Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Pekel / strooizout

22 feb 2015 13:47

Hier in Breda vanochtend om 1.00 uur 2 graden plus, maar strooien als gekken :twisted:

22 feb 2015 15:44

Tsja, 1,7 miljoen Kilo zijn een hoop vrachtwaggels :D

22 feb 2015 16:17

In ieder geval minder dan 390 :wink:

22 feb 2015 17:15

Je zal ze alle 389 maar af moeten tanken :roll: :bang: :mrgreen:

22 feb 2015 18:29

Net lekker 1,5 uur rondgereden. Dak open, heerlijk :ba:. Zonnetje erbij, prima te doen, wegen lekker droog.

22 feb 2015 18:35

Ben ook bijna 2 uur op pad geweest maar moest toch een paar keer flink de sproeiers gebruiken om weer een beetje schone voorruit te krijgen.

Heb de 964 toch maar ff flink afgespoten en afgedroogd weer op stal gezet..

22 feb 2015 19:25

Gewoon rijden en daarna afspoelen als je je zorgen maakt. Hier was het vandaag prima weer en nergens last van gehad.

22 feb 2015 20:06

Ik heb vandaag een eind gefietst en het viel me op dat er veel was gestrooid

22 feb 2015 20:09

Vandaag op de A2 gereden, maar ik dacht dat het de zoutvlakte van Bonneville was :shock: Wat een zout... En dat met 6 graden boven nul :roll:

22 feb 2015 22:06

Franz schreef:Gewoon rijden en daarna afspoelen als je je zorgen maakt. Hier was het vandaag prima weer en nergens last van gehad.

Afspoelen en dan lekker warm wegzetten ... :?

22 feb 2015 22:14

Dat is dan wel weer het voordeel van een lufti. Als je die binnen zet is de ruimte binnen aanzienlijke tijd ook op temperatuur. :mrgreen:

22 feb 2015 22:41

Dat is idd net een straalkachel soms.

Maaruh, nu gaan rijden met dat zout, dan nog even met water eroverheen en dan wegzetten ... = vragen om problemen.

25 feb 2015 20:43

Zijn er eigenlijk wasstraten waar je alleen bodemreiniging kunt kiezen? Dat lijkt me wel handig. Die borstels mogen ze houden.

Of hoe maken jullie de onderkant schoon? Ik heb altijd het idee dat een hogedrukreiniger iets te agressief is. Dat je het zout net zo hard tussen alle kieren en naden spuit dan dat je het wegspoelt. En bovendien vrij plaatselijk omdat je niet overal goed bij kunt.

De beste remedie is natuurlijk gewoon nog even wachten.

25 feb 2015 21:28

Vandaag voor het eerst dit jaar (en na een zelf uitgevoerde detailbehandeling) weer in de P :drive: en wat denk je wat.......... komt er na ca. 20km een strooiauto aan :shock: :shock: :shock: . Hele auto onder het strooizout :shock: (was te verwachten met dit weer). Na het ritje van 200km toch maar even met de hoge drukspuit afgespoten. :mrgreen:

PS: moest wel weer even wennen aan het acceleratievermogen. :mrgreen: :cheers:

04 maart 2015 14:32

Het weekend en volgende week zou het prachtig weer worden, alleen jammer dat het zo weinig heeft geregend had vandaag nog het voorraam wit van de LKW.
dus denk nog iets langer wachten dan het weekend met :drive: in de porsche's

04 maart 2015 14:36

Nee hoor, Als het vanavond droog is heb ik iig al een ritje in de planning en vh weekend zeker!! :drive:

04 maart 2015 15:48

w.w.doet. schreef:.....alleen jammer dat het zo weinig heeft geregend........

:shock: op welke planeet woon jij dan? Hier in NH gister non-stop geregend! Echt belachelijk veel water gevallen, ook nu zware hagel/regen! Zou me niet verbazen als ze straks weer het restant zout op de weg gooien.....

04 maart 2015 15:51

Logisch toch in Waterland...... :mrgreen:

04 maart 2015 16:45

Nou ik vond het gisteren wel mee vallen hier in de achterstehoek, pas tegen 11uur gaan regenen tot een uur of half 3 daarna nog beetje miezeren meer niet.
En de wegen zien er nog aardig wit uit , zo hoog vanuit de lkw. en heb meerdere malen ruiten moeten schoonmaken met de sproeiers vandaag.

04 maart 2015 20:19

zag vanmorgen in zeeuws vlaanderen nog een pekelwagen rijden (strooiend)

04 maart 2015 21:58

yeah.. gemeente middelburg tweette ook dat ze nog strooien. Wel jammer want dit weekend wordt het goed weer voor een rondje. Maar ach als het goed droog is maakt het niet zoveel uit.

05 maart 2015 1:39

Juist wel... Droog strooizout stuift en dat komt overal tussen te zitten.

05 maart 2015 10:24

Ja... maar zout zelf plakt niet natuurlijk. Pas als het met water van de weg wordt vermengd, die fijne druppeltjes die van je voorganger komen, en je eigen banden, dat is het spul wat blijft plakken. Of je auto moet nog nat zijn op sommige plekken dan blijft het opstuivende zout ook zitten.

05 maart 2015 10:27

gewoon met zijn allen een bezemwagen kopen uitgerust met een hoge druk luchtpistool dan vegen en blazen we de weg schoon. anders even investeren in een goede tuinslang en na de rit goed wassen. de auto`s zijn om te rijden en roesten niet in 1 keer door van een beetje keukenzout. :drive:

05 maart 2015 10:51

Juist!! +1
Plaats een reactie