Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
19 jun 2015 13:11
horn schreef:Sensatec stoelen? Klinkt zen...
Premium woord voor "nepleer" of simili (ofte plastiek dus)
Prijsverschil met Dakota leer is in België > 2K €
19 jun 2015 20:44
Klopt, is een soort nepleer. Maar wel fijn nepleer

Huidige auto en vorige hebben het ook. Prima!
@pascal: waarom zou je nu ook voor de touring gegaan als je de sedan mooier vindt?
@horn: thx! Van die golftassen is idd wel handig! Ik golf me trouwens nog steeds suf haha. Mss weer een keer een rondje doen met wat heren?
19 jun 2015 21:26
MS964, ik heb ook Sensatec op mijn F31
Voor het prijsverschil met Dakota leder heb ik een panoramisch dak en de hifi als opties genomen.
Daar heb ik elke dag plezier van en de buren denken toch dat ik een lederen interieur heb

Geintje hoor dat laatste, het is uit praktische overwegingen (kleinere kinderen en stoffen interieur is ....

)
20 jun 2015 0:12
Ja ik vind het daarnaast ook mooier dan een stoffen interieur.
20 jun 2015 7:40
Wat is BMW toch een fijne degelijke auto. En goedkoop in onderhoud.
Jaarlijks wordt er met de Z3 1.9 25000 km gereden. Teller staat nu op 235.000 en geen centje pijn gehad de afgelopen jaren.
Weer onderhoudsbeurt. Alle slangen vervangen wegens veroudering, filters, olie nog wat dingetjes. €600,- en weer goed voor een jaar sturen. Mooi rijden hoeft niet duur te zijn.
(dat doe ik wel in de Porsche 996 4S

)
20 jun 2015 9:14
Z3 stamt dan ook uit een andere periode dan de huidige modellen.
20 jun 2015 19:13
MS: Touring is handiger

... Zit nu midden in verbouwingen en vanalles. Was overigens wel een van de hoofdredenen waarom de huidige niet een 3-serie is geworden. De EDE mag alleen met trekhaak als het een automaat is, en daardoor viel hij net even buiten mijn gestelde budget

...
Golf: doen! Leuk, wel weer zin in, haha!
22 jun 2015 9:27
Pascal, kan je er dan niet achteraf zo'n genotsknots op laten schroeven? Als dat de enige reden was on die BMW te moeten laten staan....
22 jun 2015 9:50
Kon/mag op de EDE handgeschakeld inderdaad niet. Lees het 0-kg draadje maar

... En uiteraard was het niet volledige de enige reden (het was een van de hoofdredenen). BMW leverde begin vorig jaar de automaat "gratis" op diverse modellen. In combinatie met een aantal pakketten was het een erg aantrekkelijk aanbod. Die acties verliepen (uit mijn hoofd) op 30 juni, en "mijn" auto werd in één klap iets van 5.000 Euro duurder, dus dikke 100 Euro in de lease/maand en nog eens kleine 50 Euro bijtelling per maand extra.
22 jun 2015 10:12
Hebben jullie dat ook wel eens meegemaakt
Je komt aanrijden en een kennis neemt hem gelijk mee maar de sleutel zit nog in je broek
Laatst ook zat naast mijn dochter en ik stap uit met de sleutel nog op zak en zij reed weg
22 jun 2015 10:45
Zodra je op een paar meter bent van de auto met draaiende motor en de sleutel op zak gaat er een gonggeluid af binnenin en verschijnt er een foutmelding
22 jun 2015 14:45
Even iets heel anders. Is dit niet iets voor een BMW liefhebber, lijkt me een schitterende auto;
http://bringatrailer.com/listing/1991-bmw-850i-3/
22 jun 2015 14:48
2.2VTEC schreef:Zodra je op een paar meter bent van de auto met draaiende motor en de sleutel op zak gaat er een gonggeluid af binnenin en verschijnt er een foutmelding
Ja en dan? Gaat 'ie dan uit (en op het stuurslot)?

Ik heb ook zo'n sleutel en ben echt benieuwd wat er dan gebeurt.
22 jun 2015 14:59
Kon nog een heel eind doorrijden en belde mij toen op, pa breng ff de sleutel
22 jun 2015 15:54
MS964 schreef:Ja en dan? Gaat 'ie dan uit (en op het stuurslot)?

Ik heb ook zo'n sleutel en ben echt benieuwd wat er dan gebeurt.
Niks behalve dat irritant geluid en de melding - motor blijft gewoon draaien tot je 'em stil legt. Dan lukt starten niet meer als de sleutel niet in de buurt van de stuurkolom is
22 jun 2015 16:02
Ok

Wel zo veilig idd.
22 jun 2015 19:40
Inderdaad je kan doorrijden zolang je wilt, enkel opnieuw opstarten gaat niet.
Die fout ook nog gemaakt in het begin
22 jun 2015 20:34
Dit is er natuurlijk typisch 1 in de categorie waar je over 10 jaar van zegt: had ik maar. Zoals nu de Bobby Ewing SL.
22 jun 2015 21:52
Ik vond 'm toen niet mooi en ik vind 'm nu nog steeds niet mooi. Bijzondere auto? Dat wel. En daarom geloof ik ook wel dat ie die status zeker gaat krijgen. Doe mij maar een E23 7-serie. Die ga ik wel steeds mooier vinden.
22 jun 2015 22:24
vind t ook nix zon 850, te hoog kamper-gehalte.
22 jun 2015 22:30
Glenn Helder had een zwarte met wit leer. Herinner me nog dat Harry Vermeegen bij hem (ik meen bij Arsenal) op bezoek ging en dat hij de hele tijd op het dashboard zat te drummen.
22 jun 2015 23:21
Mijn oude baas had de eerste CSi in Nederland... Wat een kanon was zo'n ding toen... Nu nog imposant... Twee accu's in de auto is een geinige feature...
23 jun 2015 20:39
Qua onderhoud blijkt de 850 wel enorm dikke miserie te zijn als ik de liefhebbers van dat model zo hoor.
23 jun 2015 22:40
Maar ik denk dat dat wel zo'n beetje voor alle V12's geldt.
26 jun 2015 16:15
Nog even mijn ervaring delen met jullie:
Een weekendje M4 liet mij met een dubbel gevoel achter. Enerzijds ben ik nog steeds onder de indruk van de pure snelheid van deze auto

Naar mijn mening en gevoel bijna vergelijkbaar met de 997 TurboS waar ik behoorlijk wat kilometers in heb mogen sturen. Ik kan niet anders stellen dan dat dit een compliment is voor de (veel goedkopere) BMW. Tevens viel de M4 met haar achterbank en kofferbak niet tegen qua ruimte. Louter de instap naar achter is onpraktisch.
Anderzijds voelde de auto (te?) klinisch. Alles ging hard maar toch miste ik iets van beleving. Apart om te merken dat ik dit van mijn (toch ook snelle) dieseltje niet verwacht maar zodra het een echte M is dan blijkbaar wel. Daily of niet.
Ik ben voornemens om per 1 april weer wat anders te rijden voor de dagelijkse kilometers en heb nu op de shortlist staan een M3/M4 en een C63S. Proefrit is aangevraagd!
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.