Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Rometsch Spyder Replica

29 apr 2015 16:37

ja, m.b.t. het origineel: rennstal Berlin had voor het raceseizoen een 550 Spyder besteld maar die kon door Porsche niet op tijd geleverd worden. Dus is Rometsch verzocht een koets voor een keverchassis te ontwerpen waar de techniek van een 550 Spyder op is gezet.
Overigens is de "originele" zeker anders als de oude werktekeningen van Rometsch en zijn ook de voor en achterkant anders als op de oude foto's te zien. Mijn auto volgt meer de oude werktekening van Rometsch.
M.b.t. de replica den ik dat ik de eerste ben die er een klaar heeft maar 100% zeker weet ik dat niet.

29 apr 2015 17:13

Wordt de bekleding ook rood?

Afbeelding

29 apr 2015 18:12

roondejong schreef:ha ha 912 ... wacht maar af wat er gebeurt als ik een beetje afgeleefde 964 tegenkom. Ik denk dat jij daarvan in een inrichting terecht komt. :ba:

Licht eens een tipje van de sluier op dan?
Ik ben benieuwd!

29 apr 2015 18:43

Wat een prachtproject Ronald!!!

Nog ff 10mm 'slammen' en een bikinbridge typetje ernaast en we hebben automotive p*rn in het kwadraat;-)

Zonder gekheid, heel knap gemaakt....bedankt voor het delen van A-Z op dit forum!

29 apr 2015 21:17

HP, dat slammen gaat niet verder dan nu, heb er al hardere veren en schokbrekers onder gezet. Met de normale configuratie zat ik bij inveren tegen de schermen aan. Boven het wiel zit nog maar 6 cm auto ...
Laatst bijgewerkt door roondejong op 07 mei 2015 15:37, in totaal 1 keer bewerkt.

29 apr 2015 21:19

Receptje hou ik voorlopig nog ff voor mezelf. Eerst maar eens kijken of er iets bruikbaars voorbij komt.

30 apr 2015 16:52

Likkebaardend lekker! Wat een fraai project weer afgerond, ben erg benieuwd naar het volgende. :res:

30 apr 2015 17:30

912 schreef:Je gaat jouw noeste arbeid toch niet op dezelfde hoogte zetten als het origineel?
Ik koop een paar tubes olieverf en een paar kwasten, en een doek...
Breng die verf aan in mooie kleuren, beetje ruig, beetje wild, weet je wat, een zonnebloem.
Er zijn er maar twee!!! Die van Vincent en die van mij...

wat een trieste k#tjes hangen er toch rond op het PF...

30 apr 2015 18:17

Zeer mooi geworden en geluid is :thumleft:

30 apr 2015 18:52

Jeroen914 schreef:wat een trieste k#tjes hangen er toch rond op het PF...

Das niks nieuws toch? :popcorn:

Ik deel je mening overigens.

30 apr 2015 19:29

echt een super mooi project. ik wou dat ik de kennis en het geduld had om zoiets te maken. wie weet, ooit, later, als ik groot ben...

01 mei 2015 15:21

Men heeft niet eens in de gaten hoeveel uren er in een project zit.

Kortom top Amigo hoe die Rometsch eruit ziet.

07 mei 2015 15:41

Gisteravond de motor even goed afgesteld en hij gaat nu als een malle. Kan ook zijn dat ik het als spectaculair ervaar omdat je hoofd bij 80 km/u er zowat van afwaait en het geluid toch wel spectaculair is...... :D Verder bedacht dat ik toch maar een hitte afdichting maak tussen de motor en de body. Als ik nu stil sta dan voel ik een warm windje in mijn nek ...
Vanavond het laatste stukje body aan de binnenkant spuiten, helaas geen tijd genoeg meer voor volgend weekeind om de alu beplating aan te brengen.

04 jul 2015 8:10

Zo, even de laatste foto's plaatsen van de Rometsch Porsche Spyder om dit bouwdraadje af te sluiten. Hij staat nu in onze showroom bij zijn andere lotgenoten. Als er nog mensen zijn die de links naar alle fotoalbums willen hebben dan post ik die hier nog. Zo niet dan is dit bouwdraadje bij deze afgesloten en ga ik me bezinnen op iets nieuws....

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

04 jul 2015 8:30

Echt mooi geworden! :thumleft: :thumleft:
Ik kijk nu al uit naar het volgende topic, ben zeer benieuwd wat je gaat doen.

04 jul 2015 9:13

Erg mooi geworden! Ik wil de link naar de fotoalbums wel zien :cheers:

Leuk om de badge op deze bijzondere auto terug te zien 8)

Wanneer ga je ermee naar de RDW?

02 okt 2015 14:16

Hierbij alle foto's van de bouw van de Rometsch Porsche Spyder.
Waarschuwing: je bent wel even bezig ...
Ik ga er voorlopig niet mee naar de RDW. Je weet nooit of ik hem misschien ooit naar het buitenland wil verkopen en dan is het replica kenteken een groter struikelblok als het kenteken dat origineel bij dit chassis hoort. Verder is dit chassis van APK vrijgesteld in 2018. Heb geen haast. Rij er nu af en toe een dagje mee met mijn groene handelaarsplaten en staat lekker in de showroom als blikvanger.
Album 1: http://www.mijnalbum.nl/Album=HAEQ3ROT
Album 2: http://www.mijnalbum.nl/Album=S3HDDUGS
Album 3: http://www.mijnalbum.nl/Album=U6378BP4
Album 4: http://www.mijnalbum.nl/Album=QXLOPWV7
Album 5: http://www.mijnalbum.nl/Album=VYNGCP7A
Plaats een reactie