Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
22 jun 2015 22:52
Denk nou eens na
Als de kogels slijtagesporen hebben dan heeft het gedeelte waar ze in ronddraaien ook slijtage
Dus het geheel vervangen is mijn inziens het enige juiste
Anders doe je werk voor niks en kun je over een paar weken/dagen alsnog alles vervangen
23 jun 2015 8:53
heb goed nagedacht hoor
en als de goed kijkt zie je dat daar geen beschadigingen in waren, ander had ik ze ook wel vervangen.
maar creatief zijn mag weer niet blijkbaar, en die kogels plus de rest zitten er nu al 4 jaar onder zonder problemen, dus geen graaf geluiden of iets.
23 jun 2015 9:12
Metaal heb je in vele soorten. In dit geval zal de buizing harder zijn dan de kogels. Die slimme Duitsers hebben veel onderdelen zo ontworpen dat de slijtage optreedt in een makkelijk te vervangen/goedkopere onderdeel.
23 jun 2015 9:22
Slimme kopbouten hebben ze ook
23 jun 2015 12:16
Meten is weten
Met het blote oog kun je de slijtage niet zien of het moet wel heel erg zijn
Wens je veel succes met je creatieve oplossing
23 jun 2015 19:58

Ovenschotel
23 jun 2015 20:05
@erin964c4 merci, en ben gelukkig heel creatief en ook inventief
misschien ken je dat laatste woord beter
@HaraldL, nieuwe kogels zijn te koop bij van Kessel.
als je beschadigingen ziet in de loopbanen kogels buitenring of binnenring dan gaat alleen nieuwe kogels niet gaan.
maar dan hebben hun die ook los.
25 jun 2015 11:29
vraagje: worden bij een AKK de klepdeksel eraf gehaald ? dacht het niet....
25 jun 2015 11:35
Nee, want dan moet je de pakkingen vervangen i.v.m. mogelijke olie lekkage.
HaraldL schreef:
Ovenschotel

Hey vertel eens meer over wat hier gaande is. DIY instructies graag
25 jun 2015 11:45
Johann schreef:Nee, want dan moet je de pakkingen vervangen i.v.m. mogelijke olie lekkage.
HaraldL schreef:
Ovenschotel

Hey vertel eens meer over wat hier gaande is. DIY instructies graag

Ovenschotel voor 1 persoon:
- Men neme 2 inlaatklepdeksels
- Men neme 1 fan
- Marineren in de ontvetterbak
- Voor een glad resultaat nog even in de straalcabine
- Een snufje hittebestendige lak
- Oven op 160 graden, 30 minuten
Smullen maar..........
25 jun 2015 11:46
rarebear schreef:vraagje: worden bij een AKK de klepdeksel eraf gehaald ? dacht het niet....
Ik denk nog steeds dat je met een magneet (uit een speaker bijvoorbeeld) kunt testen of de kopbout erachter los ligt (afgebroken is)
25 jun 2015 14:00
Zijn alle kopbouten wel magnetisch? Bijvoobeeld Dilivar.
25 jun 2015 14:14
De moeren sowieso
25 jun 2015 15:24
HaraldL schreef:Johann schreef:Nee, want dan moet je de pakkingen vervangen i.v.m. mogelijke olie lekkage.
HaraldL schreef:
Ovenschotel

Hey vertel eens meer over wat hier gaande is. DIY instructies graag

Ovenschotel voor 1 persoon:
- Men neme 2 inlaatklepdeksels
- Men neme 1 fan
- Marineren in de ontvetterbak
- Voor een glad resultaat nog even in de straalcabine
- Een snufje hittebestendige lak
- Oven op 160 graden, 30 minuten
Smullen maar..........

Ahh, je vrouw is een paar dagen weg zeker......
25 jun 2015 16:41
HaraldL schreef:Ik denk nog steeds dat je met een magneet (uit een speaker bijvoorbeeld) kunt testen of de kopbout erachter los ligt (afgebroken is)
Ik lig al onder m'n 3.2 met een speakertje...
25 jun 2015 18:48
ergo conclusio : Dit euvel kan dus bij een AKK niet geconstateerd worden , en al zeker niet als de motor goed draait en geen vreemde geluiden maakt.
25 jun 2015 20:06
Wel als je bij akk vraagt om klepdeksels uitlaatzijde te verwijderen en met verkoper bijvoorbeeld afspreekt dat je meteen voor hem zijn pakkingen vervangt. Geringe meerprijs, grote winst qua uitsluiten kopbout probleem.
17 aug 2015 14:40
Update......
Motor is nog steeds niet klaar. Eerst zou hij voor de bouwvakvakantie klaar zijn. Niet gelukt en beloofd dat hij direct na de vakantie zou worden aangepakt. Nu kreeg ik te horen 'begin september'.
Over de telefoon kreeg ik ook het gevoel dat hij bepaalde zaken in rekening gaat brengen...... We zullen wel zien!
Mijn Porsche-zomer 2015 is i.i.g. wel verpest.
Ik krijg toch echt de neiging deze "specialist" aan de schandpaal te nagelen maar hou me nog even in
17 aug 2015 19:39
Mij bekruipt steeds meer het gevoel dat met de huidige waardestijgingen van de lufties sommige 'specialisten' wel erg hebberig aan het worden zijn. Dit geldt voor zowel de prijzen van de auto's die ze verkopen, de service die ze daarna geven alsmede de reparaties die ze doen cq adviseren. Dit alles onder het mom van 'de auto is het waard' en 'niet z....ken want voor jouw 10 anderen'.
18 aug 2015 10:18
Een woord van troost :
een eigenaar van een Ferrari 355 zei ooit tegen me : wees maar blij met je Porsche , want die doen het altijd !
18 aug 2015 21:25
Nou die van mij dus nie hé
28 aug 2015 9:57
Het blok is weer terug. De versterkte bouten zitten er in en een aantal kleine onderdelen zijn vervangen (rubbertjes, uitlaatflens etc). Bedrag viel toch nog 300 Euro boven de begroting uit, maar daar ben ik maar niet verder over gaan dwarsliggen (kleppen zijn nu ook gesteld

)
De bumpers gaan binnenkort naar een restauratiebedrijf die ze gaat stralen, strak maken en spuiten voor 150 Euro per bumper (dat lijkt me een goede deal)
Eerst maar even mijn boodschappenlijstje afmaken. Hopelijk slaag ik een beetje op het aankomende RS feest in Rosmalen.
Foto's volgen........
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.