Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: eerst lucht,nu water en straks.....electrisch

08 apr 2015 16:43

ErikP schreef:Tja. Verbruik..
Recent bleek na een proefrit (niet van mij) in een Cayenne Hybrid een gemiddeld verbruik van 1:3.
Allemaal onderdeel van de groene leugen.


Ik ben sinds een paar weken in het bezit van een KJN Hybrid. En ja, ik heb dat gedaan vanwege de bijtelling...
De belangrijkste reden was dat ik een 'hoge' auto zocht (SUV) die zakelijk nog een beetje leuk te rijden was. Toen bleek dus dat Porsche die dag deze KJN ging introduceren! Gekeken, met dealer onderhandeld en de keuze was gemaakt.

Lang op moeten wachten, maar zoals gezegd inmiddels dus een paar weken aan het rijden, en ben zeker niet ontevreden.
Die in quote genoemde verbruikscijfers kan ik echt niet onderstrepen, liggen inmiddels na het inrijden etc. zo tussen de 1:9 en 1:10 gemiddeld. Dat is dus wel met regelmatig stekkeren! Nu rijdt ik eigenlijk teveel kilometers om optimaal gebruik te maken van de elektrische mogelijkheden, maar dan nog vindt ik het een heel acceptabel verbruik voor een 2500KG zware SUV.

Met mijn BMW 520i reed ik hiervoor ook maar 1:10,5

En verder is het best ook wel leuk om met opgeladen accu even door te trappen, dan heb je bijna 420 pk's tot je beschikking!

Re: eerst lucht,nu water en straks.....electrisch

08 apr 2015 19:11

Wat vind je van het stuurgevoel ?

Re: eerst lucht,nu water en straks.....electrisch

08 apr 2015 19:21

Hij Is een beetje zwaar, maar valt niet tegen hoor

Re: eerst lucht,nu water en straks.....electrisch

08 apr 2015 19:25

Buurman heeft proefgereden en viel hem erg tegen,heeft nu een kjnS maar wil af van die hoge bijtelling.

Re: eerst lucht,nu water en straks.....electrisch

09 apr 2015 10:29

Tja, ik denk inderdaad dat als je vanuit een 'normale' KJN komt, het rij en stuurgedrag je wat tegen zal vallen, want hij weegt door die accu's dan ook enkele honderden kilo's meer. Dat ga je wel merken natuurlijk. Maar mijn meeste SUV ervaring bestaat voornamelijk uit verschillende Range Rovers, en dat stuurt dit toch nog echt als een sportwagen :D

En 600/700 euro of 1300/1400 euro netto bijtelling is ook wel een aardig verschil natuurlijk...

Ach, ik ben er blij mee in ieder geval!
Plaats een reactie