Voordat ik de motor eruit had gehaald heb ik hem eerst lopend gemaakt. Het bleek heel eenvoudig te zijn, gewoon een kwestie van even de contact puntjes afstellen dit was een behoorlijke meevaller.
In minder dan 80 uur had ik de volledige auto gedemonteerd en alles netjes geordend.

Me lievelings werk kon beginnen… uhhhm kugkug.
Krabben
Dit is een lang en intensief werk, maar als je een auto als deze goed aan wil pakken dan moet die tot de laatste laklaag kaal zijn.

Om bij de moeilijke plekken te komen heb ik een kantelbrug gebouwd.

Stralen
Toen die eenmaal kaal was kon die naar Bert Spies de zandstraler gebracht worden in Rhenen.

Bert heeft de porsche weer netjes gestraald
En weer omhoog….

In overeenstemming met Bert Spies de straler hebben we besloten dat die na het plaatwerk nog een keer na word gestraald. Om de vliegroest die tijdens het plaatwerk ontstaat te verwijderen. Ook heeft die wat niet weg wou tijdens het stralen (vergeten kit en coatingsresten) laten zitten, omdat anders het plaatwerk eromheen er niet veel beter van word. En het is een koud kunstje is om kit resten te verwijderen met een verfbrandertje. Dan dat je er een paar minuten op staat te stralen.
Plaatwerk
Nu de porsche kaal en ontdaan is van roest kan het plaatwerk beginnen.

Nieuwe binnen/buiten dorpels, linkerachterscherm, bodem, neus, kriksteunen en verstevigings stukken voor in de wielkast.

Ik begon met het verwijder van de binnen en buiten dorpel. Achter de binnen dorpel zag het er nog super netjes uit. De nieuwe kon er dus meteen tegenaan.
Laatst bijgewerkt door
Patrickk op 30 jan 2015 21:35, in totaal 3 keer bewerkt.