een GT3 onder de ton is een zeldzaamheid geworden :(

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 0:05

Goedkoopste GT3 in Nederland op dit moment te koop:

http://www.autotrader.nl/auto/porsche-9 ... zaam-mooi/

Volgend jaar 10 stuks 996 Carrera voor de prijs van 1 GT3 ? :?

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 9:39

Ik heb met mijn WLS ook 381 PK, zelfs 400 NM bij 4600 toeren (de GT3 385 NM bij 5000 toeren), die GT3 gaat wel in 4,5 seconden naar de 100, bij mij duurt dat 4,6 seconden....en heb ook rode riemen, brandblusser etc af fabriek

Natuurlijk heeft de GT3 een ander blok, wat als betrouwbaarder bekend staat

Maar de 997S met WLS kun je voor de helft van dat geld kopen....en of zo'n GT3 nou zo veel comfortabeler is...ik zeg: tijd voor opwaardering van de 997S WLS... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 10:42

Voor dat geld koop je ook een 997 turbo S en dan laat je iedereen stilstaan in je achteruitkijkspiegel.

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 11:41

ewp964c2 schreef:Total911 editie 126 mei, staat de top 30 geschreven door mensen die er wel enigzins verstand van hebben.

ZIjn dat dezelfde mensen die achteraf de sterke stijging van de luchtgekoelden in de afgelopen twee jaar hadden voorspeld? Zijn ook altijd een hoop mensen die achteraf een beurscrach kunnen voorspellen.
Ben benieuwd wat er uit dat artikel naar voren kwam. Als er kenners waren die dit hadden voorspeld, kan je ze herkennen aan het feit dat ze in 2012 zoveel mogelijk 964s inkochten...

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 12:27

Over 10 jaar is de 996 4S onbetaalbaar geworden :mrgreen:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 12:51

Voor dat geld koop je ook een 997 turbo S en dan laat je iedereen stilstaan in je achteruitkijkspiegel.

Niet dezelfde performance voor de helft van het geld t.o.v. een GT3
Over 10 jaar is de 996 4S onbetaalbaar geworden :mrgreen:

Alleen met een rode 'S' dan..... :D
ZIjn dat dezelfde mensen die achteraf de sterke stijging van de luchtgekoelden in de afgelopen twee jaar hadden voorspeld?
Mijn voorspelling: zodra de viercilinder met turbo komt, stijgen de prijzen van de atmosferische blokken in de leuke uitvoeringen.... :ba:

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 13:06

Ben benieuwd wat de Boxster Spyder gaat doen?. Of deze last krijgt van de nieuwe, of dat ie gezien wordt als het "origineel"?.
Feit is wel dat er heel weinig aanbod is. Momenteel in NL 1 te koop voor 74K

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 13:12

bijzonder genoeg om waardevol te zijn en te blijven imho.

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 15:53

Glazen-bol (met lucht gevuld... :wink: ), laat zien.....dat de "lufti-bel" is geknapt door een "overheids-maatregel" die het on-interessant maakt om nog old-timers te bezitten..... :D

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 16:06

Ik denk dat gaat stijgen:

996 te beginnen bij gt3, dan turbo/4S, etc
928 GTS, S
944 Turbo S, Turbo Cup, Turbo (cabrio), S2
924 CGT, Turbo, Speciale versies (le mans, etc)

Re: Meest waardevaste model voor komende 10 jaar

31 mei 2015 16:10

Targa911S1967 schreef:Glazen-bol (met lucht gevuld... :wink: ), laat zien.....dat de "lufti-bel" is geknapt door een "overheids-maatregel" die het on-interessant maakt om nog old-timers te bezitten..... :D

Mocht dat in NL gebeuren, dan zijn er altijd nog voldoende andere landen die interesse hebben.
Plaats een reactie