Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
25 feb 2015 11:39
Is een beetje dezelfde discussie als recent dat 356 wrak waar niks van over was dat voor een klein vermogen werd verkocht om de papieren en het chassisnr. Zoals hierboven wordt geschreven "Maar zo redeneren verzamelaars nu eenmaal" - maar daar is een 964 c2 met een evt dichtgelast schuifdak en in een andere kleur dan origineel gespoten allang niet meer interessant voor.
25 feb 2015 11:48
Maar als die van Gogh gerestaureerd is is het dan ineens geen van Gogh meer?
Even iets heel anders dan dat matching gedoe, gewoon omdat het kan:
Waarom zou je voor het volgende het 6 voudige krijgen dan dat je voor een originele krijgt?
https://www.youtube.com/watch?v=tW_nNehzmMo
25 feb 2015 11:55
Als je een Van Gogh ombouwt naar een Rembrandt, dan krijgt hij nooit de waarde van een Rembrandt en nooit meer de waarde van de originele Van Gogh ...
25 feb 2015 12:08
Ha maar als ik een schilderij van mij ombouw naar een Rembrandt zal die meer waard zijn dan de mijne....
25 feb 2015 12:34
Toevallig een aantal jaren geleden tijdens het opruimen van mijn zolder een echte van Gogh en Stradivarius gevonden. Meteen laten taxeren maar het werd samen getaxeerd voor nog geen € 100,- Sja, van Gogh was nu eenmaal geen goede vioolbouwer en Stradivarius geen schilder. Ik bedoel maar....
25 feb 2015 12:55
Toch denk ik dat als deze RS-kloon door van Gogh was (om)gebouwd hij onbetaalbaar is terwijl dezelfde auto in waarde daalt als diezelfde van Gogh hem anoniem zou (om)bouwen. De waarde wordt imho ook beïnvloed door vele andere factoren.
Toch blijf ik van mening dat je vooral moet genieten van de P. Als de RS-kloon in goede staat zou zijn en mooi is opgebouwd... rij je toch een icoon voor een hele schappelijke prijs waar je ook in durft te rijden omdat je je geen zorgen hoeft te maken over waardeontwikkeling. Dat is toch de hoofdreden van de passie? Heb het idee dat de waardeontwikkeling van de P belangrijker is dan het genieten ervan
25 feb 2015 13:06
+1
Het is toch veel leuker om een unieke mooie wagen te hebben waar je een hoop lol mee beleef!
Rembrandt maakte toch ook geen hele serie dezelfde schilderijen om in schilders termen te blijven...
25 feb 2015 13:08
inderdaad een leuke "speel"auto
jammer van dat rare spoilerlipje onder de voorbumper, en ik vind dat brede oranje aan de voorkant ook minder (daar zou ik rs ducts ingebouwd hebben)
25 feb 2015 13:09
Marcel1967 schreef:Toch denk ik dat als deze RS-kloon door van Gogh was (om)gebouwd hij onbetaalbaar is terwijl dezelfde auto in waarde daalt als diezelfde van Gogh hem anoniem zou (om)bouwen.
Als van Gogh die 964 gebouwd zou hebben dan was ie makkelijk te herkennen aan die ene flapoor.
25 feb 2015 13:22
Toch denk ik dat als deze RS-kloon door van Gogh was (om)gebouwd hij onbetaalbaar is terwijl dezelfde auto in waarde daalt als diezelfde van Gogh hem anoniem zou (om)bouwen. De waarde wordt imho ook beïnvloed door vele andere factoren.
klinkt als : Magnus Walker
25 feb 2015 13:40
Franz schreef:Toevallig een aantal jaren geleden tijdens het opruimen van mijn zolder een echte van Gogh en Stradivarius gevonden. Meteen laten taxeren maar het werd samen getaxeerd voor nog geen € 100,- Sja, van Gogh was nu eenmaal geen goede vioolbouwer en Stradivarius geen schilder. Ik bedoel maar....
Da's niet duur voor een taxatie
25 feb 2015 14:35
Waar gaat dit heen, waar gaat dit heen....
25 feb 2015 15:10
Ik weet het niet. Vraag het eens aan Mieke Telkamp
25 feb 2015 15:24
Waarheen, waarvoor
Waarheen leidt de weg die we moeten gaan
Waarvoor zijn wij op aard
Wie weet wat er is achter ster en maan
Hoe lang duurt nog de nacht
-> Naar leuke weggetjes om te sturen lijkt me
-> Om Porsche te rijden?
-> Stuttgart
-> ik zou eens op je klokkie kijken!
25 feb 2015 15:51
Ja ik kijk op mijn stradivarius om te zien hoe laat het is maar ik zie geen matching numbers
Volgens de Van Gogh, die eigenlijk een omgebouwde vrouw was (Mieke T??) is het tijd voor winterbanden, maar die hangen aan de acculader, want die komen echt niet de garage uit als er zout ligt....
Ik ben aan een borrel toe.
26 feb 2015 19:25
Vind ik niet duur, 2000 euro vraagprijs voor een volledig en zo te zien netjes interieur.
26 feb 2015 19:39
Is het misschien zo dat wij bij een origineel uitgevoerde Porsche eerder het gevoel kan hebben dat deze zo uit de folder is gereden?