Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Porsche Cayman GT4

03 maart 2015 8:49

Prachtige auto, maar wordt die nou verkocht als Volkswagen? :mrgreen:

04 maart 2015 13:35

jacobt schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Wat zit er in, wat niet in een GT3 zit?

Er is een motor in gelepeld die ge-downgrade is :bang: . Dat zit erin, wat niet in een gt3 zit.
In tegenstelling tot de 997.1 gt3, daar zit een 3.6 motor in waar het uiterste wordt uitgehaald.
Zelfs de 997.1 gt3 rs heeft hetzelfde vermogen als de normale gt3 van dat jaar, de 997.2 gt3 had 200cc meer nodig om vermogenswinst te krijgen.

Beetje een non vergelijk dit. De GT4 is bewust binnen de perken gehouden. Waarom denk je dat er geen PDK maar een handbak in zit? Ander zou hij sneller worden dan een GT3. Dat is een strategische keuze van Porsche geweest.
Ik kan inmiddels vertellen dat het ding echt een kanon is en door een aantal teams in de racesport zal worden ingezet ipv de GT3. Er gaan zelfs geruchten dat er een aparte klasse voor wordt opgezet binnen de FIA reglementen.
De teams die er mee gaan rijden schroeven de bak er sowieso af en knutselen er een betere ECU in.

09 maart 2015 18:37

mooi spul die gt4 maakt hebberig ik las trouwens in een interview met porsche motorsport baas preuninger dat tot hun verbazing in vele landen zoals engeland , duitsland ,zweden enz. 2x de jaarproductie in 3 dagen was uitverkocht !!! en dat een gt4 rs versie tot de mogelijkheden bestond als de vraag er was :cheers:

09 maart 2015 20:44

Vanavond laat komt de review door Chris Harris online ;-)

09 maart 2015 21:20

Bedankt voor de tip!
Chris maakt altijd leuke verslagen en weet de passie voor auto's goed over te brengen.
Ook zijn passie voor Porsche steekt hij niet onder stoelen of banken. :thumleft:

09 maart 2015 21:59

Waar is dat linker pedaal voor? :mrgreen: https://www.youtube.com/watch?v=6nu6Brg9pf0

09 maart 2015 22:16

Joystick, the stick that will bring a lot of joy :ba:

09 maart 2015 22:33

Cayman_S schreef:Vanavond laat komt de review door Chris Harris online ;-)

Staat erop ...

09 maart 2015 23:27

Harris heeft niet een beetje plezier, hij schreeuwt het uit. Mooie review.

09 maart 2015 23:42

+1 :cheers:

09 maart 2015 23:46

Is dat zelfde kleur als jij hebt trouwens?

10 maart 2015 1:35

Na zo'n filmpje krijg je er nog meer zin in in! :cheers: :cheers: :cheers:

10 maart 2015 2:06

Wanneer komt hij met een filmpje in de nieuwe RS ??

10 maart 2015 7:21

maurice schreef:
jacobt schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Wat zit er in, wat niet in een GT3 zit?

Er is een motor in gelepeld die ge-downgrade is :bang: . Dat zit erin, wat niet in een gt3 zit.
In tegenstelling tot de 997.1 gt3, daar zit een 3.6 motor in waar het uiterste wordt uitgehaald.
Zelfs de 997.1 gt3 rs heeft hetzelfde vermogen als de normale gt3 van dat jaar, de 997.2 gt3 had 200cc meer nodig om vermogenswinst te krijgen.

Beetje een non vergelijk dit. De GT4 is bewust binnen de perken gehouden. Waarom denk je dat er geen PDK maar een handbak in zit? Ander zou hij sneller worden dan een GT3. Dat is een strategische keuze van Porsche geweest.
Ik kan inmiddels vertellen dat het ding echt een kanon is en door een aantal teams in de racesport zal worden ingezet ipv de GT3. Er gaan zelfs geruchten dat er een aparte klasse voor wordt opgezet binnen de FIA reglementen.
De teams die er mee gaan rijden schroeven de bak er sowieso af en knutselen er een betere ECU in.

Het is geen vergelijk maar een antwoord op een vraag die gesteld wordt :mrgreen:

Mooi auto hoor de gt4, ik zou hem graag krijgen.....

10 maart 2015 12:50

Echt heel gaaf die GT4! Zeker in het blauw :thumleft:

10 maart 2015 15:17

Nice read...

http://jalopnik.com/why-the-porsche-cayman-gt4-may-be-more-special-than-the-1690394466

10 maart 2015 22:15

Leuke vent die Chris Harris, in een super mooi GT4 :cheers: .

Jammer dat ze hem niet in PDK-versie hebben :D :D (en ja, kom er maar in met de opmerkingen :mrgreen: :mrgreen: ); lekker de PDK in manual en dan geen gepiel meer met de koppeling en zelf tussengas creeren. :mrgreen: dat kan die PDK veel beter (jeetje, ik had van mijzelf nooit verwacht zo positief over PDK te zijn, immers, ik heb er zo lang over getwijfeld toen ik mijn 981S wilde bestellen, maar nu, 2 jaar PDK-ervaring rijker, ben nu volledig "om").

10 maart 2015 22:20

Harris heeft gelijk, een sportwagen heeft geen automaat :thumleft:

10 maart 2015 22:21

Grote kans dat Porsche nog met een GT4 RS gaat komen en dan met een ... jawel :mrgreen:

10 maart 2015 22:22

automaat?..

10 maart 2015 22:29

:mrgreen: :mrgreen: Ik wist wel dat je zou reageren :mrgreen: :mrgreen:

Manuele bediening is toch geen automaat? (daar gaan we weer...)

10 maart 2015 22:43

voorspelbaarheid is ook een kwaliteit :mrgreen:

11 maart 2015 0:07

Cazzo Super Veloce schreef:automaat?..

Bingo. U gaat door voor de waterkoker. :wink:

13 maart 2015 9:46

"Utterly, utterly sensational": http://www.autocar.co.uk/car-video/vide ... gt4-tested

18 maart 2015 19:26

Porsche Cayman GT4 hapt naar de baas

presentatie Peter Hilhorst
PORTIMAO -
AUTOVISIE TV - De Cayman GT4 is de Porsche waar iedere liefhebber al jaren op wacht. Hij mag eindelijk zonder muilkorf vrijuit happen naar de baas. Is hij met de motor van een 911 en de onderstelcomponenten van de 911 GT3 beter dan 'Het Origineel'? Peter Hilhorst vertelt zijn bevindingen.

http://www.telegraaf.nl/autovisie/testv ... aas__.html
Plaats een reactie