Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2015 9:39

Jammer van die gele koplampen.... :lol: :wink:

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2015 20:53

Pieter_964 schreef:Heb met Interesses dit Topic gelezen en je een pb gestuurd, ik ga ook deze dorpels een keer loshalen en schoonmaken en wilde weten hoeveel schroefjes/ pakkingen etc. ik moet bestellen. Zit in je inbox.


P


Als je alle steuntjes etc willen vervangen hebt je de volgende nodig:

Rubbers
1 x 9645592940101C (Rubber strip lange dorpel rechts)
1 x 9645592930101C (Rubber strip lange dorpel links)
1 x 9645592950101C (Rubber strip shark fin rechts)
1 x 9645592960101C (Rubber strip shark fin links)
Plastic clips
4 x 99950737300 (Clips met bouten)
14 x 99959191640 (Clip zonder bouten)
14 x 99970216040 (grommet waar clip ingaan)
12 x 99904900740 (plastic moer om dorpel aan carrosserie vast te schroeven)
Overig
2 x 99959188301 (Speednut)
4 x 90002505307 (Washer)
4 x 90014314707 (Parker)
2 x 99959169901 (Speednut groot)
2 x 94450325500 (Spacer)
4 x 90014314907 (Parker)
2 x 99919010430 (Parker groot)

Enkele tips
Deze plaatje heeft mij erg veel geholpen
Afbeelding

- Zelf heb ik niet alle onderdelen hierboven gekocht. Ik heb het gegokt op 50% van de plastic clips etc. en had nog enkele ongebruikte clips over na afloop. De parkers en speednuts en washers zou ik wel allemaal kopen.
- Bij mij was geen enkele grommet (oranje stukje - 99970216040 - gebroken)
- Gebruik heel veel WD40 en veel geduld. We waren ongeveer 5-6 uren bezig met veel koffie pauzes en wachten op WD40 om zijn werk te doen :salut:

Re: Avonturen met mijn 964

28 mei 2015 16:39

Ziet er goed uit, ik vind die gele koplampen juist wel wat hebben !

Re: Avonturen met mijn 964

02 jun 2015 10:37

Ik ook

Afbeelding

Re: Avonturen met mijn 964

04 jun 2015 20:55

Vandaag de airco van de 964 laten maken door Marx Auto Airco Service. Ik kwam in Italië achter dat hij het niet deed, gelukkig met de raampjes open viel het wel mee. Met een warme zomer voor de boeg heb ik besloten het maar aan te pakken.

Ik was bang dat de de verdamper kapot was. Te veel horror verhalen gelezen de afgelopen tijd. Om de verdamper te vervangen moet de benzinetank uitgebouwd worden en de kachelhuis gedemonteerd worden. Gelukkig was de verdamper nog goed, maar de condensor was kapot. Helaas heb ik geen oude factuur bij mijn auto historie kunnen vinden voor het vervanging van de condensor. Hij was nog vrij nieuw :(

Afbeelding

Ook meteen de droger vervangen.
Oud
Afbeelding
Nieuw
Afbeelding

Onderweg naar huis weer de luukse van een werkende airco kunnen ervaren :cheers:

Re: Avonturen met mijn 964

05 jun 2015 1:21

Jullie houden toch van warme lucht,dus

    Re: Avonturen met mijn 964

    05 jun 2015 6:04

    Johann, hoe hebben ze kunnen testen dat het niet de verdamper was, maar wel de condensor?

    Is dit met een soort van lektest gebeurd?

    Wil je even de kosten van de condensor laten weten, eventueel per pm?

    Alvast bedankt!

    Re: Avonturen met mijn 964

    05 jun 2015 8:19

    Philippe Marx, eigenaar van de toko heeft meerdere manieren en speciaal gereedschap om te achterhalen waar een lek is. Daarom ga ik ook naar hem, hij doet niets anders dan Airco's maken. Hij denk mee en is 90% van de gevallen goedkoper dan de dealer/specialist. Zo kan hij "onderdelen aan onderdelen" vervangen terwijl je bij de dealer/specialist vaak een geheel nieuwe/gereviseerde component moeten kopen.

    Meestel is er een fluorescerend kleurstof in de aircogas en bij een lek kan je dan een groene uitslag zien met behulp van een speciale lamp en bril. De condensor was behoorlijk lek. Dus heeft hij eerst de condensor en de droger vervangen. Daarna de boel op 9 bar druk geplaatst voor enkele uren om te kijk of er nog een lek was, maar gelukkig was alles daarna goed.

    Re: Avonturen met mijn 964

    05 jun 2015 8:36

    Heb vorige week plm hetzelfde laten doen, helaas ook nog met de aircopomp. Het kan prima uitgevoerd worden door een aircospecialist of een goede universele garage, zo moeilijk is het niet als je weet wat je doet.

    Let vooral ook op wat voor merk onderdelen ze gebruiken. Ik heb meegezocht en zo konden we voor niet teveel een Hella/Behr condensor krijgen (beter dan Ava die je veel ziet) en een OES Denso pomp (veel beter dan chinese meuk en andere imitatie). Die spulletjes gebruikt Porsche zelf ook, dus hopelijk dan weer 20 jaar koude lucht.

    Re: Avonturen met mijn 964

    05 jun 2015 11:19

    De vrij nieuwe condensor die ze uit mijn auto hebben gehaald was een Behr. Nu zit er een condensor van een Nederlandse radiateuren fabriek in.

    Re: Avonturen met mijn 964

    05 jun 2015 20:07

    Vandaag weer twee pakketjes aangekomen. :cheers: :ba:

    Een Porsche CD-10 zoals origineel geleverd in de 964 in 1990.
    Afbeelding

    En een signal booster die ik heb gescored in California voor een prikje.
    Afbeelding

    Als iemand opzoek is naar een Blaupunkt Atlanta RD105 hoor ik het graag (En Olaf jij hebt uiteraard het optierecht :salut:)
    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door Johann op 05 jun 2015 20:46, in totaal 1 keer bewerkt.

    Re: Avonturen met mijn 964

    05 jun 2015 20:42

    Nice Nice :-)

    Re: Avonturen met mijn 964

    06 jun 2015 4:50

    Van de week ook de airco laten maken bij ACC in Den Haag. Compressor stuk. Meteen lagen upgraden naar R134a. Bij ACC hebben ze overigens ook nog r12 om de oude systemen te kunnen bijvullen, mocht je nog ren systeem hebben dat geen upgrade gehad heeft

    Re: Avonturen met mijn 964

    06 jun 2015 7:00

    R12? Da's toch al een paar jaar verboden? :scratch:

    Re: Avonturen met mijn 964

    06 jun 2015 7:07

    Johann schreef:Als iemand opzoek is naar een Blaupunkt Atlanta RD105 hoor ik het graag (En Olaf jij hebt uiteraard het optierecht :salut:)
    Afbeelding



    Thanks :thumleft:

    Heb er momenteel geen functie voor, anders dan verstoffen op de plank ....

    Re: Avonturen met mijn 964

    06 jun 2015 20:38

    horn schreef:R12? Da's toch al een paar jaar verboden? :scratch:


    Dat dacht ik initieel ook, maar ze zullen nog wel oude voorraad hebben

    Re: Avonturen met mijn 964

    06 jun 2015 20:39

    horn schreef:R12? Da's toch al een paar jaar verboden? :scratch:


    Dat dacht ik initieel ook, maar ze zullen nog wel oude voorraad hebben

    Re: Avonturen met mijn 964

    06 jun 2015 21:57

    Volgens mij is het op voorraad hebben van R12 al verboden :idea: , laat staan het gebruik :!:

    Ik denk dat je de vervanger van R12 bedoelt, R437A. Dit koudemiddel kan zonder verdere aanpassingen
    in een (oud) R12 systeem toegepast worden.

    Re: Avonturen met mijn 964

    09 jul 2015 21:18

    Zo, het is weer hoog de tijd voor een update.

    De Porsche CD-10 radio die ik heb gescored is inmiddels weer terug bij de verkoper. De CD speler deed het niet en het bleek achteraf een Amerikaans uitvoering te zijn geweest en daardoor kon de radio geen stations vinden :cry:

    Maar inmiddels wel een Blaupunkt Paris RCR 42 gevonden en hij doet het prima. :cheers:

    Afbeelding

    Ik heb ook een nieuwe DME chip gemonteerd. De chip heeft een mix van Steve Wong en Fabrieks RS mappings. Een wereld van verschil. Het is net als de Sport knop die ik op de 997 had, maar op de 964 staat 'ie permanent op AAN :drive:

    En dan om de extra pit te complimenteren heb ik mijn motorsteunen vervangen voor twee van de RS variant. Op Amerikaanse fora is het een van de favoriete upgrades op de 964. Daar zijn ze echt lyrisch over, dus ik dacht dat ik dat ook maar gaan proberen gezien het feit dan mijn inmiddels 25 jaar oude steunen doorgezakt waren.

    Zoals het een roestbak betaamt, is deze klusje van circa 2 uren uitgelopen tot en marathon klus van ±16 uren :bang:

    Ik was zaterdag met volle moed naar Taxi Hans gereden omdat het makkelijker zou gaan met een brug. Aangekomen heb ik en PTT meteen de motor beplating eraf gehaald en de moeren en bouten met WD40 ingespoten. Na enkele brandwonden opgelopen te hebben toch maar een bakje genomen om de motor te laten afkoelen.

    Toen de boel wat afgekoeld was hebben we de grote bouten waarmee de motor aan de steunen hangt los gehaald. Ze zaten goed vast, maar ik heb een breekijzer bij de autozaak op de hoek geleend (Dankje Reza :thumleft: ) en toen ging ze wel los. Dat was de eerste uur...

    Maar toe kwam de tegenslag...Toen ik de bouten waarmee de linker motorsteun in de carrosserie gemonteerd zijn losdraaiden ging ze erg soepel. Ik vond het al verdacht makkelijk gaan. Met de bout eenmaal uit de steun zag ik het...de k*t bouten waren allebei afgebroken op precies hetzelfde lengte :bang:

    Ze waren allebei helmaal door gerot. Op onderstaande foto zie je hoe lang ze moeten zijn (links) en een van de kapotte bouten.
    Afbeelding

    Hierna volgde ongeveer 7uur van ellende. Afgebroken boren en boutverwijderaars. Ik was zo boos op de auto dat ik zelf overwoog hem te verkopen en een 996 cabrio tiptronic voor terug te kopen. :res:

    Maar het is eindelijk wel gelukt en ze zitten erin.

    Voor:
    Afbeelding
    Na:
    Afbeelding

    De motor hangt nu een stuk hoger in de carrosserie. De verandering in rijbeleving en wegligging is enorm. De pendulum effect is verdwenen en de auto reageer veel voorspelbaarder als ik rem en door bochten gaan. :ba: :cheers: :drive: Het is een van de beste upgrades tot nu toe aan deze 964, een echte aanrader.

    En het is nog erg mooi ook :D

    Afbeelding Afbeelding

    Tot zover mijn update :D

    O ja, en ik vind mijn auto weer helemaal top, dus de 996 cabrio zal maar even moeten wachten :mrgreen:

    Re: Avonturen met mijn 964

    11 jul 2015 21:27

    Mooie upgrade!! En eer naar 16 uur werk:-) Johan daar zocht je toch naar, vastmaken is easy, loshalen daar zit de lol;-) En bij een 997 trek je t plastic klemmetje stuk en bij een 996 tiptronic cabrio eeehhhh tjaaa waarschijnlijk roest dan je garagedeur vast omdat je er niet mee gezien wilt worden.

    Re: Avonturen met mijn 964

    14 jul 2015 21:37

    Vanavond weer verder geknutseld. Deze keer gaten geboord in de airbox.

    De deksel die ik heb gekocht was best smerig en vol met olie. Dus maar eerst met St. Marc aan de slag gegaan om alle olie weg te halen.

    Afbeelding Afbeelding

    Toen met een 15mm houtboor de gaten gemaakt
    Afbeelding

    En ze verder netjes gemaakt met een verzinkboor
    Afbeelding Afbeelding

    En dan de resultaat :D

    Re: Avonturen met mijn 964

    14 jul 2015 22:18

    ouwe McGyver! Goed gedaan joh. Lekker brute sound.

    Re: Avonturen met mijn 964

    14 jul 2015 22:23

    Lekker bezig Johann :res:
    What's next :?:

    Re: Avonturen met mijn 964

    14 jul 2015 22:49

    Dankje heren,

    Ik heb meer ideeën dan geld :lol:

    Wat staat nog op mijn lijstje als geld geen rol speelde? (let op het wordt steeds meer exotisch hoe verder naar benden je gaan :D ):
    - RS middenstuk
    - Sport katalysator
    - Cup eindstuk
    - BBS E28
    - Andere banden - de Pirelli's vind ik niks
    - Nieuwe tellerplaten
    - RS vliegwiel, koppelingsplaat en drukgroep
    - Andere stabi's
    - Big Reds
    - Drilled Rotors
    - Brake ducts, maar dan werkend voor de Big Reds
    - Upgrade naar 3.8 liter: Beter zuigers, drijfstangen en nokkenassen naar ± 315pk
    - Carrosserie acid dipped en opnieuw spuiten in Aetna blue met integrated rolkooi ala RUF
    - Rood leder interieur

    Re: Avonturen met mijn 964

    14 jul 2015 23:17

    Ik zou de RS vliegwiel update hoger op m'n lijstje zetten! Echt een aanrader. Leuk lijstje verder!
    Plaats een reactie