02 sep 2005 13:04
Joost Houben schreef:Als we toch off topic gaan.......
Stond laatst langs deze aan het stoplichtsl 500.
Dacht dat ik het niet zou redden met mijn 3.2tje maar tot mijn verbazing ging het precies gelijk op.
02 sep 2005 13:14
02 sep 2005 13:21
ER schreef:Joost Houben schreef:Als we toch off topic gaan.......
Stond laatst langs deze aan het stoplichtsl 500.
Dacht dat ik het niet zou redden met mijn 3.2tje maar tot mijn verbazing ging het precies gelijk op.
Vorig jaar heb ik het met mijn 964 helaas moeten afleggen tegen dit lompe gebakje......... een E 55 AMG.
Godallemachtig wat had ik er de P in zeg!!!! Ging om acceleratie van ongeveer 80 tot 200 km/hr (op de terugweg vanuit Leeuwarden). Motor met 5500 cc, 476 pk (standaard) en 350 nM.
Opmerkelijk detail: net toen de Merc me inhaalde voegde een Diahatsu Clitoris in naar de linkerbaan en kon mijnheer de Business-man vol in de remmen (die het niet optimaal deden) en gillend de vluchtstrook op...... terwijl ik nagenoeg stilstond.Liep gelukkig allemaal goed af.
02 sep 2005 13:35
2000 gtv schreef:Alleen er komen gewoon steeds meer "normale"auto's die je niet zomaar even met een poepie gas het nakijken geeft.
02 sep 2005 13:39
Devils son schreef:[En dan? Wat moet je ermee? .
02 sep 2005 13:42
ppp 356 schreef:
Is geen SL500, maar een Sl55AMG, en dat red je echt niet met je 3.2, je zal een 996 turbo nodig hebben om misschien de snelste te zijn.
PaSCal schreef:Enne, dat ie "maar" 250 loopt... Hoe vaak zit jij/men boven de 250?
02 sep 2005 13:49
ome piet schreef:Wat denk je dat zo'n AMG minder plezier en lol in het rijden geeft dan een Porsche![]()
02 sep 2005 14:22
911-lover schreef:Ik heb er toch geen problemen mee gehad (de nieuwe SL 55 amg)![]()
02 sep 2005 14:38
02 sep 2005 14:54
Ik neem heus aan dat je een snelle 968 hebt Koen...maar ben toch bang deze AMG niet voluit ging...daar zou ik nog erg veel moeite voor moeten doen..
02 sep 2005 15:04
Dan ook maar effe de cijfertjes van de AM DB9 ter aanvulling schreef:Engine
All alloy, quad overhead camshaft, 48-valve, 5935cc 60° V12
Mid-front mounted, rear wheel drive
Engine management system with Neural Net misfire detection system
Fully catalysed stainless steel exhaust system with active by-pass valves
Compression ratio 10.3:1
Maximum power 335 kW (450 bhp) at 6000 rpm
Maximum torque 570 Nm (420 lb ft) at 5000 rpm
Acceleration (Coupe manual) 0-60 mph in 4.7 seconds 0-100 km/h in 4.9 seconds
Acceleration (Coupe automatic) 0-60 mph in 4.9 seconds 0-100 km/h in 5.1 seconds
Maximum speed 186 mph (300 km/h)
02 sep 2005 16:23
Devils son schreef:[Ik weet niet of je het weet, maar men levert die krengen met een automaat. .
02 sep 2005 16:57
02 sep 2005 16:59
Devils son schreef:Het zijn snelle auto's, zonder twijfel. Maar sportauto's? Nee. De 928 is ook een hele mooie, snelle auto, maar ook geen sportauto pur sang. Een GT. Ook heel leuk, maar toch net effe wat minder dan een 911, maar wel net effe wat meer dan een Mercedes AMG (m.i.).
02 sep 2005 18:29
911-lover schreef:ppp 356 schreef:
Is geen SL500, maar een Sl55AMG, en dat red je echt niet met je 3.2, je zal een 996 turbo nodig hebben om misschien de snelste te zijn.
Ik heb er toch geen problemen mee gehad (de nieuwe SL 55 amg)![]()
Helaas met GSM genomen daar ik de camera niet bij hadPaSCal schreef:Enne, dat ie "maar" 250 loopt... Hoe vaak zit jij/men boven de 250?
Toch wel behoorlijk vaak hoor![]()
02 sep 2005 18:44
02 sep 2005 19:00
ppp 356 schreef:
Een SL55AMG, rijdt jij langs geen kanten los, zelfs niet met jouw Super 968CS. Als je geluk hebt en de begrenzer zit er nog steeds op, heb je misschien de kans dat je hem kan inlopen, tenminste als het gat dat er tussen zit niet te groot is geworden.
Of ga je me nu nog vertellen dat een 968 sneller is dan een GT3.
Ik heb zelf meer dan een jaar met een SL55AMG gereden. Het was zeker niet zo plezierig rijden als met de Porsche. Maar het moet gezegd, als gewone bestuurder, en ik dank dat dit de meeste onder ons zijn, rij je met een SL55AMG bijna alle Porsche naar huis, zeker in de bochten.
Sorry jongens en dames, maar dit is de harde realiteit.
02 sep 2005 19:19
02 sep 2005 19:23
911-lover schreef:[ Laat een 55AMG komen .
02 sep 2005 19:27
ome piet schreef:911-lover schreef:[ Laat een 55AMG komen .
Die ''ouwe'' 500E ook goed![]()
02 sep 2005 19:30
ppp 356 schreef:En eigenlijk ging het niet over jou persoonlijk, maar van zodra er over een Mercedes gepraat wordt, is het blijkbaar altijd die taxi die men voor ogen heeft. Owee de dag dat jullie een SL 65 AMG tegen het lijf lopen
02 sep 2005 19:30
2000 gtv schreef:Las vanmorgen 265pk en 315nm uit een 3.0 liter voor de nieuwe BMW 130i.
Daar ga je dan met je P.Je kan ze er hooguit alleen nog uitremmen......
02 sep 2005 19:39
Misschien wil je dit even in cm uitrekenen op het moment dat beide auto's 100km/h rijden.Dat plaatst het misschien in een ander perpectief.....pfff 0,2 seconde nou dan voel ik me niet meer een stuk sneller hoorValentijn schreef:2000 gtv schreef:Las vanmorgen 265pk en 315nm uit een 3.0 liter voor de nieuwe BMW 130i.
Daar ga je dan met je P.Je kan ze er hooguit alleen nog uitremmen......
En ruim 6 sec 0 tot 100 km/h is nog altijd geen 5.8 sec.
02 sep 2005 19:47
02 sep 2005 19:56