Zo, het is weer hoog de tijd voor een update.
De Porsche CD-10 radio die ik heb gescored is inmiddels weer terug bij de verkoper. De CD speler deed het niet en het bleek achteraf een Amerikaans uitvoering te zijn geweest en daardoor kon de radio geen stations vinden
Maar inmiddels wel een Blaupunkt Paris RCR 42 gevonden en hij doet het prima.

Ik heb ook een nieuwe DME chip gemonteerd. De chip heeft een mix van Steve Wong en Fabrieks RS mappings. Een wereld van verschil. Het is net als de Sport knop die ik op de 997 had, maar op de 964 staat 'ie permanent op AAN
En dan om de extra pit te complimenteren heb ik mijn motorsteunen vervangen voor twee van de RS variant. Op Amerikaanse fora is het een van de favoriete upgrades op de 964. Daar zijn ze echt lyrisch over, dus ik dacht dat ik dat ook maar gaan proberen gezien het feit dan mijn inmiddels 25 jaar oude steunen doorgezakt waren.
Zoals het een roestbak betaamt, is deze klusje van circa 2 uren uitgelopen tot en marathon klus van ±16 uren
Ik was zaterdag met volle moed naar Taxi Hans gereden omdat het makkelijker zou gaan met een brug. Aangekomen heb ik en PTT meteen de motor beplating eraf gehaald en de moeren en bouten met WD40 ingespoten. Na enkele brandwonden opgelopen te hebben toch maar een bakje genomen om de motor te laten afkoelen.
Toen de boel wat afgekoeld was hebben we de grote bouten waarmee de motor aan de steunen hangt los gehaald. Ze zaten goed vast, maar ik heb een breekijzer bij de autozaak op de hoek geleend (Dankje Reza

) en toen ging ze wel los. Dat was de eerste uur...
Maar toe kwam de tegenslag...Toen ik de bouten waarmee de linker motorsteun in de carrosserie gemonteerd zijn losdraaiden ging ze erg soepel. Ik vond het al verdacht makkelijk gaan. Met de bout eenmaal uit de steun zag ik het...de k*t bouten waren allebei afgebroken op precies hetzelfde lengte
Ze waren allebei helmaal door gerot. Op onderstaande foto zie je hoe lang ze moeten zijn (links) en een van de kapotte bouten.

Hierna volgde ongeveer 7uur van ellende. Afgebroken boren en boutverwijderaars. Ik was zo boos op de auto dat ik zelf overwoog hem te verkopen en een 996 cabrio tiptronic voor terug te kopen.
Maar het is eindelijk wel gelukt en ze zitten erin.
Voor:

Na:

De motor hangt nu een stuk hoger in de carrosserie. De verandering in rijbeleving en wegligging is enorm. De pendulum effect is verdwenen en de auto reageer veel voorspelbaarder als ik rem en door bochten gaan.

Het is een van de beste upgrades tot nu toe aan deze 964, een echte aanrader.
En het is nog erg mooi ook

Tot zover mijn update
O ja, en ik vind mijn auto weer helemaal top, dus de 996 cabrio zal maar even moeten wachten