Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Olie verversen voor aanvang race-cursus?

10 maart 2015 13:24

dobbelsteen schreef:Van 1,6 naar 3,5 bar enkel en alleen door opwarmen van de banden op circuit? Lijkt me wel enorm sterk.
Ik hoor dat het eerder een halve bar scheelt.

Er stond dat bij normale druk de druk op het circuit naar 3,5 kan oplopen en dat je dus beter kan beginnen met 1,6... ;)

Met de Cupbanden klopt het wel ongeveer dat na afkoelen deze op 1,6 (of zoiets iig) stonden uitgaande van de juiste druk warm.

10 maart 2015 14:45

Heel scherp Duivels zoontje, maar dat is ook je vak :thumleft:

Ik rij een gt3 met cupbanden, ben nu 2x op Assen geweest.

De eerste keer begon ik op normale banden spanning (circa 2.4 bar) en kreeg ik steeds minder grip, dit bleek te komen omdat de spanning tot circa 3.5 was opgelopen. Daarna lucht eruit laten lopen, maar wel gevaarlijke situatie gehad door onervarenheid (geen grip meer die je wel verwacht).

De tweede keer na advies van iemand die wel ervaring heeft, begin ik op 1,6 bar (kan best op cupbanden met harde wang) en loopt het op tot normale waardes.

Ik vond dat laatste prettiger, misschien is het persoonlijk, weet niet hoe anderen het doen. Zit i.i.g. niet uit m'n duim te zuigen.

12 maart 2015 22:27

Michelin geeft zelf bij gebruik op het circuit voor de Pilot Sport Cup banden een spanning aan van koud 1.8 voor en achter en een warme bandenspanning van 2.3 voor en achter.
zie http://www.michelin.nl/banden/michelin-pilot-sport-cup . zie onder het tabblad Voorwaarden voor gebruik
Deze voorgeschreven bandenspanning werkt prima in de GT3 :D

13 maart 2015 12:43

Goeie tips allemaal! GT3 heeft inderdaad dry sump systeem, hij is gebouwd voor het ruigere werk. Porsche Approved schijnt ook gewoon geldig te zijn.
Ik doe de cursus met Pro Drive, begrijp dat ze streng zijn met roekeloos rijgedrag van medecursisten. Het is geen trackday waar elke wilde beer zich voor kan inschrijven met een ragbak :wink:

Iemand ook ervaring met dagverzekering voor circuit?

13 maart 2015 14:00

Cazzo Super Veloce schreef:Jammer dattut zo ver weg is van de bewoonde wereld :mrgreen:

Ook U kan te ver gaan :cheesy:
Plaats een reactie