Zo ik heb even wat extra informatie aan de OP toegevoegd Voor de duidelijkheid om spraakverwarring tegen te gaan
En omdat jullie m'n filmpjes zo op prijs stellen heb ik nog een paar leuke voor jullie. Ik begin met een vraag..... Zoals in de clip te zien is sla ik linksaf, volg de voorrangsweg, is het hier WEL of NIET verplicht om je richting aanwijzer te gebruiken?
Ja maar waarheen richting aangeven dan? Alarmlichten aan voor rechtdoor en rechts knipperen voor écht rechtsaf?
barolo schreef:Dat lijkt misschien vreemd, maar zo zijn de verkeersregels.
Theorie voorrangsweg schreef:Wil je een afbuigende voorrangsweg volgen, dan moet je richting aangegeven. Met andere woorden, kun je meer dan alleen maar rechtdoor, geef je richting aan om het overige verkeer te laten zien wat jij van plan bent. Bij de situatie hiernaast geef je richting aan als op een gewoon kruispunt.
barolo schreef:Het is een voorrangskruising en het verkeersbord daaronder geeft aan hoe je de weg dient te volgen en dat is alsof je gewoon rechtdoor rijdt.
Onzin wat mij betreft. Wie er op wie voorrang heeft, heeft geen directe relatie tot een rechtdoorgaande beweging danwel afslaan naar rechts of naar links. In het laatste geval dien je richting aan te geven, of je voorrang hebt of niet.
Het is geen onzin Ronaldo. Ik zeg alleen maar dat er 2 verkeersborden zijn, waarvan er eentje aangeeft dat er een voorrangskruising aankomt. Het gaat natuurlijk om het verkeersbord daaronder, die aangeeft hoe de weg vervolgd dient te worden. Pffff.
Ik heb even zitten zoeken, maar kan de beelden er niet bij vinden helaas. Het is namelijk in Blik op de weg geweest. Een vrouw volgde de voorrangsweg, zoals ik in het filmpje. Maar dan zonder richting aan te geven, zij werd daarvoor aan de kant gezet en bekeurd.
Heb je de linkjes uit mijn post bekeken Boralis? Want het lijkt er op, + naar mijn mening, heb jij ongelijk. Het lijkt dus misschien vreemd voor je, maar zo lijkt het dus toch wel te horen.
Mbt van richting veranderen onafhankelijk van de wegbelijning; Hoofdregel is: geef duidelijk aan wat je van plan bent. Dat is wel zo gemakkelijk voor de medeweggebruiker.
Zo vind ik bijv. ook dat als je op een rotonde 3/4 rond gaat je eerst richting aan moet geven naar links, na 1/4 uitzetten en bij 3/4 richting aangeven naar rechts. Dat laatste is wettelijk verplicht, het eerste niet, maar is o zo duidelijk voor anderen.
Om het topic niet alleen maar leuk te houden of voor discussies. Ook wat praktische informatie... Er zijn namelijk flink wat issues met de DOD LS460W zo mag ik toch wel zeggen.
1: Als je deze dashcam MET cp filter hebt raakt hij de GPS fix nogal eens kwijt. Maar vooral het opstarten van je GPS locatie + snelheid duurt veel langer. Dit komt door de metalen ring waar het filter mee op de camera gemonteerd zit. Dit is wel simpel op te lossen door een plastic ring te maken/kopen. Maar toch. 2: Deze vind ik zelf best vervelend. Door warm weer kan de lens out of focus raken. Alles in zo'n camera is natuurlijk erg klein en door hitte zetten materialen uit. Een klein beetje uitzetten resulteert dus in de scherpte op de verkeerde plek (ruit/motorkap ipv een aantal meter ervoor)
Zie hier:
Dit is opzich ook op te lossen door de camera open te maken en de lens te focussen. MAAAARRR, dan is hij weer out of focus met kouder weer. Er is wel een tussenweg toe te vinden, maar dat kost erg veel tijd! Het stomme is echter dat de merkloze goedkope kloon, die NB LS300W, hier totaal geen last van heeft!
Woonplaats: 996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Re: Het grote dashcam topic
11 aug 2015 21:18
Zie dit topic nu pas.
Leuk onderwerp, leuk speelgoed die dashcams. Heb nu een jaar ervaring met de Mobius Action camera (kan ik zeker aanbevelen voor het bedrag - heb ik marc996 ook al gedaan).
Heb het cameraatje voor € 50,- op marktplaats gekocht. Wilde geen honderden euro's uitgeven met het risico dat dat ding van je bumper valt... De kwaliteit valt mij erg mee voor het geld (zowel beeldkwaliteit, compactheid, eenvoud in montage en aansluiten, bediening - met software zelf te "programmeren" - capaciteit en uitbreidings opties/accessoires.
Gebruik het dingetje voornamelijk om ritjes met de Porsche vast te leggen, monteer deze dan achteraf. Hier enkele voorbeelden:
Woonplaats: 996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
Re: Het grote dashcam topic
11 aug 2015 21:32
Wil ook zeker niet zeggen dat Mobius de beste is, er is zeker beter te krijgen dat weet ik ook wel. Wilde alleen mijn ervaring delen, mag iedereen mee doen wat 'ie wil.