Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Olie&Roest

20 jul 2015 15:36

... heeft een groter hart :wink:

Re: Olie&Roest

02 aug 2015 23:12

Wordt een vader&zoon topic:
Vrijdag dagje Zandvoort gedaan met Driving fun.
Sochtends auto opgehaald bij Lothar, nieuwe 888's er onder.
Man, wat maken die dingen een teringherrie op de snelweg, precies tussen de 100 en 140 kmh.
Maar wel veul grip op de baan.
Kon veel later remmen dan met de Michelins en ook minder last van blokkerende wielen.

2 korte filmpjes van mn zoon in actie.

https://www.youtube.com/watch?v=Xobhm4IsvNY

waanzinnig mooie 2.8 RSR, eigenaar helaas niet gesproken, te druk met :drive:

https://youtu.be/4fXAAF5coqY
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 03 aug 2015 9:58, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Olie&Roest

02 aug 2015 23:15

Ik had ook Yokohama's onder mijn Lotus. SO7, briljant! :drive: :drive: :drive:

Toch nog eens kijken of ze ook banden maken voor een daily 996 c2...

Re: Olie&Roest

02 aug 2015 23:23

Zie nu dat toyo ook 888's heeft. Welke heb jij?

Re: Olie&Roest

03 aug 2015 9:55

Toyo's, wist niet dat Yokohama ook 888-type banden heeft...

Re: Olie&Roest

03 aug 2015 10:04

Duh, ik gooi eea door elkaar... :oops: Is alweer even geleden dat ik die lotus had. En het was al laat gisteren... :drunken: Toyo heeft de 888, yokohama volgens mij de 048 advan. Zou als ik jou was ook eens bij Yokohama kijken.

Moet nu weg, maar zal straks even op het Lotusforum voor je kijken. :idea:

Re: Olie&Roest

03 aug 2015 14:39

Heb naast de Toyo's ook Pagid E1203RS4-2 en geboorde schijven laten monteren door Rennsport.

Remt als n tiet ( :mrgreen: ), maar op het eind van de middag begon het stuur heftig te trillen bij remmen.
Ook op de terugweg veel trillingen in het stuur (bij remmen).
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?
De standaard remmen hadden het niet, die hadden last van fading, daarom de switch.
Niet stil blijven staan met mn voet op de rem, dus dat kan eigenlijk niet de oorzaak zijn.

Re: Olie&Roest

03 aug 2015 15:27

Ondanks dat laatste zou ik als eerste checken (of laten checken) of de schijven niet krom zijn.
Lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak.

Re: Olie&Roest

03 aug 2015 23:25

Mooi werk Paulus! :res:

Re: Olie&Roest

04 aug 2015 9:23

Dank, komende winter ook maar eens mn licentie halen :thumleft:

Re: Olie&Roest

04 aug 2015 10:31

Geboorde schijven bij intens gebruik op het circuit geven een groot verschil in warmte in de schijf met kans op onbalans door de warmteverschillen. Sowieso hebben geboorde schijven bij circuitgebruik de neiging tot scheuren rondom de geboorde gaten. Bij meegegoten gaten heb je daar geen last van.

Re: Olie&Roest

04 aug 2015 10:54

OK, ff checken of ze geboord zijn of mee gegoten, weet ik niet zeker.

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 14:46

65857

65858

De eerste stappen naar een RS-kloon zijn gezet: RS-ducts en een radio-delete.
Beiden vakkundig gemonteerd door Lothar :thumleft:
De ducts zijn functioneel, met slangen naar de wielkasten, dus niet nep zoals bij de meeste 964tjes hier op t forum 8)
Laatst bijgewerkt door Cazzo Super Veloce op 05 sep 2015 17:02, in totaal 2 keer bewerkt.

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 15:13

Die radio had ik er ook wel voor je uit gehaald..... :mrgreen:

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 17:00

Nou, heb t zelf geprobeerd, maar heb de klemmetjes niet die je erin moet duwen om de radio te ontgrendelen.
Wel lekker makkelijk zo :thumleft:

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 19:33

Speakers ook eruit gehaald? Scheelt ook weer een paar kg! Of een turbo/compressor erop bouwen, dan kunnen die kilootjes blijven zitten....... 8)

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 20:05

Cazzo wat heb je voor shocks op je 993 4s dan?
Is dit wat voor je 964 project?

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 20:05

http://youtu.be/FZ6Bwr48ytg

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 22:08

doctor porsche schreef:Cazzo wat heb je voor shocks op je 993 4s dan?
Is dit wat voor je 964 project?


Dempers op de 993 zijn standaard Porsche, dacht Boge.
3-4 jaar geleden vervangen.
993 ligt super op de weg, beter dan de 964 met B6.

964 wordt stukje bij beetje verbouwd, gewoon af en toe wat dingen verbeteren.
Gisteren in de Ex van Steef meegereden, zoiets moet het over een paar jaar zijn.
Rolbeugeltje, motor beetje getuned, RS koppeling en motorsteunen etc.

Re: Olie&Roest

05 sep 2015 22:11

Jaco schreef:Speakers ook eruit gehaald? Scheelt ook weer een paar kg! Of een turbo/compressor erop bouwen, dan kunnen die kilootjes blijven zitten....... 8)

Speakers gaan er ook nog uit, binnenkort bij TKA :salut:

Re: Olie&Roest

06 sep 2015 17:01

Niets bewaren voor als je de auto ooit weer gaat verkopen?

Re: Olie&Roest

06 sep 2015 21:09

Originele Porsche delen blijven bij de auto, zoals de lampen die plaats moesten maken voor de ducts.
De radio en speakers mogen van mij weg.

Re: Olie&Roest

11 sep 2015 18:13

Net de 964 ff goed warm gereden, loopt als een zonnetje.
Bij een scherpe (langzame, binnen de bebouwde kom) bocht ging even het oliedruklampje branden.
Meter in de gaten gehouden, geeft bij stationair, warm 1 bar aan.
Bij 5000K RPM 4,5/5 bar.
Oliepeil gechecked met goed warme motor; precies in het midden van meter en peilstok.
(weet dat olienivo nix met oliedruk te maken heeft)
Wat zou dat kunnen zijn?
Sensor of bedrading even contact gemaakt?

Re: Olie&Roest

11 sep 2015 18:30

Ik vind alleen dat je druk pas bij veel toeren hoog is
Is bij mij al boven 2000 hoog en gebruik geen extra dikke olie

Re: Olie&Roest

11 sep 2015 18:55

Simpel,
Elke 1000rpm verhoging 1 bar erbij.
Oliedruk bij stationair tussen 1-2bar.
Sterk afhankelijk van de olietemp.
Plaats een reactie