Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 maart 2015 19:56
Cazoo...kom er maar in
29 maart 2015 20:11
Ik denk dat de 964 zowieso de duurste 911 'oldtimer' gaat worden!
29 maart 2015 21:03
Da denk ik nie
(993GT2

)
Laatst bijgewerkt door
Cazzo Super Veloce op 29 maart 2015 21:30, in totaal 1 keer bewerkt.
29 maart 2015 21:04
Johann schreef:Ik weet dat er een bubbel is, maar
239k voor een Jubi is toch niet meer te verantwoorden
Het is nog de minder geliefde kleur ook...
Had m ook al voorbij zien komen Johann en vind t ook te gek voor woorden.
Maar t is voorlopig nog maar de vraagprijs even afwachten wat de gek er voor geeft.
Persoonlijk denk ik dat dit een gaaf exemplaar is met weinig KMS en 100% originele lak
Komt nog bij dat er van deze kleur er niet zo veel zijn. Alles bij elkaar een uniek verzamelstuk.
En ik denk dat er 2 markten zijn nl.
Een verzamelaarsmarkt voor auto's die weinig gebruikt zijn en gaan worden en een gewone markt voor auto's die gebruikt worden waarvoor ze bedoeld zijn.
In dat perspectief is de vraagprijs m.i. toch wel te rechtvaardigen.
29 maart 2015 21:38
stond vandaag ook zilveren jubni met maar 1800 km d,r op ook voor 240k .
.
29 maart 2015 21:43
Dat is RS en Turbo 3.6. geld. Een Jubi is leuk maar kan toch niet op tegen de eerstgenoemde?
29 maart 2015 21:54
hoezo dan ? als de markt het ervoor over heeft en het ervoor uitgeeft
volgens mij vraagt iedereen maar gewoon raak en hopen ze allemaal op een lucky shot of zo .
.
29 maart 2015 22:01
De analyse die thomas1665 maakt is denk ik een analyse die aardig in de goede richting gaat. Komt nog eens bij dat van de lucht gekoelde types, en zeker van de F-modellen er niet zoveel gemaakt zijn. Ben zelf opzoek naar wat onderdelen en als ik merk hoe moeilijk dat is voor normale prijzen. Ook onderdelen worden massaal weggelegd
30 maart 2015 13:24
Wat Thomas zegt daar kan ik me goed in vinden, echter wat Mike zegt óók;
volgens mij vraagt iedereen maar gewoon raak en hopen ze allemaal op een lucky shot
30 maart 2015 13:31
Of een leuk huis, met dubbele garage en daarin bijv. een 964RS en een 996 GT3 Mk1 ...
Of dat allemaal niet maar deze klassieke 911:

Keuzes, keuzes, keuzes
30 maart 2015 13:33
Ik ben er helemaal geen voorstander van dat al die 911-jes veel waard worden. Het is altijd fijn als je er meer voor krijgt als wat je ervoor hebt betaald, maar in mijn geval durf ik straks geeneens meer de weg op, en wordt een vervangend voertuig steeds moeilijker om aan te schaffen.
Uiteindelijk willen wij er mee rijden, maar de meeste auto's worden nu gekocht om naar te kijken en mee te posen.....en das nou jammer.
Maar ja, ik ben een gebruiker en geen investeerder. En investeerders hebben in het verleden (bewezen) meer kapot gemaakt dan de gebruikers, hoewel dat een discussiepuntje zou kunnen opleveren.....
30 maart 2015 13:48
Eens met Steef.
993 na 2 jaar 26% hoger getaxeerd.
Maar andere leuke Porsches (997RS) stijgen nog veel harder, en worden daardoor vanzelf onbereikbaar.
Niet leuk, dus laat maar snel instorten de Porsche-markt
30 maart 2015 14:00
+1
30 maart 2015 14:44
De mijne is vorig jaar voor de verzekering getaxeerd op 40K en dat rapport is dan drie jaar geldig.
Als het zo doorgaat met prijzen zal ik hem wat eerder opnieuw laten taxeren.
30 maart 2015 15:00
Zou ik maar doen als ik jou was Ewout. Ik heb mijn 964 in Augustus gekocht voor 32K, in September getaxeerd op 40k en van de week weer flink hoger door hetzelfde taxateur

Hij zei ook al dat hij geen eind zien aan de prijsstijging op dit moment. Wel interessant dat de 911 T stabiliseert terwijl de S en E steeds hoger gaan. Dus zelfs binnen een serie zie we nu "rare" verschijnselen zoals een Jubi die meer kost/opbrengt dan een RS of Turbo. Totdat deze bubbel barst ga ik om de zes maanden min auto laten taxeren. Het zal net gebeuren dat de wagen fikt of gestolen wordt
30 maart 2015 15:03
Ewout schreef:De mijne is vorig jaar voor de verzekering getaxeerd op 40K en dat rapport is dan drie jaar geldig.
Als het zo doorgaat met prijzen zal ik hem wat eerder opnieuw laten taxeren.
Bij mij ook 3 jaar, maar wegens de stijging na 2 jaar al weer laten taxeren.
30 maart 2015 15:15
Mijn rapport is inmiddels ook weer 3 jaar oud en mag dit jaar ook weer.
Denk dat ik straks meer ga poetsen dan rijden .............
Wie weet er een goede taxateur?
30 maart 2015 15:15
@Cazzo en Johann: Al voldoende topics over taxeren maar welke taxateur gebruiken jullie?!
Zo veel verschillende berichten hierover...
30 maart 2015 15:20
Augustijn Auto Expertise in Breda/Ulvenhout.
http://www.auto-expertise.nlWerkt samen met Rennsport, dus das makkelijk.
Volgens mij een realistische taxatie.
30 maart 2015 15:42
Ik heb wel wat moeite met die prijsstijgingen....bij verkoop prima maar het gaat mij vooral om het onwennige gevoel dat ik een hoop geld onder mijn kont heb wat ik nog nooit voor een auto heb uitgegeven ( ook niet voor de 964 dus).
Ik heb mijn 964 verleden jaar gekocht en direct katen taxeren. Toen 29,5 mille, nu 11 maanden later, 40 mille.
Er komt een punt dat je denkt; en nu weg er mee....maar ja wat dan?
30 maart 2015 15:57
Dat is het, je koopt er ook weer iets vergelijkbaars voor terug (Lees "duur"

)
Maar goed, ik heb hem ook om te rijden/poetsen/genieten/gebruiken en niet als inves-
tering ... (..wat een prijzen!

)
30 maart 2015 16:58
Pw250 schreef:@Cazzo en Johann: Al voldoende topics over taxeren maar welke taxateur gebruiken jullie?!
Zo veel verschillende berichten hierover...
In het vereleden (eerste 964 en 968) bij
Gratama & Luxwolda, maar de 997 en 964 allebei door
Dennis Rietveld
30 maart 2015 17:29
Heb 1 jaar terug moeten l*llen als brugman om de waarde wat lager in te laten schatten omdat ik de taxatie veuls te hoog vond.
Tja, achteraf.......... Iets met een koe.
30 maart 2015 17:38
Ik begrijp niet waar jullie je druk om maken. Lekker toch dat je 911je meer waard geworden is? Ik zie werkelijk waar het probleem niet.
30 maart 2015 17:40
De mijne was drie jaar geleden getaxeerd op 36k. Ben benieuwd waar ie nu op uitkomt.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.