Als je je Porsche wilt verkopen, laat het hier dan weten. Lees wel eerst de spelregels in het TKA gedeelte!
Gesloten onderwerp

Re: Koopjes van het ogenblik - Deel X

07 sep 2015 1:29

http://ww3.autoscout24.de/classified/276764360

:shock:

.

07 sep 2015 8:34

http://ww3.autoscout24.de/classified/276764360

99k???? ik kan niks bijzonders aan deze 964 ontdekken. Oke mooie auto en nette km stand maar zou toch niet meer mogen kosten dan 55-60k?? Mis ik iets?

Hans

07 sep 2015 8:44

Ik denk sarcasme :mrgreen:

07 sep 2015 10:25

drknauf schreef:http://ww3.autoscout24.de/classified/276764360

:shock:

.

De hamvraag is : zou je jouw 964 verkopen als dit binnenkort betaald wordt voor een goed onderhouden exemplaar ?

07 sep 2015 12:05

99 mille voor een 964... koopje vergeleken met de 90.000 pond voor een 912 (ebay-advertentie vorige pagina). :mrgreen: Wat een bedragen, gekkenwerk.

07 sep 2015 12:12

drknauf schreef:http://www.ebay.co.uk/itm/Porsche-912-/271929496156

.

Lekkere combi zo, met dat rode interieur.
Mooie wagen, maar concours-staat en er Webers op gooien? :scratch:

07 sep 2015 14:16

ik kan niks bijzonders aan deze 964 ontdekken.

de prijs :?: :mrgreen:

07 sep 2015 14:22

De hamvraag is : zou je jouw 964 verkopen als dit binnenkort betaald wordt voor een goed onderhouden exemplaar ?

"Everybody has a price" kan ik me nog van een WWF manager uit de jaren 80 herinneren. Als ze EUR 1M (huidige koopkracht, geen mickey mouse EURO's van over 10 jaar) voor mijn 964 bieden mag die best weg. Ik wacht dus nog eventjes. :drive: :salut: :cheers:

07 sep 2015 17:27

Ik was al bang dat ik de enige WWF / WWE fan was hier .......

Hij zei het idd ,mr Vince Mcmahon 8)

07 sep 2015 20:30

Nou, ik zou zeggen dat de huidige prijzen voor een 964 al wel erg dicht tegen mijn acceptatie nivo gaan liggen..........................ben alleen bang dat ik spijt ga krijgen.

07 sep 2015 23:55

Het probleem is dat al het andere Porsche spul eromheen ook duurder wordt, tenzij je eens een waterkoker wil proberen die zijn nu nog niet zo aan het stijgen als oudere modellen.
Geen Porsche is ook een optie, maar dat is persoonlijk.

Voor de waarde is het natuurlijk het interessantste als iedereen de auto vast houdt.
Maar in de praktijk zal er waarschijnlijk een moment komen dat de prijs dusdanig gestegen is dat een grotere groep zijn prijs bereikt heeft met als gevolg een groter aanbod met als gevolg een dalende prijs.
We hebben het natuurlijk niet over een auto waar er maar twee van op de wereld zijn.

Een ander gunstiger scenario is dat het percentage waarmee de prijs stijgt een beetje afneemt en de G, 964 en 993 betaalbaar blijven voor de huidige doelgroep.
Dan moet wel de vraag naar Porsches ongeveer op het huidige niveau blijven, dat de vraag naar Porsches nog jaren zal blijven twijfel ik niet aan.

Als de prijzen nog een aantal jaar door stijgen in dit tempo denk ik dat de groep die zich deze auto's kan veroorloven kleiner wordt en de markt dus weer verzadigd raakt, met als gevolg een dalende prijs.
Maar het kan ook dat de vraag zo groot is dat de prijzen nog een aantal jaren blijven stijgen.

Zoveel mogelijkheden, maar over 30 jaar zeggen we waarschijnlijk: "dit had ik niet verwacht".

(Met uitzondering van speciale edities en in kleine oplage geproduceerde auto's)

08 sep 2015 10:13

swiddy schreef:Het probleem is dat al het andere Porsche spul eromheen ook duurder wordt, tenzij je eens een waterkoker wil proberen die zijn nu nog niet zo aan het stijgen als oudere modellen.
Geen Porsche is ook een optie, maar dat is persoonlijk.

Voor de waarde is het natuurlijk het interessantste als iedereen de auto vast houdt.
Maar in de praktijk zal er waarschijnlijk een moment komen dat de prijs dusdanig gestegen is dat een grotere groep zijn prijs bereikt heeft met als gevolg een groter aanbod met als gevolg een dalende prijs.
We hebben het natuurlijk niet over een auto waar er maar twee van op de wereld zijn.

Een ander gunstiger scenario is dat het percentage waarmee de prijs stijgt een beetje afneemt en de G, 964 en 993 betaalbaar blijven voor de huidige doelgroep.
Dan moet wel de vraag naar Porsches ongeveer op het huidige niveau blijven, dat de vraag naar Porsches nog jaren zal blijven twijfel ik niet aan.

Als de prijzen nog een aantal jaar door stijgen in dit tempo denk ik dat de groep die zich deze auto's kan veroorloven kleiner wordt en de markt dus weer verzadigd raakt, met als gevolg een dalende prijs.
Maar het kan ook dat de vraag zo groot is dat de prijzen nog een aantal jaren blijven stijgen.

Zoveel mogelijkheden, maar over 30 jaar zeggen we waarschijnlijk: "dit had ik niet verwacht".

(Met uitzondering van speciale edities en in kleine oplage geproduceerde auto's)

Je krijgt altijd minder oude auto's, er worden toch autos in de prak gereden die niet meer hersteld kunnen worden.

Maar wat ik me vooral afvraag is wat de leeftijd gaat doen. De meeste hier kennen de luchtkoelers uit hun jeugd nog toen ze nog jonger waren, een soort jeugdsentiment.
Dat verdwijnt natuurlijk met de leeftijd, degene die nu 10 jaar zijn hebben mogelijk straks niks met de 964 omdat het van voor hun tijd is.

08 sep 2015 10:19

En ook dan zullen er altijd menschies zijn die dat leuk (blijven) vinden.
Zou ook wel een Longhood willen, is ook van voor mijn tijd ;)

08 sep 2015 10:22

Porsche 2012 PORSCHE CARRERA 911S
€ 23.700,-
(komt nog 11.500,- bpm bij)

Afbeelding
Afbeelding
http://www.autogespot.nl/te-koop/porsch ... 911s-/1435

08 sep 2015 10:29

zullen de prijzen ook zo hoog blijven vd klassiekers als we straks geen stad meer in mogen met dat hok :shock: :cry:

.

08 sep 2015 10:52

Vincent Vega schreef:Porsche 2012 PORSCHE CARRERA 911S
€ 23.700,-

En wat dacht je van 10% invoer kosten en 21% BTW?

08 sep 2015 11:02

MY00 schreef:
Vincent Vega schreef:Porsche 2012 PORSCHE CARRERA 911S
€ 23.700,-

En wat dacht je van 10% invoer kosten en 21% BTW?

Ongeveer 50K, als de staat goed is dus nog steeds een koopje :p

08 sep 2015 11:29

Vincent Vega schreef:
Maar wat ik me vooral afvraag is wat de leeftijd gaat doen. De meeste hier kennen de luchtkoelers uit hun jeugd nog toen ze nog jonger waren, een soort jeugdsentiment.
Dat verdwijnt natuurlijk met de leeftijd, degene die nu 10 jaar zijn hebben mogelijk straks niks met de 964 omdat het van voor hun tijd is.

Ver voor mijn tijd maar wat zou ik deze graag rijden.....Afbeelding Afbeelding :drunken: :drunken: :drunken:

08 sep 2015 11:33

André schreef:
Vincent Vega schreef:

Ver voor mijn tijd maar wat zou ik deze graag rijden.....Afbeelding Afbeelding :drunken: :drunken: :drunken:

Zeker leuk, maar heb je niet meer met de 904 dan de euh... wat is het? :P

09 sep 2015 19:10

Bentley Blower gok ik, prijs 1mio plus

09 sep 2015 22:22

lijkt mij een koopje:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/porsche/m964262239-porsche-911-3-8-carrera-s-sportchrono-origineel-nederlands.html?c=bead941a5d4a2757e2fe39e5a5b2921a&previousPage=lr

09 sep 2015 22:38

En dit dan weer totaal niet:

http://www.autowereld.nl/porsche/911/3-8-carrera-4s-automaat-org-nl-auto-12818586/foto.html

09 sep 2015 23:18

Afbeelding
Deze auto maakt echt iets in me los.....werkelijk 1 van de mooiste lijnen die er ooit getekend zijn!
Guus Hamers was er een paar jaar geleden mee bezig, en volgens mij maakt Duel zulke gebakjes.

10 sep 2015 9:05

drknauf schreef:zullen de prijzen ook zo hoog blijven vd klassiekers als we straks geen stad meer in mogen met dat hok :shock: :cry:
.

Plus dat er een hele generatie gaat opgroeien die zometeen uberhaupt niet meer met dergelijke auto's kan rijden, want handgeschakeld, fatsoenlijke handrem, geen parkeersensoren, geen/minder stuurbekrachting. Nog los van dat ze uberhaupt de interesse in auto's lijken te verliezen. En hoe gaaf zo'n Bentley Blower ook is, dat is voor mij toch wel echt een stap te ver... :-) Dan liever die 904, geweldige auto. Doet me beetje denken aan mijn Cayman qua lijnen. En layout trouwens ook.

10 sep 2015 9:12

Gedeeltelijk mee eens. Auto bezit (en interesse? )onder jongeren neemt toe.

http://www.autoblog.nl/nieuws/autobezit ... -toe-79860
Gesloten onderwerp