Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
04 apr 2015 12:29
Ivo 3.6 schreef:190 km/u op de teller in mijn DD


Die kan nog harder hoor....topbommetje! Zwaar ondergewaardeerd.
Deze is zo te zien ook niet helemaal standaard meer. Ik blijf fan van dit soort kleine rakkers....
04 apr 2015 13:29
Volgens teller 260 km/u in DD BMW...........in Duitsland en legaal.
Nog wel belangrijker dan snelheid; 5er xdrive rijdt met deze snelheid dan nog steeds als aan de weg gekleefd.
04 apr 2015 14:09
Heb mijn 3.2 wel 's op 255 gehad op de teller, in het echt vast niet meer dan 240 of zo.
DD's altijd in de begrenzers geduwd, 250 dus, alhoewel de tellers daar wel wat meer van maakten... Altijd in Duitsland trouwens. In NL nooit meer dan 200-220.
Laatst bijgewerkt door
Enguess op 04 apr 2015 15:18, in totaal 1 keer bewerkt.
04 apr 2015 14:19
PR in NL? Eigenlijk geen idee ik probeer dit niet in NL.
In Duitsland >300 met gemak, maar dat doe ik zeer zelden want meestal te druk etc, daarbij is het versnellen ernaartoe leuker dan de feitelijke snelheid. En bij dat soort snelheden zit ik niet naar de teller te kijken...
04 apr 2015 17:28
boxstercup schreef:Maar 285 met een 964 250 pk?
Niet onmogelijk lijkt me. Heb zelf op de gps 276 gehaald, en was nog niet op..
In principe origineel, alleen cuprohr en lager bij de grond.
En een slapende totmbo uiteraard.

Maar niet helemaal on topic, was uiteraard niet in NL.
04 apr 2015 17:39
Enguess schreef:Heb mijn 3.2 wel 's op 255 gehad op de teller, in het echt vast niet meer dan 240 of zo.
DD's altijd in de begrenzers geduwd, 250 dus, alhoewel de tellers daar wel wat meer van maakten... Altijd in Duitsland trouwens. In NL nooit meer dan 200-220.
Klopt aardig....dit was op een rustige A31 in Duitsland.....weet niet wat op de teller stond maar het zal tegen de 260 zijn....
In NL weet ik het niet....en ik probeer het ook niet....go with flow is mijn credo.....
04 apr 2015 17:54
290 km/h in mijn Abt getunede Audi A8 4.2 TDI. Gewoon wekelijks op de A27. Heb hem in 2010 verkocht, het werd te gek....
04 apr 2015 21:07
Pacoloco schreef:Netjes je mobiel met 2 handen vast? Anders krijg je geen scherpe foto natuurlijk.

Yep, en sturen met de knie. Thuisgekomen vroeg totmbo wie die foto had gemaakt. "Je was toch alleen met die forummers?"
Ja.... (oeps, huis was te klein...)
04 apr 2015 21:31
Ronaldo schreef:boxstercup schreef:Maar 285 met een 964 250 pk?
Niet onmogelijk lijkt me. Heb zelf op de gps 276 gehaald, en was nog niet op..
In principe origineel, alleen cuprohr en lager bij de grond.
En een slapende totmbo uiteraard.

Maar niet helemaal on topic, was uiteraard niet in NL.
Bij 272 km/u loop je tegen de begrenzer aan bij een 964...
04 apr 2015 22:26
Haalt een 964 272? Ik zou het zelf werkelijk waar niet weten want heb er zelf hooguit 250 mee gereden. Viel me wel op dat de digitale teller nagenoeg overeen kwam met m'n gps. Misschien hooguit een afwijking van 3 kilometer.
04 apr 2015 22:50
Dan reed je vast op nieuw rubber.....
04 apr 2015 23:17
Devils son schreef:Ronaldo schreef:boxstercup schreef:Maar 285 met een 964 250 pk?
Niet onmogelijk lijkt me. Heb zelf op de gps 276 gehaald, en was nog niet op..
In principe origineel, alleen cuprohr en lager bij de grond.
En een slapende totmbo uiteraard.

Maar niet helemaal on topic, was uiteraard niet in NL.
Bij 272 km/u loop je tegen de begrenzer aan bij een 964...
Bij de mijne dus niet, en neem aan dat die daar niet uniek in is..
Zal wel een flinke wind mee zijn geweest dan.
04 apr 2015 23:19
Franz schreef:Haalt een 964 272?
Die van mij destijds wel, met catvervanger, cuprohr, verlaagd.
04 apr 2015 23:21
Ja.....vooral dat 'verlaagd' is belangrijk...
04 apr 2015 23:21
Ronaldo schreef:
Bij de mijne dus niet, en neem aan dat die daar niet uniek in is..
Zal wel een flinke wind mee zijn geweest dan.
Wind mee doet verdomd weinig met de begrenzer.
Uniek is het vast niet, wel uitzonderlijk en een teken dat de auto niet meer origineel is.
04 apr 2015 23:22
steef schreef:Ja.....vooral dat 'verlaagd' is belangrijk...

Dat scheelt in de luchtweerstand. Lijkt mij voor de maximumsnelheid niet geheel onbelangrijk.
04 apr 2015 23:35
Franz schreef:Haalt een 964 272? Ik zou het zelf werkelijk waar niet weten want heb er zelf hooguit 250 mee gereden. Viel me wel op dat de digitale teller nagenoeg overeen kwam met m'n gps. Misschien hooguit een afwijking van 3 kilometer.
Top vlg. Porsche is (geloof ik) 262 km/uur. De snelheidsmeter op je dashboard moet je niet geloven,
die geeft meer aan. Zoals eerder aangegeven heb ik 270 op de teller gehad. Tomtom zei 255.
En ik had nog wat over, dus die fabrieksopgave kan aardig kloppen.
04 apr 2015 23:42
Ik heb het wel over de digitale snelheidsmeter, niet de ronde snelheidsmeter op het dashboard. Die kwam nagenoeg overeen met de snelheid op m'n TomTom.
05 apr 2015 0:07
Ik meet met de performancebox. Nauwkeurig en wordt derhalve ook gebruikt door veel autobladen voor hun metingen.
05 apr 2015 0:23
Ik heb die Dynolicious-app op m'n Phone staan. Die doet het ook wel aardig.
05 apr 2015 1:52
Volvo ingehaald op die lange rechte provinciale weg vlak bij de Spykerfabriek. Met 215km/u in dus een Spyker c8
Was ff knijpen of het geen undercoverjuten waren....
05 apr 2015 7:27
steef schreef:Ivo 3.6 schreef:190 km/u op de teller in mijn DD

Die kan nog harder hoor....topbommetje! Zwaar ondergewaardeerd.
Deze is zo te zien ook niet helemaal standaard meer. Ik blijf fan van dit soort kleine rakkers....
thnx. Heb er een RVS KW schroefset onderzitten en 30 mm verlaagd. Rijdt als een kart. Ik moet per dag 20 km woon-werk afleggen en daarmee is dit bommetje knap zat. Menig Audi en BMW kijkt in de spiegel waarom die Panda blijft "kleven"haha
05 apr 2015 8:23
Devils son schreef:steef schreef:Ja.....vooral dat 'verlaagd' is belangrijk...

Dat scheelt in de luchtweerstand. Lijkt mij voor de maximumsnelheid niet geheel onbelangrijk.
En volgens mij werkt dat juist weer tegen
De auto is ontworpen op een bepaalde hoogte
En heeft daardoor een bepaalde luchtweerstand
Ga je de auto verlagen zal er minder lucht onder de auto doorgaan en meer erover wat de downforce tengoede komt maar niet ideaal is voor de totale lucht weerstand verbruik en indit geval de topsnelheid
05 apr 2015 10:20
Devils son schreef:Ronaldo schreef:
Bij de mijne dus niet, en neem aan dat die daar niet uniek in is..
Zal wel een flinke wind mee zijn geweest dan.
Wind mee doet verdomd weinig met de begrenzer.
Uniek is het vast niet, wel uitzonderlijk en een teken dat de auto niet meer origineel is.
Kan niet-originele bandenmaat zijn, grotere omtrek is een hogere topsnelheid, mits die 250 pekaatjes het trekken natuurlijk.
@Ivo; onwijze Panda
15 apr 2015 10:02
En nu dan: wat is je PR in een tunnel?
Ik zou het niet weten, kijk nooit op de meter.....oogjes op de weg!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.