Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
28 aug 2005 10:47
Los van de waterkook-discussie;
Ik geef je wel een beetje gelijk Horn,
Gisteren stond hier toevallig een zeer luidruchtige 964 voor mijn werkkamer te ronken; emotie, hartkloppingen, nostalgie, etc etc. Het kwam binnen één seconde allemaal bovendrijven..... (een forummer met een donkerblauwe in de binnenstad van Den Bosch geweest?)
Hoewel ik het met John eens ben dat een 996 (zeker zijn 4S) heerlijk stuurt kan ik me nog niet loswrikken van het gevoel dat ik krijg in een 964.
Ik vind het moeilijk exact te omschrijven/definiëren wat dat nou is maar ik vergelijk het maar met Jeremy Clarksons niet de omschrijven indeling naar COOL of UNCOOL. Louter op basis van je gut-feeling. Slaat soms nergens op maar dat gevoel komt me bekend voor......
28 aug 2005 10:55
ER schreef:ik vergelijk het maar met Jeremy Clarksons niet te omschrijven indeling naar COOL of UNCOOL.
...daar snij je wel een lekker punt aan Erwin..

...de COOL-WALL...over controversieël gesproken..
28 aug 2005 14:11
Vandaar de vergelijking.
Dat zogenaamde gut-feeling waarin je het liefst rijdt berust niet altijd op logica. De COOL wall is louter afhankelijk van hoe die dag Jeremy zijn pet staat heb ik het idee.
De inviduele voorkeur voor een bepaald 911 model berust ook niet geheel op logica maar een persoonlijk oordeel waarmee je niet kunt generaliseren.
28 aug 2005 15:28
Kijk jij nou maar uit met al die elfjes voor de deur dat er niet iemand uit je buurt de "klik lijn"van de FIOD gaat bellen!
28 aug 2005 15:47
Ik denk dat het volgende opgaat:
Daily driver: Hoe het elfje nieuwer hoe sneller, comfortabeler en veiliger om te rijden.
Hobby auto voor het ultieme P. gevoel: Hoe ouder het elfje, hoe puurder en intenser de beleving, maar ook hoe harder en zwaarder het werk dat achter het stuur verzet moet worden.
De mijne van '77 is met zijn 915 bak een aardige hand-full, maar deze zat gisteren voor me, nog ouder en zoooo mooi! Vooral in deze ultime kleur voor een pre-74 er.
29 aug 2005 10:19
Tot de 993 vind ik in de standaard Porsches HET GEVOEL terug. Vanaf de 996 kan het nog wel maar dan moet je iets extra's (lees GT3) hebben. Ik denk dat Porsche daarom ook de GT3 heeft gemaakt : om de Porschist tegemoet te komen...terwijl de standaard Porsches nu dienen om markt te pikken van BMW/Merc/Audi/...
Je kan niet zeggen dat het niet werkt voor de intussen meest winstgevende autobouwer.
29 aug 2005 10:31
Peet964 schreef:Je kan niet zeggen dat het niet werkt voor de intussen meest winstgevende autobouwer.
In jouw conclusie zie je een klein

ding over het hoofd ; dat Porsche zoveel winst maakt , heeft bepaald niet met de 911 te maken...
Mijn inziens wordt de 911 nog steeds gemaakt, óndanks de mindere winst, omdat Porsche nu eenmaal niet anders kan ; het geld komt via de andere modellen, lees vrn. de Cayenne binnen, maar de 911 is absoluut nodig als image-builder...dit straalt weer af op andere modellen..
Zou Porsche alléén SUV's maken, hoe goed ook, dan was Porsche Porsche niet meer..
29 aug 2005 11:50
Peet964 schreef:Tot de 993 vind ik in de standaard Porsches HET GEVOEL terug. Vanaf de 996 kan het nog wel maar dan moet je iets extra's (lees GT3) hebben. Ik denk dat Porsche daarom ook de GT3 heeft gemaakt : om de Porschist tegemoet te komen...terwijl de standaard Porsches nu dienen om markt te pikken van BMW/Merc/Audi/...
Je kan niet zeggen dat het niet werkt voor de intussen meest winstgevende autobouwer.
GT3 is 964/993 verkleed als 996.
29 aug 2005 12:10
Er lijkt (sorry: leek) een aardige in Hamburg te staan!!!!
Voor niet te veel geld een strakke MKI GT3!!
Slechts 40.000 km op de klok, uit maart 2000 en 'slechts' € 59.000.
MAAR
Wanneer je op de site van Porsche Zentrum Hamburg zelf kijkt zie je dat het oorspronkelijk ging om een andere kleur auto........ ??????????
Navraag bij een verkoper leert dat de auto SCHADE heeft gehad, nieuwe rolkooi heeft (?) en geheel is OVERGESPOTEN !!!
Tis maar dat je het weet... wederom bewezen: KOOPJES BESTAAN NIET !!!
29 aug 2005 12:13
Oh ja, detail: het betreft een Spaanse auto!!!!!!
Met de groeten van de Sint!
29 aug 2005 12:15
wel mooie kleur icm die velgen
29 aug 2005 12:50
ER schreef:Navraag bij een verkoper leert dat de auto SCHADE heeft gehad, nieuwe rolkooi heeft (?) en geheel is OVERGESPOTEN !!!
Dat is een reden om door te vragen, maar niet om de auto meteen af te schrijven. Want als de auto werkelijk zo krom als een hoepel zou zijn, dan denk ik dat het Porsche Zentrum de auto naar de handel had afgestoten.
29 aug 2005 12:57
ER schreef:Navraag bij een verkoper leert dat de auto SCHADE heeft gehad, nieuwe rolkooi heeft..
Die
rol-kooi heeft zijn taak wss te letterlijk opgevat..
29 aug 2005 14:25
Woorden overbodig, hoe dan ook het blijven Porsches, anders ???????????????
nou en, als je maar tevreden en gelukkig bent, beide bezitters van foto zijn dat in ieder geval op elk gebied.
29 aug 2005 21:13
John4S schreef:
Een van de meest subtiele/sprekende foto's op dit forum... En de jongen die hem nam had het niet eens door
29 aug 2005 22:15
Die foto is gewoon subliem
29 aug 2005 23:40
Bingo Koen

En ze staan OOK nog in de goede volgorde (van links naar rechts zegmaar).... Foto is op grootformaat bij mij bij te bestellen
29 aug 2005 23:47
Ik ben het met jullie eens dat de 996 een hoger "BMW" gevoel heeft.Van die laatste heb ik er 2 dus ik kan er over meepraten. Ik heb voor de koop van m'n GT3 ook eens in een 993 C2 Tiptronic S gereden, maar die vond ik niet bijzonder sportief. had uiteraard met de automaat te maken.
Moet overigens toegeven dat een GT3 ook niet geschikt is voor dagelijks vervoer, maar daar is het bij Porsche volgens mij ook nooit om begonnen!
Vandaar ook mijn motto: je eerste Porsche én je eerste Ferrari moeten handgeschakeld zijn.......
30 aug 2005 10:05
RS-R schreef:GT3 is 964/993 verkleed als 996.

Sterker nog: hij heeft het hart van de 964!
(lees: het onderblok van de GT3 is van de 964, omdat het onderblok van de 964 het beste/meest duurzame onderblok is dat Porsche ooit heeft gemaakt)
30 aug 2005 10:24
Eeuwige discussie altijd maar weer, waar ik best wel een beetje moe van gaat worden.
Altijd maar weer het gezeur van de mensen met de oudere Porsches (zijn vaak 964 rijders, sorry als ik iemand tegen het voetje aanschop) over "waterkokers" etc. etc. man altijd maar weer die gekrulde lippen bij het lezen van de beroemde tekortkomingen van de nieuwere types, altijd maar weer zeiken over dat ze slecht rijden, dat Porsche een fout heeft gemaakt om auto's te voorzien van een waterkoeling ipv de "gebakken lucht" koelers, dat ze te gelikt zijn, dat ze een te hoog BMW (met rijden) gevoel geven, nou en is dat dan zo slecht, mannen BMW en Porsche maken winst en das in de autobranche niet omdat er pokke auto's van de band lopen, nee omdat dat top wagens zijn, ik kan me daar over opwinden, en denk dan best wel is (gevaarlijke gedachte) jaloers jongens dat de 996/997 rijder zich een nieuw type kan veroorloven.
Ik heb dat nooit gedaan, dat afzeiken van andere types, onder het mom van, als ik het kon veroorloven dan bleef ik 964 rijden etc. etc.
Iedere Porsche heeft zijn charme, van de 924 tot aan de Carrera GT,
Ik heb nu 4 verschillende typen Porsches op de oprit gehad, en alle 4 ben ik nog steeds gek op, ze zijn ook alle 4 niet met elkaar te vergelijken, in mijn hart zou ik ieder type willen bezitten, maar dat kan niet (ik heb de ruimte niet om te stallen en al helemaal niet op mijn bankrekening).
John.
Zo mag ik nog blijven?????
30 aug 2005 11:24

precies john, ieder type heeft zijn charme, mee eens
30 aug 2005 11:43
John4S schreef:
Zo mag ik nog blijven?????
Sterker nog,je moet..
30 aug 2005 11:48
John4S schreef:Altijd maar weer het gezeur van de mensen met de oudere Porsches (zijn vaak 964 rijders, sorry als ik iemand tegen het voetje aanschop) over "waterkokers" etc. etc. man altijd maar weer die gekrulde lippen bij het lezen van de beroemde tekortkomingen van de nieuwere types, altijd maar weer zeiken over dat ze slecht rijden, dat Porsche een fout heeft gemaakt om auto's te voorzien van een waterkoeling ipv de "gebakken lucht" koelers, dat ze te gelikt zijn, dat ze een te hoog BMW (met rijden) gevoel geven, nou en is dat dan zo slecht, mannen BMW en Porsche maken winst en das in de autobranche niet omdat er pokke auto's van de band lopen, nee omdat dat top wagens zijn, ik kan me daar over opwinden, en denk dan best wel is (gevaarlijke gedachte) jaloers jongens dat de 996/997 rijder zich een nieuw type kan veroorloven.
Ik had al aangegeven, dat het verschil in rijden niet in de waterkoeling ligt...
Tuurlijk heeft elk type zijn charmes, helemaal waar... Maar ook jij moet toch toegeven, dat er een verschil is in "looks/interieur/rij-ervaring" tussen de 993 (die al bijna als een "moderne auto" rijdt) en een 996 (die echt als een "moderne auto" rijdt).
DAAR gaat het hier (in deze discussie) om toch?
Ik kan me overigens meer opwinden over mensen die denken dat het "niet leuk vinden van een 996" met jaloezie (qua centjes dan!) te maken heeft!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.