Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
10 mei 2015 19:30
op het circuit wordt ceramisch afgeraden. laatst hele discussie gehad met APP. daar riepen ze dat ze alle ceramische schijven er meteen vanaf halen. bij een trackday waar je omd e paar rondjes van de baan gaat heb je geen probleem. als je een half uur vol in de remmen over een baan ploegt dan worden de schijven te warm en gaat alles kadoek.
ik wilde nml een set laten plaatsen op mijn auto vandaar het onderzoek.
ik bleef het een raar verhaal vinden.
paar weken geleden op assen gereden. daar reed een Fiat 599 met keramiek remmen. jongen reed flink door en konook goed rijden. halverwege de dag links voor schijf stuk en blokken weg. schade was enorm.
dus, als ik nu moest kiezen, voor mijn straat auto ja, scheelt poetsen en ziet er ganz geil aus, voor mijn circuit auto nee, gewoon pagid blokken.
10 mei 2015 21:13
En hoe komt het dan dat die keramische schijven kapot gaan? En waarom zouden ze bij daily gebruik dan niet kapot gaan?
10 mei 2015 21:35
Wel eens op een circuit gereden? Ik rij op de openbare weg toch iets rustiger.
10 mei 2015 21:38
Ik hoor in dit topic twee verschillende meningen over keramische remmen:
1. Niet voor op het circuit (gaan kapot, worden in de racerij vervangen door stalen) maar prima voor op de weg.
2. Niet voor normaal gebruik, de meerprijs niet waard, wel goed als je regelmatig op het circuit rijdt.
10 mei 2015 22:01
+1 @ 964HP
Kijk eens naar serieuze trackdays zoals de Porsche Days op Spa (categorie sport of race), daar rijden ze bijna allemaal met stalen exemplaren. Zelfs de 991 GT3 van de invoerder zelf (die afgelopen vrijdag zelfs onder een rondetijd van 2:40 wist te duiken). Als je PCCB's echt gaat gebruiken op circuit slijten ze heus wel eens en zit je met een gigantisch factuur. Stalen schijven vervang je vaker maar zijn stukken goedkoper. Zoals eerder al werd aangegeven rijden heel wat raceklassen ook vandaag de dag nog met stalen schijven...
Als het er bij zat, zoals bij sommige bijzondere modellen à la GT2RS of Carrera GT, dan zou ik het met open armen ontvangen. Maar om er zelf de buidel voor open te trekken...
Maar ieder zijn keuze!
10 mei 2015 22:06
Ik hou het bij 1 en het eerste deel van 2.

(niet voor circuit en voor normaal gebruik de meerprijs niet waard)
11 mei 2015 11:55
ver boven de 200 schreef:Ik hoor in dit topic twee verschillende meningen over keramische remmen:
1. Niet voor op het circuit (gaan kapot, worden in de racerij vervangen door stalen) maar prima voor op de weg.
2. Niet voor normaal gebruik, de meerprijs niet waard, wel goed als je regelmatig op het circuit rijdt.

Heren, hartelijk dank voor alle reacties en informatie. Afgezien van bijzaken als minder poetsen en coole looks lijken er op de hoofdpunten niet of nauwelijks argumenten te zijn die pleiten voor keramiek. Aldus deel ik bovenstaande conclusie: niet voor normaal gebruik, niet voor circuit gebruik, i.e. niet.
11 mei 2015 12:19
Eigenlijk zijn keramische remmen er voor om niet te gebruiken. Ik rem dan ook zo weinig mogelijk....
(behalve dan als je weer van die bumperklevers voor je hebt, maar das een heel ander verhaal...)
11 mei 2015 12:39
MarkS schreef:Wel eens op een circuit gereden? Ik rij op de openbare weg toch iets rustiger.

Breken ze dan van gewoon te remmen?
11 mei 2015 12:46
Ik denk dat ze bij een Passo Stelvio hun beste nut kunnen bewijzen......helaas hebben we dat niet in ons land....
11 mei 2015 22:25
steef schreef:Eigenlijk zijn keramische remmen er voor om niet te gebruiken. Ik rem dan ook zo weinig mogelijk....
(behalve dan als je weer van die bumperklevers voor je hebt, maar das een heel ander verhaal...)
Dat is inderdaad nog wel een argument. Door het lagere gewicht hebben keramische remmen een lager traagheidsmoment en minder precessie. En dat is vooral relevant tijdens optrekken en in bochten, niet tijdens remmen. Overigens hebben keramische remmen een grotere diameter, waardoor traagheidsmoment en precessie weer wat toenemen.
13 mei 2015 23:05
zie mijn eerdere post. is het niet waard om als optie los te bestellen, maar wel geil als het er "toevallig" bij zit.
gt4 heb je denk ik wel gekocht met het idee om trackdays te gaan doen aangezien de auto daarvoor zo'n beetje bedacht en gemaakt is? dan zijn er wellicht andere goede opties te bedenken (al ben ik daar niet in thuis) om 10k op stuk te slaan (ik ga er even vanuit dat het ongeveer zoveel kost).
Misschien 'n rolkooi en goede helm bijvoorbeeld? en/of paar setjes banden (semi-slicks?) en remblokken/schijven

en porsche track training (weet niet precies hoe het heet op hun eigen circuit geloof ik)
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.