Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

14 aug 2005 22:21

Prijs Bosch 9288 tester rond de $ 3.000,00
(maar dan heb je ook wat... :roll: :? )

Misschien hier nog te bestellen:
JDS Porsche

15 aug 2005 8:22

Rob Herfst schreef:Prijs Bosch 9288 tester rond de $ 3.000,00
(maar dan heb je ook wat... :roll: :? )


In. of Ex. de benodigde programmatuur :?: :roll: :idea: :wink:

15 aug 2005 21:23

PeterDeleu schreef:Nog nergens geen fout gezien.
DME krijgt vaste spanning en spanning via R41 (DME Relais). De ontsteking krijgt vaste stroom, ...


De voeding van DME en ontsteking is er, de brandstopomp pompt.
Maar de stuursignalen komen niet :idea: : op aansluiting 1 van de bobines, en aan de inspuitventielen. Dit komt door de startonderbreker die e.e.a. niet vrijgeeft, geen "OK" krijgt van het alarm(?).

...

Wat is de accuspanning :?:

Kan je met de afstandsbediening, dus niet mechanisch met de sleutel, de deuren ontgrendelen en vergrendelen?
Gaat het alarm nog steeds af als je de test herhaalt?

18 aug 2005 22:34

Het alarm werkt nog steeds bij een test.
Accuspanning is 12.9 volt

Inderdaad, ik krijg geen signaal op de ontsteking (geen vonk) en geen signaal op de inspuitventielen (ik ruik na veel proberen geen benzine aan de uitlaat)

Op de (officiƫle) electrische schema's kan ik nergens een startonderbreking vinden. Is die om bepaalde redenen weggelaten op het schema ??

Vandaag kwam een porsche specialist ter plaatse om een snelle diagnose te doen. Hij kon met zijn tester de DME NIET uitlezen !! Hij vraagt me nu on de wagen te takelen naar zijn werkplaats om de dingen manueel te testen en uit te meten. Wat begrijpbaar is.
Toen hij vertrokken was heb ik alle bekabeling uitgemeten, alles bleek goed te zijn. Mijn veronderstelling is dat de DME gesneuveld is. Dit omdat de Bosch tester zonder tussencomponenten is verbonden met die DME en hij kan geen verbinding maken...

19 aug 2005 0:25

Als er in je alarm-unit relais zitten, sluit ik niet uit dat eentje daarvan na het onderbreken niet goed is teruggekomen en nog steeds een verbinding niet maakt.
De relais staan immers normaal jaren achtereen werkeloos en daarmee kan het voorkomen dat zo'n ding laat afweten.

Probeer eens of je de alarmunit open kunt maken om te kijken of er relais in zitten; in veel units kun je gewoon bij de relaiscontacten komen; beweeg ze voorzichtig heen en weer met een schroevendraaiertje of probeer te begrijpen welke contacten contact moeten maken en meet of ze dat ook doen.

Kan me niet voorstellen dat de DME de geest heeft gegeven, ik zou het i eerste instantie in de onderbrekers van je alarm zoeken.

19 aug 2005 11:59

lindemans schreef:Als er in je alarm-unit relais zitten, sluit ik niet uit dat eentje daarvan na het onderbreken niet goed is teruggekomen en nog steeds een verbinding niet maakt.


Hele zinnige opmerking Lindemans :D

Overigens staat de klok van je PC VOOR.... :?: :? (Zie tijd bijdrage)

Paul van Engelen schreef:Het lijkt er op dat een soort relais is opgekomen door activering van het alarm en nu niet meer afvalt. Mogelijk dat uitlezen van het alarmgeheugen iets oplevert. :?:


:wink:

Startonderbreker is op de schema's van de 993 zelfs op een aparte pagina te vinden als Wegfahrsperre.

09 sep 2005 9:20

Uiteindelijk na 1 maand doet de P het terug. Het was uiteindelijk de DME unit die de geest had gegeven. Ik vond er eentje op internet voor 150 euro, dus een goedkope herstelling.
Ik leerde wel het een en het andere tijdens de zoektocht.

Het immobilisatie systeem van het alarm maakt dat de DME relais niet meer werkt, bijgevolg krijgen de DME unit en de brandstofpomp geen stroom meer. Met enkele draadjes ipv het relais kan je dit al uitschakelen. Meer doet het alarm niet.

Ik leerde 1 ding uit deze geschiedenis.. werk NOOIT aan de bekabeling van een Porsche ZONDER de batterijklem los te maken. Ik maakte geen kortsluiting, maar blies de DME unit waarschijnlijk op door de kabelconnector die uit de linkerdeur komt los te maken en deze opnieuw te verbinden aan de kabelboom. Daardoor ging het alarm af en wou de wagen niet meer starten nadien.

Aan iedereen die hier een bijdrage leverde, een dankjewel.

mvg
Peter

09 sep 2005 9:33

De startonderbreking kan worden ge-bypassed. Gewoon even een Porsche dealership bellen, die kunnen voor je kijken hoe je dat moet doen (bij mijn weten: draadje tussen twee connecties in de alarmcontroleunit).

09 sep 2005 9:33

Jeetje een maand ellende zo te horen. :evil:
,
Maar goed, hij doetutweer :cheers:

Veel rijplezier ! en oplettten voor :zwbl:

09 sep 2005 19:38

:bigsmurf:

09 sep 2005 19:43

Van den Berg schreef::bigsmurf:


Jij wordt ook steeds korter met je antwoorden :wink:

09 sep 2005 20:13

Van den Berg schreef::bigsmurf:


Zo dat maakt het inderdaad exact duidelijk wat je wilde zeggen :roll: :wink:

09 sep 2005 21:01

Jan A. (964 C4) schreef:
Van den Berg schreef::bigsmurf:


Zo dat maakt het inderdaad exact duidelijk wat je wilde zeggen :roll: :wink:


Grote smurf... precies wat ik dacht toen ik dit las... :spiderman:

09 sep 2005 23:39

verklaar je nader, :?:

10 sep 2005 11:47

Fijn dat het nu is opgelost.

Dank voor je feedback. Daar kunnen anderen een voorbeeld aan nemen :x

Geniet van je P :!:

10 sep 2005 14:39

Van den Berg schreef:verklaar je nader, :?:


Jij eerst dunkt me :shock:
Plaats een reactie