03 jan 2015 12:46
03 jan 2015 14:33
Blijft een spel in vraag en aanbod zoals nu met de 964. Na verzadiging stopt het of gaat de prijs zelfs zakken. Dat komt dan door de media/marktwerking.
03 jan 2015 18:43
Tadaaaa!
sla je slag
03 jan 2015 20:33
03 jan 2015 22:31
jan-1 schreef:... Wel leuk, dat de "goedkope" 964 ook in het rijtje opgenomen staat
05 jan 2015 21:44
Enguess schreef:Ja maar er zijn nog steeds heel veel mensen die investeren in kunst, goud, auto's en klassieke violen met als doel dar rijker van te worden. Da's best allemaal, zolang je je realiseert dat de waarde van dat soort beleggingen uitsluitend afhankelijk is van "wat de markt ervan vindt" want cash flow komt er niet uit.
Als je daarentegen investeert in assets die wel cash flow (kunnen) genereren, zoals aandelen (dividend) obligaties (coupon), of wat mij betreft in een huis dat je kan verhuren, dan zet je je geld tenminste aan het werk. Heeft de economie er ook nog wat aan...
05 jan 2015 22:17
05 jan 2015 22:36
06 jan 2015 11:21
wolf schreef:als elke forumlul over auto-investments begint is het tijd om snel uit te stappen.
06 jan 2015 11:52
06 jan 2015 14:17
Bertjan schreef:Enguess schreef:Ja maar er zijn nog steeds heel veel mensen die investeren in kunst, goud, auto's en klassieke violen met als doel dar rijker van te worden. Da's best allemaal, zolang je je realiseert dat de waarde van dat soort beleggingen uitsluitend afhankelijk is van "wat de markt ervan vindt" want cash flow komt er niet uit.
Als je daarentegen investeert in assets die wel cash flow (kunnen) genereren, zoals aandelen (dividend) obligaties (coupon), of wat mij betreft in een huis dat je kan verhuren, dan zet je je geld tenminste aan het werk. Heeft de economie er ook nog wat aan...
Aandelen worden ook nog altijd bepaald door "wat de markt er van vindt". Een dividend van 1% per jaar is leuk, maar als de koers 3 jaar later 25% in elkaar dondert ben je ook geen steek verder. En er zijn heel veel debiel stijgende aandelen die nog nooit van z'n leven dividend hebben uitgekeerd, maar men denkt dat dat heus echt wel een keer zal gaan gebeuren en dan ook super veel. Ofzo.
Bovendien; geld in aandelen wordt niet echt aan het werk gezet, right? Misschien nog enigszins als je een beursgang/emissie financiert, maar anders gaat het geld bij aandelen gewoon over van de ene belegger naar de andere omdat die het blijkbaar iets meer/minder waard vindt. Ook als je geld op de spaarbank zet wordt er (in principe) mee geïnvesteerd en dus net zo goed "aan het werk gezet"... Eigenlijk is er maar één manier om geld echt aan het werk te zetten; iets kopen! Dan wordt er tenminste nog iets voor gemaakt en direct tastbare economische productiviteit gerealiseerd die waarde toevoegt.
Het feit dat sommige auto's, aandelen, huizen of schilderijen zo veel in waarde stijgen of zijn gestegen, is volgens mij weinig anders dan verkapte geldontwaarding die niet zichtbaar is in de rest/normale economie. Dit omdat de meeste mensen zich nu eenmaal niet kunnen permitteren aan die gekte mee te doen, het hen wat minder voor de wind gaat en zij juist steeds meer op de centen moeten letten. Dus zolang het geld in de wereld rond klotst zullen exclusieve auto's (om het even welke) wel in waarde blijven stijgen. Waardoor de liefhebber (zowel degene die er in kan rijden als degene die er naar zou willen kijken/luisteren op straat) er steeds minder van kunnen genieten.
06 jan 2015 21:11
DennisvdB schreef:Inderdaad Wolf, ik stap over naar Ferrari. Aju.
360 Challenge Stradale, here I come!
06 jan 2015 21:31
05 feb 2015 21:37
05 feb 2015 22:03
05 feb 2015 22:25
Robbe schreef:Iemand de gt3 prijzen nog gezien de laatste weken? Lijkt er op dat de ondergrens 20% hoger is komen te liggen. Ook in D Geen keuze meer onder de 50...
05 feb 2015 22:41
05 feb 2015 22:54
05 feb 2015 22:54
05 feb 2015 23:23
06 feb 2015 0:37
06 feb 2015 9:24
Driver schreef:
Ferrari Testarossa ... binnen 1 jaar van 40k naar het dubbele,...![]()
06 feb 2015 10:05
06 feb 2015 10:08
MarkGT3 schreef:Laat maar stijgen die MK1
06 feb 2015 10:42