08 jul 2015 19:18
Pieter_964 schreef:Dat niet rechts rijden is hier in Duitsland ook onder Duitsers een enorme irritatie (Staat op nummer 1...) Bumperkleven is hier een minder groot probleem omdat er echt heel regelmatig op wordt gecontroleerd (het voornoemde vanaf een viaduct filmen). Minimum afstand is halve snelheid (dus bij 130 moet je een knappe 65m afstand houden...). Hoe ik dit weet? Vorig jaar een keer aan de beurt geweest, reed 126 met 20m tussenafstand en dan had ik nog geluk want bij 2m minder was ik direct voor een maand mijn rijbewijs kwijt geweest. Nu 1 punt wat overigens 2.5jr lang geregistreerd blijft en dan vervalt.
Let op, 2x zon overtreding binnen een bepaald tijdvak (dacht een jaar of zo) is alsnog je rijbewijs voor een maandje kwijt.
Echt hardrijden zie je idd steeds minder, hoge brandstofprijzen en t is ook gewoon vaak te druk. Ik pendel tussen Münster en Ddorf en daar kun je op lange stukken nog echt hard rijden en iedere avond komen er wel een paar met 200+ voorbij zeilen.
08 jul 2015 19:19
08 jul 2015 20:51
27 jul 2015 10:45
27 jul 2015 10:54
27 jul 2015 14:09
27 jul 2015 20:19
MarcoB schreef:Zelf ben ik 18 april geflitst in Duitsland. 122 waar je 100 mocht. Kreeg een brief in het duits binnen waar ik juridisch geen touw aan kan vastknopen. Binnen 2 weken een reactie gestuurd met het verzoek om deze in het Nederlands op te stellen zodat ik wist wat ik ging invullen en waar ik mijn handtekening op ga zetten.
Tot op heden nog geen reactie ontvangen.
28 jul 2015 11:05
28 jul 2015 11:12
28 jul 2015 12:26
28 jul 2015 12:40
giulia schreef:Wat maakt dat nou uit...
Je moet niet zo janken als je te hard hebt gereden en daar een bekeuring voor krijgt. Wees een vent en tik af.
28 jul 2015 14:14
28 jul 2015 14:39
giulia schreef:Wat maakt dat nou uit...
Je moet niet zo janken als je te hard hebt gereden en daar een bekeuring voor krijgt. Wees een vent en tik af.
28 jul 2015 14:53
Cazzo Super Veloce schreef:giulia schreef:Wat maakt dat nou uit...
Je moet niet zo janken als je te hard hebt gereden en daar een bekeuring voor krijgt. Wees een vent en tik af.
+1
28 jul 2015 15:01
Daar zou ik helemaal mee eens zijn als controles worden gehouden op plekken waar het ten goede komt aan de verkeersveiligheid en waar snelheidsaanduidingen duidelijk en logisch aangegeven staan. En aangezien dat in de meeste gevallen niet aan de orde is ben ik het er niet mee eens dat er altijd maar meteen zonder zeuren afgetikt moet worden.
28 jul 2015 15:12
redriver schreef:Vandaag het Bussgeldbescheid binnen gehad. Eerst maar een bezwaarschriftje tegenaan gegooid m.b.t. duitse taal die ik niet machtig ben, de persoon op de foto niet herken en op de foto niet de auto en kenteken tegelijk afgebeeld![]()
Afwachten maar. Werd nog geen bedrag vermeld
28 jul 2015 17:23
giulia schreef:Daar zou ik helemaal mee eens zijn als controles worden gehouden op plekken waar het ten goede komt aan de verkeersveiligheid en waar snelheidsaanduidingen duidelijk en logisch aangegeven staan. En aangezien dat in de meeste gevallen niet aan de orde is ben ik het er niet mee eens dat er altijd maar meteen zonder zeuren afgetikt moet worden.
Het zijn de regels...zo simpel is het. Dan kan je om ieder ding wel gaan lopen mieren en regels op alle vlakken aan je laars lappen omdat je vind dat het vuilnis wel 3 dagen van te voren op straat mag staan, enz, enz. Ik weet dat wij Nederlanders er niet van houden als anderen zeggen hoe en wat wij moeten doen maar je hebt in een land toch echt regels nodig anders wordt het een bende.
En ik weet van dichtbij dat de pliesie echt veel intensiever controleert op wegen en in gebieden die als verkeersgevaarlijk te boek staan. Snelheidsaanduidingen staan wat mij betreft prima aangegeven in ons vlakke landje.
28 jul 2015 23:19
Franz schreef:giulia schreef:Daar zou ik helemaal mee eens zijn als controles worden gehouden op plekken waar het ten goede komt aan de verkeersveiligheid en waar snelheidsaanduidingen duidelijk en logisch aangegeven staan. En aangezien dat in de meeste gevallen niet aan de orde is ben ik het er niet mee eens dat er altijd maar meteen zonder zeuren afgetikt moet worden.
Het zijn de regels...zo simpel is het. Dan kan je om ieder ding wel gaan lopen mieren en regels op alle vlakken aan je laars lappen omdat je vind dat het vuilnis wel 3 dagen van te voren op straat mag staan, enz, enz. Ik weet dat wij Nederlanders er niet van houden als anderen zeggen hoe en wat wij moeten doen maar je hebt in een land toch echt regels nodig anders wordt het een bende.
En ik weet van dichtbij dat de pliesie echt veel intensiever controleert op wegen en in gebieden die als verkeersgevaarlijk te boek staan. Snelheidsaanduidingen staan wat mij betreft prima aangegeven in ons vlakke landje.
Ik heb het niet over lopen mieren, ik heb het erover dat het vaak lastig is om erachter te komen hoe hard je ergens mag en het vaak gebeurt op wegen waar het weinig toevoegt als het gaat om verkeersveiligheid. Ik kom nooit op de A16 maar die ene keer dat ik daar op een zaterdagavond reed werd ik geflitst. En het ergste was nog dat ik ze daar heel goed zag staan maar in de veronderstelling was dat er 120 gereden mocht worden omdat ik geen bordjes van 100 bij de vangrail zag staan om de honderd meter en waarschijnlijk bij het inhalen van een paar vrachtwagens het bord 100 niet gezien heb. (Dat was in de periode dat die stilletjes weggehaald werden omdat de reinigingskosten te duur waren) Dus verwarring en op dat moment totaal niets te maken met verkeersveiligheid maar stonden daar wel drie weken aan één stuk te flitsen. Wel netjes betaald omdat je toch aan het kortste eind trekt maar principieel was ik het er niet mee eens.
En wat die verkeersveiligheid betreft. We hebben als buurt al meerdere malen aan de bel getrokken dat er doordeweeks in de ochtend en eind van de middag hard gereden wordt in onze woonwijk, want sluiproute. Maar tot op heden 1 maal een uurtje gecontroleerd door een agent met laser om 2 uur smiddags. Prima dat jij vindt dat dat wel gebeurt....ik ben van mening dat het niet gebeurt in woonwijken en daar waar het er juist wel toe doet omdat ik denk dat controles op snelwegen gewoon meer geld oplevert.
Maar nogmaals, ik behoor tot die groep die zijn verlies netjes neemt maar vind het te kort door de bocht om te stellen dat je niet moet gaan zitten janken en gewoon je centjes moet aftikken als er een brief van het CJIB op je deurmat valt.
30 jul 2015 6:33
redriver schreef:@ Boxy&Boraman
En hoe is het afgelopen