Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 apr 2015 0:04
Dat je in ieder geval, voor de plof, meer plezier hebt gehad
23 apr 2015 8:03
sprak onlangs de universeel garage boer waar mijn vrouw destijds haar panda en later puntoos in onderhoud had. Op mijn vraag waar hij nou het meeste werk aan heeft gaf hij heel duidelijk te kennen heel blij te zijn met alles wat VAG produceerde, na een jaar of 4 - 5 krijgen de eigenaren heerlijke problemen die hij tegen mooie kosten op kan lossen. Inderdaad bestempelde hij de VAG kwaliteit als absolute rommel, maar dus wel goed voor zijn portemonnee.
23 apr 2015 8:09
En toch wil half Nederland in die VAG troep rijden. Tweedehands blijft VAG troep ook relatief duur. Ergens klopt het niet

Bij mij komt er in ieder geval nooit een VW, Audi of aanverwant gekloond merk voor de deur.
23 apr 2015 9:12
Altijd weer leuk die verhalen van 'ik heb gehoord van ....'.
Ik ga hier VAG echt niet lopen verdedigen maar er zit ook wel een keerzijde aan dit verhaal. De TDI en TSI motoren lenen zich prima voor chiptuning en dit wordt ook met regelmaat gedaan door leasers die een eco-modelletje aanschaffen en deze vervolgens dmv odb of chiptuning het vermogen laten opschroeven. En hoofdzakelijk die eco-modellen bestaan uit lichtere en goedkopere materialen om zo een nog bijtellingsvriendelijker modelletje op de markt te brengen. Die dingen worden ook niet netjes warm gereden en ook de beurtjes worden wel eens te laat gepland. Vaak ook pas gecombineerd als de winterbandjes weer gewisseld moeten worden. Een TSI blok is een zeer vernuftigd blokje maar die heeft wel zijn onderhoud op tijd nodig en behoord netjes warm gereden te worden.
Neemt niet weg dat het grootste probleem bij VAG misschien wel de onderneming PON/VAG zelf is. Ze staan erom bekend dat problemen niet netjes opgelost worden en vaak is de coulance regeling zeer bedroevend. En dit heb ikzelf een aantal keren mogen meemaken met de dpf filter en sensoren. Zouden ze hier netjes mee omgaan dan krijg je ook een heel ander beeld van zo'n bedrijf. Maar problemen zijn er bij ieder merk maar hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind.
23 apr 2015 10:28
Ja, want BMW's worden nooit gechipped
23 apr 2015 10:31
@Cazzo: Bmw heeft gelukkig nooit motor of versnellingsbakproblemen....
23 apr 2015 10:52
Dat is niet helemaal waar hoor, dat BMW's nooit motorproblemen hebben.
Zelf had ik een soort van dingetje met een BMW, van toen alweer 6 maanden oud, tijdens een zomervakantie in Frankrijk.
Was prima te repareren, alleen niet daar in Frankrijk (dus auto repatriëren) en ook niet door of op instructie van de importeur in Nederland.
Uiteindelijk heeft de dealer (veel lof) niet langer op de importeur willen wachten, zelf de motor opengeschroefd en in het inlaattraject bijna alle bewegende delen moeten vervangen (en dan hebben we het over nokkenas, enz).
Dat was de eerste serie BMW-motoren zonder gasklep...
23 apr 2015 10:58
Cazzo Super Veloce schreef:Ja, want BMW's worden nooit gechipped

Nooit geweten dat ze bij BMW ook eco's hebben van onder de 15k.

En nee, BMW's worden niet in die aantallen gechipt zoals bij de VAG-modellen.
23 apr 2015 11:05
Want die zijn al snel genoeg af fabriek
23 apr 2015 11:24
Ander publiek en hoger segment. En of ze sneller zijn weet ik niet. Van alle viercilinder diesels was er nooit een Beemer sneller dan mijn standaard Seatje diesel. Pas toen ze met de twin turbo kwamen ging het ietwat sneller maar daar moest je wel minimaal 50k voor neertellen.
23 apr 2015 11:45
Franz schreef: En hoofdzakelijk die eco-modellen bestaan uit lichtere en goedkopere materialen om zo een nog bijtellingsvriendelijker modelletje op de markt te brengen.
Dit is echt een onzin argument. Bij BMW hebben de meeste modellen de 'efficient dynamics' techniek, die worden toch niet 'bewust' slechter gemaakt, wat een BS. Ook dat lease argument is kul, alle 14% klasse auto's worden bijna uitsluitend geleased. Die betrouwbaarheids onderzoeken liegen echt niet.
23 apr 2015 11:51
Ik dacht tot nu toe steeds dat de opmerkingen van Cazzo (over 964/993 en andere merken t.o.v. "zijn"merk) een cynische insteek hadden, maar begin daar nu wel een beetje aan te twijfelen
Begint een beetje te lijken op: Kijk mij eens de mooiste/snelste/beste hebben
23 apr 2015 11:59
Je bedoelt: langste?!
23 apr 2015 12:07
Elferhenkie2 schreef:Ik dacht tot nu toe steeds dat de opmerkingen van Cazzo (over 964/993 en andere merken t.o.v. "zijn"merk) een cynische insteek hadden, maar begin daar nu wel een beetje aan te twijfelen
Begint een beetje te lijken op: Kijk mij eens de mooiste/snelste/beste hebben

nee joh, korreltje zout, vind een 964 echt mooi, maar een 993 gewoon mooier.
VAG daarentegen is wel echt bagger
23 apr 2015 12:08
Nicolò schreef:Je bedoelt: langste?!
Dat wel natuurlijk
23 apr 2015 15:11
geertsabine schreef:En toch wil half Nederland in die VAG troep rijden. Tweedehands blijft VAG troep ook relatief duur. Ergens klopt het niet

Bij mij komt er in ieder geval nooit een VW, Audi of aanverwant gekloond merk voor de deur.
Je noemt VAG troep, terwijl het eigenlijk niet zo'n grote groep is die problemen heeft.
Het grootste deel van m'n familie rijdt al decennia Audi, nooit noemenswaardige problemen gehad.
Het hangt er vooral van af hoeveel pech je hebt en welke motorisatie je koopt.
En zoiets weerhoudt de mensen ook niet om het te blijven kopen. Kijk maar naar BMW, de 2 liter diesels van enkele jaren terug hadden risico op tikkende kettingen.
Met een kapotte motor tot gevolg. En toch werd 3 serie de best verkochte modellen in België. De 1 serie had er ook last van, ook enorm veel verkocht geweest.
Zelfs tweedehands verkopen ze nog steeds goed.
23 apr 2015 15:34
Kom nou toch. Er is bewijs genoeg.
23 apr 2015 15:56
Dat er problemen zijn daar aan toe maar hoe ze (in mijn geval) bij Audi zijn omgaan met garantiegevallen / coulance is dusdanig geweest dat ik na jarenlang een Audi A6 avant 2.0 Tdi heb gereden toch niet snel meer (voorzichtig uitgedrukt) voor dit merk zal kiezen.
EGR defect, roetfilter defect, 2 mass vliegwiel defect, injectoren defect, afbladderen lak deur "driehoek" etc.
23 apr 2015 16:16
Vanmorgen komt een collega binnen lopen welke een Octavia heeft, van de zaak, met het verhaal dat hij gisteren stil stond op de A2.
Het gaat om een 1.2 van net 1 jaar oud en 43.000 km gereden.
Eerste wat de afsleper van de ANWB zei, je bent nummer 3 vandaag met een VAG auto. Het was wel al 16.00 uur.
Hij reed 100 en hoorde een flinke rammel en toen deed ie niets meer. Garage heeft nog niets laten weten.
23 apr 2015 16:28
Als je een octavia koopt met een 1.2 verdien je ook niet beter...
23 apr 2015 16:29
ATanis schreef:Franz schreef: En hoofdzakelijk die eco-modellen bestaan uit lichtere en goedkopere materialen om zo een nog bijtellingsvriendelijker modelletje op de markt te brengen.
Dit is echt een onzin argument. Bij BMW hebben de meeste modellen de 'efficient dynamics' techniek, die worden toch niet 'bewust' slechter gemaakt, wat een BS. Ook dat lease argument is kul, alle 14% klasse auto's worden bijna uitsluitend geleased. Die betrouwbaarheids onderzoeken liegen echt niet.

Fijn dat je BMW vergelijkt met de eco-modelletjes van VAG maar deze zitten toch echt onder de efficiënt dynamics van BMW gepositioneerd hoor. En uiteindelijk is het van belang wat je bij moet betalen voor het gros van de mensen en kom je terecht bij de Polootjes en Golfjes met dunnere bandjes, kleinere luchtfilters en lichtere materialen om die uitstoot zo laag mogelijk te krijgen. (Dank je wel Overheid voor deze geweldige regeling) En ik zeg ook nergens dat dit slechter zou zijn, alleen goedkoper. Maar als zo'n auto ineens voorzien wordt van 15 tot 20% meer vermogen en bereden wordt alsof men een GTI onder de kont heeft dan gaat dat vroeg of laat invloed hebben op het olieverbruik.
23 apr 2015 17:26
Heb me altijd al afgevraagd wat de levensduur is van al die nieuwe kleine motoren met turbos en dan al die pk's er nog uit persen. Verbaasd mij niets dat achteraf de levensduur niet optimaal is.
23 apr 2015 17:50
Is het ook niet. Maar ja, er is blijkbaar een grote groep mensen die eerder naar het leasebedrag kijken dan zich verdiepen in de techniek. En na drie jaar staat er toch weer een nieuwe leaseauto voor de deur dus waar zouden ze zich druk om maken? Mijn keuze zou het niet zijn iig.
23 apr 2015 18:15
Enguess schreef:Kom nou toch. Er is bewijs genoeg.
Blijkbaar zijn er meer dan 1 struisvogel op dit forum
23 apr 2015 18:43
Driver4S schreef:Heb me altijd al afgevraagd wat de levensduur is van al die nieuwe kleine motoren met turbos en dan al die pk's er nog uit persen. Verbaasd mij niets dat achteraf de levensduur niet optimaal is.
+1, daarom heb ik ook bewust gekozen voor een ander merk bedrijfsauto dan ik de afgelopen 6 jaar heb gereden. Ik heb nu (weer) voor een 2,2 DieselmetTurbo gekozen ipv van een 1,6 met 2 Turbo's.....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.