Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Gek die marktprijzen

18 jun 2015 11:30

Het artikel vergeet 1 ding te vermelden: het zijn met name de laatste 'niet-elektronische' vehikels die gewild zijn.
Die worden helaas nooit meer gebouwd! Hooguit een verdwaalde fabrikant die het nog aandurft (Donkervoort? Lotus? Magnus? Singer?).
De F40 is het beste voorbeeld. Petje af voor die fabrikant die dat trucje nog één keer aandurft! Er is een markt voor.
Een Porsche of Ferrari waar helemaal niets op of aanzit. Reken er maar op dat dat een historische auto wordt!!!
Van elektronica wordt iedereen naar verloop van jaren schijtziek, die gaat bij alle merken na verloop van tijd gewoon stuk!
Koop maar eens een 458 als die 20 jaar oud is..... :bang: Voor de belegger niet belangrijk: hij rijdt er niet mee, het is gewoon een schilderijtje waar hij zijn geld in heeft verstopt. Hij laat af en toe zijn kelder zien om indruk te maken, heeft 50 jaar zijn verzameling, rijdt er niet mee, want dat gaat op een bepaald moment niet meer.....maar het nageslacht kan in de toekomst de meest prachtige bolides genieten! Das dan ook weer wat waard :mrgreen:

18 jun 2015 11:41

Franz schreef:Gisteravond een beetje op mobile.de gekeken maar de eerste de beste 964 C2 zwart/zwart handgeschakeld kostte al 65k. Dat zijn toch wel hele ambitieuze vraagprijzen. Maar als half China en Rusland op dit moment ook de markt afstruinen naar dit soort exemplaren dan kan het zomaar eens hard gaan.

Franz schreef:Als de overheid straks allerlei extra belastingen op dit soort 'vervuilers' gaat heffen en het bezit van een oldtimer gezien wordt als belegging en onder box 3 gaat vallen dan zullen de prijzen misschien iets gaan zakken.

Grappig, ik had het stuk zelf kunnen schrijven. :lol:

18 jun 2015 12:38

@Franz. Ja leuk de overheid doet op basis van de RDW info gelijk een taxatie (net zoals met huizen van de WOZ waarde) en vult het al automatisch voor je in in de online belastingaangifte tegen een fictief rendement dat je moet maken. :bang: :bang: :pale: :pale: :pale: :pale: :pale: :pale: :pale: :pale: :pale: :pale:

18 jun 2015 12:40

Denk dat mijn 964 maar eens te koop word gezet .....

18 jun 2015 12:42

Lekker cashen??? :mrgreen:

18 jun 2015 12:44

Leuk artikel om te lezen, en ook goed voor diegene die denken dat: " wat omhoog gaat....gaat ook omlaag" :mrgreen:
http://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-be ... jgen-77758

18 jun 2015 13:03

Ehhh Frits:

drknauf schreef:http://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bepaalde-autos-explosief-in-waarde-stijgen-77758

18 jun 2015 13:06

de Fiscalist schreef:Lekker cashen??? :mrgreen:

:lol: Nou de mijne is af
Binnenkort nieuw dakje erop en dan gaan de pro's volgen die fiscaal goed onderlegt zijn :)
Maar jij hebt de jouwe snel verkocht
Via mp of forum?
Proficiat en ik hoop dat je boxer speedster er snel komt :thumleft:

18 jun 2015 13:18

Dat is inderdaad verbazend snel gegaan. Hij is via het forum verkocht aan een Echte liefhebber.

18 jun 2015 13:57

Ongelofelijk, ze bestaan dus echt, liefhebbers van olie&roest :mrgreen:

18 jun 2015 14:15

Jij met je roest en olie :lol:
Begrijp wel dat je een minderwaardigheidscomplex hebt met je schele 993 ,maar dat die zo erg was dat je te pas en te onpas schreeuwt hoe slecht een 964 is en hoe goed een 993
Nog niet door dat je totaal ongeloofwaardig bent geworden..... :mrgreen:
Ps wel mooi he zo'n 964 :cheers:

19 jun 2015 0:12

Tja, als ik die prijzen zo zie, twijfel ik soms wel eens aan mijn uitspraak toen ik de 356 kocht... "Deze gaat nooit meer weg".... Voor dat geld kun je een aantal andere leuke auto's kopen, wat ook wel geinig is... Maarja, vraag me wel af, vragen en krijgen (vraagprijzen en verkocht worden) zijn nog altijd twee verschillende dingen ;)

19 jun 2015 6:52

Pascal schreef:Tja, als ik die prijzen zo zie, twijfel ik soms wel eens aan mijn uitspraak toen ik de 356 kocht... "Deze gaat nooit meer weg".... Voor dat geld kun je een aantal andere leuke auto's kopen, wat ook wel geinig is... Maarja, vraag me wel af, vragen en krijgen (vraagprijzen en verkocht worden) zijn nog altijd twee verschillende dingen ;)

Je gaat je rode gevaar toch niet wegdoen!!!!!???

19 jun 2015 7:34

De wetenschap dat ik ipv mijn 964 ook een RS4 (B5 of B7) en een E46 M3 kan kopen doet mij soms wel eens twijfelen.

19 jun 2015 9:15

de Fiscalist schreef:Dat is inderdaad verbazend snel gegaan. Hij is via het forum verkocht aan een Echte liefhebber.

Goh.....wie zou er nou in zo'n roestende olieboot trappen.... :mrgreen:

Wie....zou....dat....nou....toch....kunnen.....zijn.... :?:

19 jun 2015 9:51

Franz schreef:De wetenschap dat ik ipv mijn 964 ook een RS4 (B5 of B7) en een E46 M3 kan kopen doet mij soms wel eens twijfelen.

Met die E46 moet je wel snel zijn, stijgen ook inmiddels..

19 jun 2015 10:18

Elferhenkie2 schreef:Ehhh Frits:

drknauf schreef:http://www.autoblog.nl/nieuws/waarom-bepaalde-autos-explosief-in-waarde-stijgen-77758

Herr Fritzzz jah (allo allo :mrgreen: )

.

19 jun 2015 10:51

:bang: :bang:
niet gezien..... :mrgreen:

19 jun 2015 11:01

Pascal schreef: Maarja, vraag me wel af, vragen en krijgen (vraagprijzen en verkocht worden) zijn nog altijd twee verschillende dingen ;)

Je kan het altijd proberen en als vragen niet gelijk staat aan krijgen gaat ie gewoon niet weg toch? 8)

21 jun 2015 0:38

Staat zeker niet op de planning Gijs, maak je geen zorgen... Ik geef alleen inderdaad aan, dat je op het moment voor de prijs van 1 auto een aantal andere kunt kopen.
1x 356 = Kevertje, P1800, GTI-cabrio + Porsche tractor ;) (nou, misschien drie van de vier dan).... Maar vooralsnog... ;)

En voor wat betreft te koop zetten voor de hoofdprijs, weet niet, dat doe je als je hem eigenlijk niet wilt verkopen, maar wat als er dan toch die koper langs komt ;)

21 jun 2015 10:01

Pascal schreef:Tja, als ik die prijzen zo zie, twijfel ik soms wel eens aan mijn uitspraak toen ik de 356 kocht... "Deze gaat nooit meer weg".... Voor dat geld kun je een aantal andere leuke auto's kopen, wat ook wel geinig is... Maarja, vraag me wel af, vragen en krijgen (vraagprijzen en verkocht worden) zijn nog altijd twee verschillende dingen ;)

Helemaal mee eens. Daarnaast is de markt voor hobby-auto's van ca € 30k vele malen groter dan auto's van 100K. Bij het eerste getal kan je er nog naar toe sparen als loonslaaf, bij het tweede getal niet meer. Het is net als met aandelen, er zijn er veel die nu proberen de winst te pakken, waardoor het aanbod (te?) groot wordt en de prijzen weer gaan dalen. Over winstpakken hoef ik mij bij mijn 996, na de aanschaf van een nieuwe motor en ander onderhoud, de komende 20 jaar nog geen afwegingen te maken :mrgreen:

Verder gaan prijzen op een gegeven moment vanzelf naar beneden, zodra er geen "leeftijdsgenoten" meer zijn, zie de prijzen van de pre war oldtimers. die ook wegzakken.

21 jun 2015 10:19

Wat zou een 993 4s opbrengen? Mogen kosten?
Op autoscout gaan ze voor 70-130k.
Mijn heeft 100k gelopen zwart en dealer onderhouden....

21 jun 2015 10:21

Gewoon je hoofd koel houden terwijl de markt oververhit raakt.

En plezier beleven aan je hobbie....alhoewel ik me op de N18 gisteren behoorlijk moest inhouden omdat iemand al bellend erg dicht op mijn bumper reed....en ik nergens kon inhalen om ze kwijt te raken.... :bang:

21 jun 2015 10:22

€ 100K

http://www.witmerodijk.nl/te-koop/porsc ... -1996-/299

Afbeelding

21 jun 2015 10:23

doctor porsche schreef:Wat zou een 993 4s opbrengen? Mogen kosten?
Op autoscout gaan ze voor 70-130k.
Mijn heeft 100k gelopen zwart en dealer onderhouden....

Groen interieur, toch?
150K
(serieus? 100K vragen, 95 krijgen :thumleft: )
Plaats een reactie