Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 10:31

Mooi ding hoor. Goede actiefoto ook!

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 10:56

Cazzo Super Veloce schreef:De eerste mod is een feit :thumleft:


Kijk maar uit, het is een "slippery slope" :mrgreen:

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 11:19

tsja, uiteindelijk eindigen we allemaal als ASW, een mooie auto in de garage en een ton lichter :lol:

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 11:32

65153

En de vorige eigenaar betrapt :mrgreen:

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 13:15

Kan je die foto's zoeken op kenteken? Kan 't via racetracker niet zo snel vinden.

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 13:43

Cazzo Super Veloce schreef:En de vorige eigenaar betrapt :mrgreen:


Met meer vermogen op de wielen maar ook meer gewicht. :mrgreen:

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 20:40

Nice, die had ik. Nog niet gezien...

Bevalt ie?

Re: Olie&Roest

29 jun 2015 23:38

Goed hoor, maar toch behoorlijk anders dan de 993.

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 0:48

Kan heel goed kloppen. Door de ophanging liggen de 993 en 996 een stuk dichter bij elkaar dan de 993 en 964. Alleen heeft de 996 een mooier blok en is lichter... :idea: :^:

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 9:20

Ja, dat kan, plastic is lichter dan staal :thumleft:
Kan nog niet precies aangeven waar het verschil tussen de 964 en de 993 vandaan komt.
993 spoort veel beter op de autobahn, vind de 964 een beetje eng boven de 230-240. Wordt een beetje zoekerig.
993 gaat tot 260 op rails.
Ook op de NS met zn oneffenheden in het wegdek, voelt de 993 veel stabieler aan, echt rotsvast, terwijl de 964 beweeglijker is.
Uiteindelijk kun je die beweeglijkheid ook omzetten in snelheid natuurlijk, maar daar ben ik nog niet aan toe...

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 9:46

ik heb niet alles gelezen, maar zou het verschil kunnen zitten in verse dempers en oude dempers. Ik heb met de 964 wel eens de top aangetikt in DE maar had niet het gevoel van zoeken.

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 9:49

Cazzo Super Veloce schreef:vind de 964 een beetje eng boven de 230-240. Wordt een beetje zoekerig.

Hoeft niet, ligt hoogstwaarschijnlijk aan de afstelling. Heb ooit van Goch naar Kamp Linfort met twee handen een foto van de kilometerteller gemaakt toen deze op 285 km/u stond. Terwijl ik met mijn knie stuurde. Als op rails. Kan dus wel. :idea: Enfin, modje voor de toekomst :wink:

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 10:19

Zitten B6 dempers onder, van 2-3 jaar oud.
993 is helemaal standaard, dempers ook 3 jaar oud.
Misschien is het de gewichtsverdeling voor/achter, die bij de 993 gunstiger is?
Valt me ook op dat de 964 duidelijk zn neus op richt bij acceleratie, doet de 993 niet.

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 12:03

Ik heb nooit problemen gehad op hoge snelheid, dat opkomen van de neus was gelijk weg na monteren PSS10!
De 964 is natuurlijk iets ouder, dus het kan zijn dat er hier en daar iets meer speling in ophanging zit.....dat ga jij allemaal oplossen de komende jaren! :thumleft:

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 12:11

Is natuurlijk zo, tonnetje meer gelopen dan de 993.
Toch is alles goed gechecked bij de AKK, en is de auto op 15 mei nog uitgelijnd/gewogen.

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 12:19

En het is een c2 dat kun je niet vergelijken met een c4 ...laat staan op nat asfalt

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 12:19

umm, het zou evt kunnen dat je 993 een 4s is en de 964 een 2? maw veel minder gewicht aan de voorkant?

probeer het eens met een zak aardappels voorin? :ba:

edit: wat mijn voorganger dus ook al zei :salut:

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 12:49

Wie wil er nou een Four-Wheel-Driven car? Dat heb ik echt nooit begrepen.
Gewicht, de meeste mensen hebben er geen fluit aan, boven de 500pk kan ik me er iets bij voorstellen, maar wat moet je nou als het echt glad is?
Dan zit je met 4 aangedreven wielen......ken je er nog niks mee.... :mrgreen:

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 13:12

caelin schreef:probeer het eens met een zak aardappels voorin? :ba:


Gewoon 2 zakken Knauf. :thumleft:

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 13:49

Denk dat voor lager zetten wel helpt, kan toch bij B6?

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 15:07

ja dat kan, maar volgens Patrick (de uitlijner) was de gewichtsverdeling goed (voor op straat iig...)

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 15:26

Voor op straat, onder de 200/220, rijdtie perfect :thumleft:
Voor het sportievere werk ga ik een beetje experimenteren.

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 16:25

Hoe doen jullie dat toch iedere keer qua uitwegen met wel of geen bagage, passagier, bijna lege tank enz. :mrgreen:

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 17:27

Gewoon zakken aardappelen verplaatsen voor het evenwicht..

Heb ik straks geen last meer van.

Re: Olie&Roest

30 jun 2015 23:05

hoezo, ga je scheiden? :wink:
Plaats een reactie