Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

26 feb 2004 19:07

RS-R schreef:Nou Michael,

Dan moet je Olaf maar vragen of dat kan.


Oei, mijn bits en bytes bevriezen op mijn beeldscherm.... :twisted:

26 feb 2004 19:24

Ja sorry, weg van de minste weerstand. :oops:
En een helm is zo ergens geleend.
Hopenlijk kan Olaf. :idea:
Correct me if I'm wrong

26 feb 2004 21:40

RS-R schreef:Correct me if I'm wrong


You're not!

Ik leen ook de butsmuts van mijn broertje. Voor het motorrijden heb ik zo'n hippe Harley pilotenhelm met van die bultoren. Staat een beetje suf in de P dus regel ik ook iets anders.

Dit is het tegenovergestelde van de Porsche Cayenne:
Waar een wil is maar geen weg...

26 feb 2004 21:45

Gok dat Olaf nog wel wil ;)

Enne, iemand tips waar je een goede (niet al te dure) helm koopt?
Motorzaak? Op zich ben ik wel voor open-face, maar daar mag je niet mee karten... Dus zal wel eentje worden met VEEL lucht-sleufjes (haha, ben niet claustrofobisch... maar toch :mrgreen:)

26 feb 2004 22:19

www.rpower.be
Haal ik m'n spulletjes,
goedkoper als www.biesheuvel.nl
Bijv. OMP Axis jet
Afbeelding

27 feb 2004 8:50

paSCal schreef:Gok dat Olaf nog wel wil ;)


JIJ had een staatslot moeten kopen :wink:

I'm IN !

En evt. heb ik nog wel een helm te leen voor je, weet alleen niet of deze je past .... en niet lekker passende helm is waardeloos, irritant & gevaarlijk ..... maar het is nog lang geen 5 mei :)

27 feb 2004 9:02

Olaf schreef:.... en niet lekker passende helm is waardeloos, irritant & gevaarlijk ..... maar het is nog lang geen 5 mei :)


Dat bedoel ik, je weet nooit hoeveel je hoofd nog groeit in de komende 2 maanden... :wink:

Welkom Olaf, goed dat je meegaat!

27 feb 2004 13:13

Olaf schreef:
paSCal schreef:Gok dat Olaf nog wel wil ;)


JIJ had een staatslot moeten kopen :wink:

I'm IN !

En evt. heb ik nog wel een helm te leen voor je, weet alleen niet of deze je past .... en niet lekker passende helm is waardeloos, irritant & gevaarlijk ..... maar het is nog lang geen 5 mei :)


hahaha, ik heb een staatslot, speel zelfs automatisch mee ;) Elke maand weer spannend of er iets BIJ op mijn rekening is...

Maarja, op jacht naar een fatsoenlijke helm dus...
(apart topicje maken!)

Enne, TOF dat je mee gaat!
(en jammer michael! Zie ik die 930 nog niet :( )

27 feb 2004 16:41

Olaf, yuo got mail.
Geef bij je aanmelding even door dat je ipv. M.Schreurs komt.

22 maart 2004 8:47

Horn,Olaf en Dirkie.
Stuur me even een mailtje op
robinson.h@home.nl
Dit ivm. programma 5 mei a.s.

22 maart 2004 13:36

Hier de mail van Oliver.
Vroeg uit de veren jongens :cry:

Hallo Humphrey,

kein Problem. Der Tagesablauf wird wie folgt aussehen:

Treffen um 07:45 Uhr im Restaurant "Wheels" an der Rennstrecke Circuit Zolder. Die Rennstrecke ist ausgeschildert. Irgendwann fahrt Ihr durch eine Unterführung unter der Rennstrecke hindurch. Gleich danach rechts abbiegen zum Restaurant "Wheels". Dort treffen wir uns. Ich werde einen blauen Rennoverall anhaben, bei dem auf dem Rücken "www.fahrer-training.de" draufsteht. Bitte möglichst mit vollgetankten Fahrzeugen anreisen, damit wir gleich nach der Theorie loslegen können. Bei der Anmeldung bitte EUR 160,-- in bar für die Streckennutzung je Fahrzeug bereithalten. Ich bekomme von Euch allen zusammen EUR 699,--. Wenn möglich sammelst Du das Geld von Deinen Mitstreitern im Vorwege schon ein und gibst es mir dann in einer Summe.

07:45 Uhr - 08:00 Uhr Begrüßung und Anmeldung der Teilnehmer beim Hauptveranstalter Eranracing
08:00 Uhr - 08:55 Uhr Theorie dort im Lokal
09:00 Uhr - 12:00 Uhr Praktischer Teil. Fahren auf der Rennstrecke
12:00 Uhr - 13:00 Uhr Mittagspause
13:00 Uhr - 14:00 Uhr Fortsetzung des praktischen Teils. Fahren auf der Rennstrecke
14:00 Uhr offizielles Ende des Fahrertrainings. Übergabe der Teilnehmerurkunden

Optional:
Wer um 14:00 Uhr immer noch nicht müde ist, hat noch die Möglichkeit gegen Aufpreis am freien Fahren auf der Rennstrecke ohne Trainer bis 18:00 Uhr teilzunehmen.

Bitte beachten: Reifendruck gemäß Bedienungsanleitung Eurer Fahrzeuge minus 0,2 bar (gemessen bei kalten Reifen!) einstellen. Reifen ausreichende Profilstärke (mind. 3 mm). Bremsen sollten top i.O. sein, Bremsflüssigkeit mögl. nicht älter als 1 Jahr, Bremsbeläge und Bremsscheiben gut oberhalb der Verschleißgrenze. Stoßdämpfer und Federn sollten top in Ordnung sein.

Bitte auch Infos an die anderen Teilnehmer Deiner Gruppe weitergeben. Meine Handynummer für alle Fälle lautet +49-171-2158193. Ich freue mich auf das Training mit Euch und verbleibe
mit sportlichem Gruß
Oliver

22 maart 2004 19:20

Op verzoek even een korte Übersetzung

7.45-8.00 Ontvangst/inschrijving
8.00-8.55 theorie
9.00-12.00 praktijk. circuit op
12.00-13.00 Eten
13.00-14.00 praktijk
Tips:
Bandendruk in koude toestand 0.2 bar minder druk als fabrikant voorschrijft.
Minimale profieldiepte: 3 mm
Remolie, max. 1 jaar oud.
Remmen, ophanging moet in orde zijn.
(Open deur, I know :roll: )

22 maart 2004 20:54

Bandenspanning minus 0.2 Bar ???

Ik weet niet anders dan een paar tienden hogere bandenspanning op het circuit.
Als je de bandenspanning verlaagt krijg je meer beweging in de band, en wordt de band warmer. (waardoor de bandenspanning ook weer hoger wordt)
En racen met een warme straatband is als rijden op een halfnat circuit.
Racen met straatbanden met 0.5 bar hogere bandenspanning gaat perfect. Ik reed ook op de straat altijd met een hoge bandenspanning, stuurde lichter en veel directer.

Jeroen, kun jij jouw visie laten horen?

22 maart 2004 21:01

RS-R schreef:Op verzoek even een korte Übersetzung; 7.45 uur Ontvangst-inschrijving


Zo ver ging m'n duits ook nog wel :D zou betekenen dat ik om 05:45 van huis af moet gaan ............. AUW

Geen F1 hotellletje in de buurt ofzo :?:

Hoe dan ook ..... :ba: Ik kan niet wachten tot het 5 mei is :drive:

22 maart 2004 21:07

Olaf, jij het circuit op????

Garantie op de motor tot en met 4 mei. :lol:

22 maart 2004 21:21

Erwin schreef:Olaf, jij het circuit op????

Garantie op de motor tot en met 4 mei .... 2005 . :lol:


:mrgreen: Da's een meevaller want ik dacht in de kleine lettertjes te lezen; tot de gemeentegrens van Steenwijk :mrgreen:

22 maart 2004 23:00

Als ik die filmpjes zie van die GT3, dan vraag ik me af waar ik me voor ingeschreven heb! Dat ga ik mijn auto dus niet aandoen he ;)

Dusse, ik ben die ene die continu met zijn rechterknipperlicht aanrijdt ;)

22 maart 2004 23:18

paSCal schreef:Als ik die filmpjes zie van die GT3, dan vraag ik me af waar ik me voor ingeschreven heb! Dat ga ik mijn auto dus niet aandoen he ;)

Dusse, ik ben die ene die continu met zijn rechterknipperlicht aanrijdt ;)


De grenzen van (zelfs :mrgreen:) jouw SC liggen verder dan die van jou hoor ;) :res: .

En ehhh ..... pssttt ..... het is niet altijd verstandig om naar rechts plaats te maken :roll: ..... of naar links plaats te maken met het knipperlicht naar rechts aan :shock: .

23 maart 2004 1:32

Erwin schreef:Jeroen, kun jij jouw visie laten horen?


Ha! Daar heb ik hier wel eens eerder m'n billen aan gebrand :D

Bij een lagere bandenspanning gaat de band (meer) vervormen t.o.v. de velg. Dat stuurt als een dweil (vergelijkbaar met slechte schokbrekers).

Ik rij zelf inderdaad ook met een iets hogere bandenspanning (+ 0,3 bar)

gr.

Jeroen

23 maart 2004 10:51

Hela sportieve Porsche rijders :res: ..... het is wel een belgisch circuit hè ;) :lol::lol::lol:

23 maart 2004 20:37

Jeroen914 schreef:
Erwin schreef:Jeroen, kun jij jouw visie laten horen?


Ha! Daar heb ik hier wel eens eerder m'n billen aan gebrand :D

Bij een lagere bandenspanning gaat de band (meer) vervormen t.o.v. de velg. Dat stuurt als een dweil (vergelijkbaar met slechte schokbrekers).

Ik rij zelf inderdaad ook met een iets hogere bandenspanning (+ 0,3 bar)

Stomme vraag misschien, maar het feit dat je "harder" rijdt dan normaal, dan worden je banden toch warmer, en dus de lucht warmer, en dus de druk in de banden hoger?

Zou het niet daarom zijn? (nogmaals, kan best een stomme vraag zijn hoor!)

23 maart 2004 20:37

EriC4C schreef:
paSCal schreef:Als ik die filmpjes zie van die GT3, dan vraag ik me af waar ik me voor ingeschreven heb! Dat ga ik mijn auto dus niet aandoen he ;)

Dusse, ik ben die ene die continu met zijn rechterknipperlicht aanrijdt ;)


De grenzen van (zelfs :mrgreen:) jouw SC liggen verder dan die van jou hoor ;) :res: .

En ehhh ..... pssttt ..... het is niet altijd verstandig om naar rechts plaats te maken :roll: ..... of naar links plaats te maken met het knipperlicht naar rechts aan :shock: .

Weet dan de grenzen van mijn auto ver voorbij mijn kunnen liggen, daar gaat het ook niet om...

Enne, je weet heel goed wat ik bedoel als ik zeg "continu met rechterknipperlicht aan".... :twisted:

24 maart 2004 1:39

Olaf schreef:... zou betekenen dat ik om 05:45 van huis af moet gaan ............. AUW

Geen F1 hotellletje in de buurt ofzo :?:


http://www.hostelleriedekluis.be/ zit schuin tegenover de ingang van het circuit

gr.

Jeroen

24 maart 2004 2:46

EriC4C schreef:Hela sportieve Porsche rijders :res: ..... het is wel een belgisch circuit hè ;) :lol::lol::lol:


Ik heb hem niet Eric :roll:

24 maart 2004 2:49

Olaf schreef:
RS-R schreef:Op verzoek even een korte Übersetzung; 7.45 uur Ontvangst-inschrijving


Zo ver ging m'n duits ook nog wel :D zou betekenen dat ik om 05:45 van huis af moet gaan ............. AUW

Geen F1 hotellletje in de buurt ofzo :?:

Hoe dan ook ..... :ba: Ik kan niet wachten tot het 5 mei is :drive:

http://www.accorhotels.com/accorhotels/fichehotel/gb/ibi/1456/fiche_hotel.shtml
65 €, op 10 minuten van Terlamen
Plaats een reactie