Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Knudde's 924 Project Fase II

13 apr 2013 10:48

Geweldig man. :res:
Zet me aan het denken.
Die horen of je timing goed staat, ruiken of hij goed loopt

Mooi he mensen met dat soort kennis.

Re: Knudde's 924 Project Fase II

13 apr 2013 12:32

Sterk spul die Jupiler kratjes :D

Leuk project :thumleft:

Re: Knudde's 924 Project Fase II

02 nov 2013 4:21

:shock:
:popcorn:
Nog nieuws?

Re: Knudde's 924 Project Fase II

21 apr 2015 23:14

Update!!

Sorry voor het lange wachten.

ongeveer 1000 uur verder... vrijdag is het APK tijd. 944 motor zit erin met nieuwe koppeling, remmen, hoofdremcilinder, radiator, luchtfilter, uitlaat, kabelboom, injectoren, etc. etc.

Het was een mega klus en ik ben roze van de littekens maar alles waard. Na APK even tijd voor foto´s en een uitgebreid proza.

Re: Knudde's 924 Project Fase II

22 apr 2015 22:33

Ik kan niet wachten.
Laat de foto's maar komen!

Re: Knudde's 924 Project Fase II

23 apr 2015 10:17

+1

Kom maar door....erg leuk om te volgen!
:thumleft:

Re: Knudde's 924 Project Fase II

23 apr 2015 18:02

:?:
Ben zelf ook bezig met de 924S.
Kom tot de vaststelling dat verschillende zaken reeds moeilijk of niet meer leverbaar zijn.
Dit wordt m.i. een verhaal zoals de 914, onder de 10k heb je een donorwagen of erger en onder de 20k heb je een wagen met achterstallig onderhoud of het is in ieder geval geen 2 liter ...

Komaan, laat die beelden maar kwamen.
:|

Re: Knudde's 924 Project Fase II

23 apr 2015 21:54

Jammer jammer jammer!!!

Net nog even snel een proefritje rijden, inhouden als een beest±

- Bougies: Check
- LMM: Check
- Gasklephuis: gepolijst en schoner dan operatieapparatuur: check
- Speedsensoren: 0.8mm clearance: check
- DME: check (heb nog een reserve)
- Temperatuursensoren op ohmse waarde: Check
- Injectoren...

tja die waren ranzig, evenals de inhoud van de brandstofrail. Gedemonteerd, testopstelling gebouwd in no time met een mooi drukknopje, opgeofferde laptop voeding, slag, pomp en een vaatje remreiniger.
Resultaat: mooie cones, terug gemonteerd.

Starten en mooi lopen, 2 minuten draaien en ... cilinders vallen uit, blijft lopen op 1 of 2 cilinders... :bang:

Brandstof toevoer leiding los, pomp aan... pis straaltje van een vent met een prostaat zo groot als een basketbal.

Pomp los, in een bad met benzine: Fontijn

Concusie: Voorfilter verstopt! Tijd: 21:30. Dit wordt afzeggen die keuring morgen.

Snel een nieuwe besteld bij een of andere bootwinkel die van die mooi transparanten hebben :) Dan kan je tenminste zien of er schmeck in zit.

Re: Knudde's 924 Project Fase II

23 apr 2015 22:03

hendrik914 schreef::?:
Ben zelf ook bezig met de 924S.
Kom tot de vaststelling dat verschillende zaken reeds moeilijk of niet meer leverbaar zijn.
Dit wordt m.i. een verhaal zoals de 914, onder de 10k heb je een donorwagen of erger en onder de 20k heb je een wagen met achterstallig onderhoud of het is in ieder geval geen 2 liter ...

Komaan, laat die beelden maar kwamen.
:|


Ha Hendrik,

Als je tips nodig hebt, ik heb in de loop der jaren hééél veel adresjes opgebouwd die tegen vriendelijke prijzen onderdelen verhandelen. Zelf heb ik ook nog een garage vol liggen aan wat ik er bij mij heb afgesloopt ;)

Qua techniek heb ik ook alle boutjes en moeren van een 924 en 944 in mijn handen gehad, van krukas tot achter het dashboard, van achterlicht tot die hoerige roeststaven waarmee je je versnellingsbak ophangt. Laat maar horen, we zijn hier om elkaar te helpen :)

Re: Knudde's 924 Project Fase II

23 apr 2015 23:34

Heel vriendelijk, zal ik onthouden. :salut:

Mijn achteras is eronderuit bij CCR om nieuwe metalen brandstofleidingen te steken en enkel nieuwe soepele waar er al soepele zaten. Een verhaal op zich, maar dat is geregeld.

Meteen zijn alle rubbers vervangen en de hele achterkant netjes gezet natuurlijk. De kleine metalen bevestigingetjes van filter en pomp zijn niet meer leverbaar, maar waren gelukkig nog goed.

Blijkt er ook een rubberen bus (of lager of oog zo je wil) niet los leverbaar:

Afbeelding

Die van een kever past netjes, maar is smaller. Misschien een 911 onderdeel?

Gele Koni sportdempers zijn ook al moeilijk te vinden. De volledige veerpoten vooraan zijn niet meer te krijgen. (8741-1038Sport, voor alle 924 en de eerste 944 met M030.) De patronen 8641-1038Sport wel, met redelijk lange levertijden of er wordt een ander merk ter vervanging aangeboden. Als je nog mooie (lege) houders hebt (zonder patroon), vast houden.

Afbeelding

(De achterste zijn enkel voor 924S met M030.)

:cheers: Het lukt. Zo eenvoudig die foto's. Eindelijk. Snap niet dat ik het ooit moeilijk vond. :cheers:

Re: Knudde's 924 Project Fase II

24 apr 2015 8:59

Ja dat zijn dr zelfdzame krenten uit de pap. Rose passion heeft ze een tijd geleverd alleen wel voor een prijs...

Re: Knudde's 924 Project Fase II

24 apr 2015 9:00

Dat rubber kan je zeker krijgen bij van zweeden in Middelburg. Vragen naar Rob van Zweeden. Ti's een echte Zeeuw maar hij heeft alles!

Re: Knudde's 924 Project Fase II

24 apr 2015 12:24

:thumleft: Hoor net dat ze het bij Van Kessel vonden.

(edit: vond dit ook nog als noodoplossing.)

Re: Knudde's 924 Project Fase II

25 apr 2015 8:39

O das ook een goeie! Wel duur die site!

Re: Knudde's 924 Project Fase II

25 apr 2015 19:43

Zo, brandstof filter vervangen. Nog niet starten :haat

Morgen kop eraf

Re: Knudde's 924 Project Fase II

26 apr 2015 9:26

Mooi verhaal.

Ik val ook ergens in die 30-65 jaar, zeg niet waar, hahaha maar inderdaad vroegahhh.

Mijn IVA tijd op straat een koppelingsplaat vervangen van mijn Fiat 127. En inderdaad hing alles nog
net aan dat ene boutje wat niet los wilde, maar toen het los kwam bleek er toch nog wat meer olie
in het blok te zitten dan we afgetapt hadden...

's Avonds staan schrobben met Dreft en zoutzuur, mooie tijden waren dat.... (1989)

Re: Knudde's 924 Project Fase II

20 mei 2015 21:32

En, is hij al klaar??

Mijne is bijna klaar, staat bij J&S Alblasserdam.

Eind volgende week hopelijk klaar..

Groet de schilder 8)

Re: Knudde's 924 Project Fase II

20 mei 2015 23:35

Ha Arno!

Cool om je hier te horen :). Je hebt gelijk, update tijd. Hij staat bij de garage voor APK en ze kwamen nog wat ongewenste gewichtsbesparing (tuning zoals ik het noem) in de vorm van roest tegen. Gezien ik wel een beetje staal aan elkaar kan lassen maar het een ophangpunt van de achteras betreft gun ik hun de klus.

Verder zit ik nog even te rommelen met het inspuitingssysteem. De tank is vuil en die gaan ze spoelen. De brandstofrails heb ik hier liggen en heb ik, samen met de injectoren, nu schoon. Morgen komen de brandstofdrukregelaar en demper voor de rails (weer € 200,00 maar vooruit) en kan het rialsje, gepolijst en schoon met schone injectoren, weer in elkaar. Ik hoop dan dat de garage de tank gespoeld heeft en dat de motor weer netjes loopt na montage van de rails.

Betreft de remmerrij gaan zij het verder voor me oplossen. Ik heb alles eraan gedaan maar kom er gewoon niet uit. Iedereen roept lucht maar het is natuurkundig onmogelijk dat er na 5 liter vloeistof nog lucht zit. Ik heb ook de leidingen buiten de auto gevuld, atmostferisch geprobeerd, doorgespoten etc. etc. het blijft gewoon hamlappen. Ik hoop volgende week te horen waarin ik heb gefaald.

Daarna moet het APK tijd zijn. Optimistisch hoop ik in Juli herrie te kunnen maken (die zich uit in verplaatsing) :)

Leuk om te horen dat jouw 8 pitter ook goed vordert! Als we samen klaar zijn wordt het tijd voor een plezierrit :)

Re: Knudde's 924 Project Fase II

23 mei 2015 23:46

Bij mij was de hoofdremcilinder lek....
En daardoor blijft het abs lampje branden..
Helaas zijn de koppelingsplaten op, dat is een duur grapje.
Dan nog laten spuiten, maar eerst ff een paar km's maken..
Ik hoop dat ik hem heb als die meeting bij auto Zeeuw is de 6e.
Plaats een reactie