Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Gek die marktprijzen

04 mei 2015 22:10

Ik vind het wel een plausibele gedachtengang. De indruk die je beschrijft, heb ik ook. Hou de markt aardig in de gaten.
Kan me voorstellen derhalve dat sommige specialisten zich meer gaat richten op de nu nog meer ondergewaardeerde modellen van een merk, in dit geval Porsche. En idd ook andere merken er bij gaan voeren.

Re: Gek die marktprijzen

04 mei 2015 22:40

boxstercup schreef:
Die gaan trouwens binnenkort ook rap omhoog, net als o.a Testarossa, die voor een paar jaar geleden ook voor 40K aangeboden werden. Nu amper te vinden voor onder de 100K..

Die paar kun je in dit geval letterlijk nemen. Bizar allemaal.

Re: Gek die marktprijzen

04 mei 2015 23:37

:shock: amper 2jaar geleden met velen op MP idd voor 40K, markt altijd in de gaten gehouden..
Nu insane, zelfde begint met 348, 355, 550.. Vaak extreem goed onderhouden, lage km's en volledige historie. Dus wat betreft investering, ik zeg ook F :shock:

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 8:33

Ik zal mijn 964 zonder veel nadenken voor een 599 ruilen, maar ze moeten prijs technisch nog ietsjes meer naar elkaar toe groeien :lol:

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 9:20

Voor een mooie zwarte F430 doe ik het ook wel hoor :P

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 9:44

:?:
Johann schreef:Ik zal mijn 964 zonder veel nadenken voor een 599 ruilen, maar ze moeten prijs technisch nog ietsjes meer naar elkaar toe groeien :lol:


Foei Johann

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 10:01

Ik ook hoor, als de prijzen van de 430 en/of de 599 en die van de 964 elkaar kruisen (en ik het er bij TOTMBO doorheen krijg) ben ik ervantussen :drive:

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 10:07

Ikke niet, een lufti blijft de beste sound ever hebben. En alleen echte oude Italianen zijn mooi om naar te kijken vind ik, de rest krijgt toch snel het patser imago waar je met een lufti nooit last van krijgt. :-)

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 10:25

Ik zou ook wel eens willen overstappen :-)
Destijds naar deze Ferrari veiling gaan kijken:

http://www.autoblog.nl/ferrari-veiling- ... ln-geboden

Had ik ze maar allemaal gekocht... :mrgreen:

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 13:09

Ja die prijzen gaan nergens over. Sprak gisteren een man in Duitsland die veel met dit soort auto's te maken heeft en gaf zelfs aan dat hij verwacht dat die automarkt een keertje inzakt (zoals met de huizen). Een mooie BMW Z8 die daar stond ging al voor 250k en gaat nog meer stijgen zei hij.

Heb gisteren ook meegereden in een Diablo maar op de lange rit zit het niet zo comfortabel als een Porsche hoor :drive:

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 13:28

Wat me opvalt is dat uiteindelijk veel Porsche-liefhebbers, toch voor een F kiezen als ze daar de 'kans' voor krijgen…. :popcorn:

Overigens vindt ik het meer terecht dat de Porsche's in waarde stijgen dan de F-jes….kwalitatief toch even een groot verschil!

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 13:32

Bij mij andersom, was vroeger eerder Ferrari fan, maar zou nu voor de gelijkwaardige Porsche gaan.
Alleen een F12... Daar heeft Porsche geen antwoord op.
En de La Ferrari is natuurlijk ook vele malen mooier dan de 918...

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 13:34

steef schreef:Overigens vindt ik het meer terecht dat de Porsche's in waarde stijgen dan de F-jes….kwalitatief toch even een groot verschil!


Jaren 80-90 zeker, maar tegenwoordig?
Is een 458 kwalitatief minder dan een GT3?

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 13:42

Jazeker: het plastic smelt nog steeds in het interieur, en de electronica is nog steeds prut! De Ferraristi maken zich ernstige zorgen over dit soort modellen m.b.t. de toekomstige storingen, omdat Ferrari de neiging heeft na enkele jaren te stoppen met produceren van dit soort onderdelen….dat maakt de oudere modellen geliefder, omdat je die rijdende kan houden met de simpele techniek.
De nieuwe F-jes zitten boordevol sensoren, en dat hebben de Italianen nog nooit betrouwbaar gekregen: maar je mag van geluk spreken als ze onderdelen van Bosch hebben toegepast, maar zelfs dat weten ze zelf vaak geeneens.
Motoren en bakken zijn overigens wel zeer sterk, misschien zelfs wel sterker dan de P's!

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 14:23

Nou, enkele jaren valt wel mee. Mag nog geens want je moet volgens regelgeving in ieder geval 10 jaar onderdelen blijven leveren per model. Nou hebben de Italianen er wel een handje van om dat dan ook direct te doen. Zo waren er voor de Maserati Quattroporte IV geen voorruiten meer leverbaar. Je zal er maar een scheur in hebben.

Overigens is een Maserati GranSport ( met Ferrari motor) op dit moment wel een heel interessante propositie. Sterk blok, in knderhoud niet veel duurder dan een 964 en retesnel met geweldig geluid. Voor minder dan 35 mille pik je een mooi en hoed exemplaar op.

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 15:10

giulia schreef:Mag nog geens want je moet volgens regelgeving in ieder geval 10 jaar onderdelen blijven leveren per model..


Ik meen dat dit zelfs 25 jaar is voor auto's welke in europe geleverd worden.

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 16:10

Tot hoelang na de verkoopdatum zijn autofabrikanten verplicht onderdelen te leveren ? Is er ook een leveringstermijn vastgelegd?


Navraag bij de RAI leverde het volgende op. Er is géén Europese wetgeving, dus de fabrikanten zijn nergens toe verplicht. Er is wél een algemene regel die hen verplicht om, evenals alle overige leveranciers, onderdelen te leveren zolang er een redelijk aantal exemplaren van het product in omloop zijn.

In de praktijk wordt aangehouden: tot tien jaar na productie levering uit voorraad, daarna wordt er uit een aangelegde voorraad geleverd die onder normale omstandigheden voor vijf jaarvoldoende moet zijn. Dat betekent dat er zeker tot vijftien jaar na beëindiging van de productie onderdelen geleverd worden. Hoe snel het leveren gebeurt, is echter niet te zeggen.

door REDACTIE AMT 1 dec laatste update:13 apr 2015

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 16:12

giulia schreef:Overigens is een Maserati GranSport ( met Ferrari motor) op dit moment wel een heel interessante propositie. Sterk blok, in knderhoud niet veel duurder dan een 964 en retesnel met geweldig geluid. Voor minder dan 35 mille pik je een mooi en hoed exemplaar op.


Eens. Wt een sound!! Ik let er ook nog wel een beetje op met een schuin oog... :popcorn: Va. 30-35k heb je een hele knappe.
Wat is er mis met een 3200GT voor Ca. 14-15k trouwens?! Dat zijn nog eens prijzen waar je wat mee kunt ;)
Stond laatst nog bij een Quattroporte '08 bij het poetsbedrijf...

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 16:18

Gelukkig doet Porsche het een stuk langer dan die 15 jaar! :D

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 16:22

De meeste wel hoor. En anders pakt een ander het wel op als er maar genoeg te verdienen is.
Alleen de Italianen wat minder dus lees ik net ;)

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 16:24

boxstercup schreef::shock: .. Vaak extreem goed onderhouden.....

Bij de 550 is dat idd vaak zo, wat ouder publiek, maar de 355's die ik ben tegengekomen: allemaal achterstallig!
Een 355 die gebruikt wordt slijt op alle fronten, het is een auto die continue aandacht nodig heeft. Zelfs als je hem stil zet. Wat op dit moment in de Benelux te koop staat, heeft allemaal achterstallig onderhoud. En al is de grote beurt gedaan, dan nog zijn de treeplanken verrot, van de ruit laat het laminaat los, zijn de knoppen nog plakkerig, is zéker geen lek/compressietest voorhanden (ivm de klepgeleiders), scheurtjes in de B-stijlen, enz...
Die Maserati is duurder in onderhoud dan een 964!

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 16:27

Nog duurder als een 964?!?!
Dan kijk ik niet meer!!! :wink: :lol:

Maar zo'n 355 klinkt dan een beetje als het Italiaanse equivalent van een 993. Dan begrijp ik wel dat Cazzo de jaren '90 F's zo mooi vind :res: :mrgreen:
Iig noem jij precies dezelfde kwalen op!! :lol: :popcorn:

En kom er maar in Superrrrr-Cazzo en slaaaahaa je slag :wink:

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 16:34

porsche964 schreef:Ikke niet, een lufti blijft de beste sound ever hebben. En alleen echte oude Italianen zijn mooi om naar te kijken vind ik, de rest krijgt toch snel het patser imago waar je met een lufti nooit last van krijgt. :-)

Idd, vele malen beter dan die v8 die op een opgevoerde 4-cilinder lijken...... :cheers:

Als je een v8 wilt pak dan een ford gt40 geval ipv een hyper aktieve italiaantje..

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 18:24

Die GranSport heb ik ook nog wel eens naar gekeken. In tegenstelling tot de 3200/4200GT zou die wel lekker sturen en goede wegligging hebben (volgens de kenners dan, ben nooit tot een proefrit gekomen), alleen komt die alleen met flippers en dat was voor mij een no-go. Nog los van het onderhoud en de zorg die ze nodig hebben. Maar het geluid en de stijvolle vormgeving zijn geweldig. Blijft overigens jammer dat de boomerang achterlichten het niet gehaald hebben.

Re: Gek die marktprijzen

05 mei 2015 18:32

Pw250 schreef:Nog duurder als een 964?!?!
Dan kijk ik niet meer!!! :wink: :lol:

Maar zo'n 355 klinkt dan een beetje als het Italiaanse equivalent van een 993. Dan begrijp ik wel dat Cazzo de jaren '90 F's zo mooi vind :res: :mrgreen:
Iig noem jij precies dezelfde kwalen op!! :lol: :popcorn:

En kom er maar in Superrrrr-Cazzo en slaaaahaa je slag :wink:


Ow, laat ik nu van forum-god Erwin begrepen hebben dat de 993 de 964 op kwaliteit op alle fronten af troeft.
Doe maar ff de zoekfunctie gebruiken :popcorn:
En 4 is trouwens ook beter dan 2, vraag maar aan NS-god Walter :salut:
Plaats een reactie