Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
13 jun 2015 12:36
dirk l schreef:....... is ONBETAALBAAR
Inderdaad je loopt er op leeg
13 jun 2015 13:05
Peter schreef:Je gaat een motor met 240K op de klok opentrekken om alleen de kopbouten te vervangen. Je moet er echt rekening mee houden dat er meer boven water komt wat stuk en vervangen moet worden
Maar als dit akkefietje met de kopbouten niet was voorgevallen was je met hetgene wat boven water komt wss nog rustig 50K (of veel meer) kilometer doorgereden....
Waarom bij een Porsche direct een algehele revisie en bij al het andere gewoon deelprojecten?
Ik begrijp de logica soms niet....
13 jun 2015 13:42
Hangt er vanaf wat je horizon is...houden en genieten of half opknappen en na een korte tijd doorverkopen.
Maar wat is het verschil in prijs tussen 'koprevisie' en volledig: 5k versus 12k...
Als de mijne aan de beurt is dan gaat hij helemaal uit elkaar danwel ahv expertise vd specialist omdat ik toch hou. Er komt toch geen ander porsche hier meer in huis......of iemand wil een ruil doen met een Renault a110 alpine..
En opmerking onbetaalbaar....nou als je geld zat hebt geen punt maar er komt ergens een punt waarbij je hem een schop geeft.
13 jun 2015 13:54
Geen slechte deal als je het mij vraagt.
Vooral als er meer aan het licht komt en de uren daarbij ook nog steeds voor de specialist zijn.
Natuurlijk kost het dan ook nog aardig wat geld, maar je mist ook een grote kostenpost.
iig veel sccs ermee!
13 jun 2015 16:45
Neppert schreef:Geen slechte deal als je het mij vraagt.
Vooral als er meer aan het licht komt en de uren daarbij ook nog steeds voor de specialist zijn.
Dat kun je vergeten... die vent is niet gek...
Dit is gewoon een schappelijke oplossing voor alleen dit probleem...
13 jun 2015 19:45
Precies.. Zo'n specialist, hier ook goed aangeschreven, heb ik ook ... gehad.
13 jun 2015 20:22
Cloaca schreef:Dat kun je vergeten... die vent is niet gek...
Ik bedoel eigenlijk dat hetgeen wat losgehaald wordt om de kopbouten te vervangen.
Heb geen idee hoever de motor hiervoor uit elkaar moet, maar er zullen dan vast wel
onderdelen te voorschijn komen die vervangen kunnen worden. Dit zorgt niet voor extra uren of iets dergelijks.
Het ligt nl. toch al los!
13 jun 2015 20:45
Motor eruit
Versnelingsbak eraf
Inlaat en uitlaat eraf
Koppen eraf
Cilinders eraf
Bouten vervangen
En omgekeert weer inelkaar
Klinkt simpel, maar is afwachten hoe makkelijk alles loskomt.
Mogelijk dan toch even vervangen als je er toch bent.
Drijfstang lagers checken - Misschien toch alle lagers vervangen - blok splitsen e dan ook maar een nieuwe oliepomp
Zuigerveren checken - Misschien toch nieuwe zuigers / cilinders
Koppen checken - Misschien toch maar de klepgeleiders vervangen - en doe dan ook maar nieuwe kleppen - kop revisie
Distributie kettingen checken - tandwielen zijn misschien ingesleten

Laat je niet gek maken...gewoon draadeinden vervangen en alles met verse pakkingen weer in elkaar. Is ie echt wel weer klaar voor vele kilometers.
13 jun 2015 21:18
Zo denk ik er ook over. Vervangen wat kapot is. En rijden wanneer je rijden kan.
14 jun 2015 8:52
Heel herkenbaar, while you're in there.... Je hebt er die daar goed mee om kunnen gaan en alleen fixen wat gefixt moet worden.
Die kunnen ook een fuseekogel wisselen zonder de 30 jaar oude draagarm meteen mee te pakken (rubbers, poedercoaten etc) En ook een versnellingsbak of inlaat zonder poetsen of vervangen van een busje/asje hier en daar er gewoon weer onder zetten. Hangt zeker af van je budget en wat je ook in de toekomst wilt met de auto. Ik ben blij met feit dat ik weet dat alles van binnen goed zit nu, kosten waren daardoor wel 30% hoger dan initieel budget maar die verdien ik in de komende jaren vast terug. En was de kopbout niet gebroken had het ws ook nog 50k of meer goed gezeten....drijfstanglagers waren ook nog goed maar als je toch zover bent.....
Mooi dat je een oplossing hebt gevonden met de verkoper. Knap als je bij het loshalen alleen maakt wat kapot is. Als je dat wilt is mijn advies om inderdaad alleen te focussen op hetgeen stuk is en oren/ogen dicht voor al het andere wat je tegenkomt of zou willen checken.
14 jun 2015 8:56
Oplossing? Tja. Ik vind dat je de verkoper wel heel makkelijk laat ontsnappen.
14 jun 2015 8:58
want? auto gekocht in vertrouwen omdat 'ik er vanuit ging dat de auto perfect was', want dat zei de verkoper... Denk dat de verkoper dit alleen doet om zijn reputatie te beschermen. bij particuliere verkoper had je wss gehoord 'de ballen en succes ermee'.
14 jun 2015 12:46
Een originele auto is na 31 jaar en 240.000 km niet meer perfect, kanniet.
Bij zo'n km stand zijn de opgangrubbers achter doorgezakt en de schokdempers aan vervanging toe. Heb ik ook bij die km stand laten doen.
Verder hoort een specialist te weten dat zelfs een bijna versleten 911 motor (helaas of gelukkig ?) nog heel mooi kan lopen. Mijne is ook uit elkaar geweest bij 230.000 km vanwege versleten zuigerveren, op zich liep de motor ook nog prachtig verder, bij demontage bleken de krukaslagers echter ook dringend aan vervanging toe.
14 jun 2015 12:53
HaraldL schreef:Ik heb de Porsche bij een Porsche specialist (geen officiƫle dealer) gekocht. Ik heb niet afgedongen op de prijs en hem verteld dat ik de auto in vertrouwen bij hem koop. De auto was volgens de specialist "perfect". Thuisgekomen bleek er een flink gat in de dorpel te zitten. Die hebben ze gerepareerd (het spuitwerk doe ik dan zelf). Laatst met de auto bij Gerard Kroon in Hoogezand langs geweest. Een collega "Porsche kenner" van hem kon mij vertellen dat de achterophanging aan revisie toe is. Iets dat je als Porsche kenner gelijk kunt zien. En nu dit weer......
Dus:
- gat in dorpel
- ophanging aan revisie toe
- blok gammel
Als ik 30k had betaald dan had ik er of een advocaat op gezet of dat ding ingeleverd. Om nu allemaal dingen zelf te gaan doen om zo de kosten te drukken: mij ontgaat de logica er van.
18 jun 2015 21:47
Het blok is er uit. Toch nog een hele avond werk. Alles zat muurvast. Dag ervoor alles ingespoten met kruipolie. Ik denk dat dit de eerst keer is dat het blok er uit is sinds hij de fabriek heeft verlaten. De olieleiding was nog een hele klus maar met veel tikken en 2 baco's kwam die dan ook eindelijk los. Ik heb de spoorstang ook losgehaald om de bak er makkelijker uit te trekken.
De kogels van de linker homokineet vielen er uit. Wat kan ik daaruit concluderen? Homokineet vervangen?
18 jun 2015 22:03
Dat ze eruit vallen, wil alleen zeggen dat de homokineet open is gegaan. Slijtage kun je meten, maar meestal hoor je het als je rijdt.
20 jun 2015 0:42
Mijn vorige SC had ook kopbout probleem en 200k op de teller. Boel losgehaald en naar speciallist gebracht. Ter plaatse geen grote zaken tegengekomen en dus alleen kopbouten vervangen en de rest weer teruggezet. Goede P-motoren gaan 350k km mee, weet u nog? Er wordt teveel mee geschermd 'hij ligt er toch uit' . Uit en inbouwen is niet zo duur.
Dus niet altijd een motorrevisie als bij incident eens de boel eruit moet is mijn opinie.
20 jun 2015 7:24
Wat een verhaal Harald,
Ik denk toch dat het gros van de mensen die een Porsche bij de dealer kopen geen AKK laten doen. Motie van wantrouwen wordt hiermee afgegeven. Ondanks de garanties kun je daarnet zo goed een barrel kopen.
Jij hebt nu gewoon pech. De zaken die je hebt gevonden snel oplossen en rijden. Dan ben je dit zo vergeten.
Let wel er komen elke keer zaken aan het licht maar dat heeft iedereen met een oude auto. Het blijven aan slijtage onderhevige zaken tenzij je er niet mee rijdt.
Ik heb 3 luchtkoelers gehad en weet precies hoeveel geld er in weg kan vloeien elk jaar. Met de waterkoeler heb ik alleen nog maar garantiewerk gehad dus kan ik pas over een aantal jaar zeggen hoe de kosten uitpakken.
20 jun 2015 14:57
Vervelend verhaal. Klinkt mij als een nette oplossing met de specialist. Hoop voor je dat het hierbij blijft.
Wist niet dat je sterker werd van bacardi cola
21 jun 2015 10:39
Pacoloco schreef:Vervelend verhaal. Klinkt mij als een nette oplossing met de specialist. Hoop voor je dat het hierbij blijft.
Wist niet dat je sterker werd van bacardi cola

Hahaha. Duurde even voor ik 'm door had

21 jun 2015 14:01
Hoop voor je dat snel weer kan rijden en dat het goed gerepareerd wordt!
22 jun 2015 8:43

Klaar voor vertrek.....
22 jun 2015 14:43
porsche964 schreef:Hoop voor je dat snel weer kan rijden en dat het goed gerepareerd wordt!
Dank je!
22 jun 2015 18:20
HaraldL schreef:De kogels van de linker homokineet vielen er uit. Wat kan ik daaruit concluderen? Homokineet vervangen?
kijke of er geen blauwe of doffe plekken op zitten, anders kogels vervangen.
is een schoon werk, en opletten dat de ze goed in elkaar zet, zodat ze vrij bewegen naar binnen en buiten.


daarna lekker in vet zetten en weer als nieuw.
22 jun 2015 21:50
Dus je kunt ook alleen de kogels vervangen? Dat komt wel goed uit. Die complete homokineten zijn nogal aan de prijs namelijk.
Heb je een adresje waar die kogels te koop zijn? Er zitten een paar niet zo goede tussen namelijk.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.