Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: 964 turbo

10 sep 2015 11:39

Cazzo Super Veloce schreef:Nog nooit in een 993 gereden?
Puur voor de looks kun je voor een 964 gaan, das persoonlijk, hoewel die voorbumper nog steeds pijn aan mn ogen doet.
993 rijdt beter dan 964.

En een 996 rijdt op zijn beurt nog veel beter, gevolgd door de 997 en de 991 :thumleft:
993 is dus een beetje "worst of both worlds", je hebt niet de looks van een 964 en hij rijdt niet zo goed als zijn opvolger de 996 :popcorn:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 11:43

Als ik er de centen voor had liet ik een 993 TT voorzien van de voorschermen en koplampen van een 964. En dan zou ik hem nooit meer verkopen.

Re: 964 turbo

10 sep 2015 11:46

@ tilt:Dat is de "half leeg" benadering.
Ik ben meer van "half vol"

993; de best sturende luftie ( en in het geval van de (4)S ook nog de mooiste :thumleft: )

Re: 964 turbo

10 sep 2015 12:09

horn schreef:Als ik er de centen voor had liet ik een 993 TT voorzien van de voorschermen en koplampen van een 964. En dan zou ik hem nooit meer verkopen.


Die krijg je wss ook nooit meer verkocht ... :wink:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 12:21

Ik zou me echt serieus afvragen, als ik een mooie 993 4S had, of ik die op dit moment zou verkopen/inruilen voor een 964 turbo / 993 turbo.

- extra vermogen is leuk maar als je het daarvoor doet, het went erg snel en dan kriebelt het over een tijdje toch wel weer (wat vermogen betreft)

- looks is subjectief maar een 993 2/4S is natuurlijk ook schitterend, volgens velen de mooiste (eigenlijk zou je ze beiden in de garage moeten hebben staan)

- atmosferische karakter raak je kwijt, turbo maakt veel goed maar is toch anders (niet altijd leuker, soms wel ;-)

- je gaat er ook iets anders mee rijden, niet alleen goed warm rijden maar zeker ook goed afkoelen voordat je een turbo uit zet, dus altijd laatste kms rustig aan

- standaard is (in ieder geval) de 993 turbo veel stiller en dat zal voor de 964 turbo in mindere mate ook gelden, is prima te verhelpen met andere einddempers en cats maar daar zul je dan sowieso in moeten investeren

- je koopt nu op de top van de markt, dat is mooi voor de inruil maar er zal voor beide turbo's dus nog een smak aan geld bij moeten

- andere / nieuwe auto kopen betekent in de regel altijd, hoe goed die ook (op papier) is, weer extra investeren na aankoop

Re: 964 turbo

10 sep 2015 12:43

Cazzo Super Veloce schreef:Nog nooit in een 993 gereden?
Puur voor de looks kun je voor een 964 gaan, das persoonlijk, hoewel die voorbumper nog steeds pijn aan mn ogen doet.
993 rijdt beter dan 964.



Jazeker wel en ik vond het te gefilterd, te soft. Niet mijn kopje thee. ieder zijn ding. Al rijdt het fantastisch...als het niet mooi is (en ik vind een 993 gewoon niet mooi) dan houdt het op bij mij.

Re: 964 turbo

10 sep 2015 13:23

Heb een 3.2 gehad en gereden, een 993 C2 en een 993 turbo, 964 C2 regelmatig gereden maar ik zou een 993, ook in dat rijtje, niet omschrijven als "soft". Ik neem maar aan dat het exemplaar dat je gereden hebt niks mankeerde en hoop dat je er een aantal back2back hebt gereden. Dan zal het ook wel persoonlijk zijn, net als je smaak tav het uiterlijk. :wink:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 13:38

Volgens mij doelt Arjan op de styling van de 993. Niet de rijeigenschappen.

O ja, 964 RULEZ :king:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 13:40

Oké, ik meende dat het over het rijden in een 993 ging, zie vorige posts ("nog nooit in een 993 gereden?"),
en dat dit "te gefilterd" (soft) zou zijn. Niet mijn ervaring iig.

Re: 964 turbo

10 sep 2015 13:42

Tuurlijk is het persoonlijk, maar toen ik laatst weer in mn 993 reed, na een aantal circuitdagen en een dagje NS met de 964, viel me op hoe stabiel en "zuiver" hij rijdt, terwijl de 993 helemaal standaard is en de 964 een B6 onderstel heeft.
993 is door Lothar wel perfect afgesteld, en dat is belangrijk bij dit type.
Zeker weten dat ik met de 993 (een halve minuut?) sneller ben op de NS dan met de 964.
En over uiterlijk zullen we het niet meer hebben: de 993 4S is gewoon de mooiste :mrgreen:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 13:46

Ik zou alles inruilen voor een 965, dus zeker ook een 993s/4s.
Maar er zijn ongetwijfeld mensen die dat niet zouden willen.
Hangt natuurlijk ook af van hoeveel je moet bijleggen, daarvan kan je natuurlijk ook andere leuke dingen doen.

Re: 964 turbo

10 sep 2015 13:51

Cazzo Super Veloce schreef:Zeker weten dat ik met de 993 (een halve minuut?) sneller ben op de NS dan met de 964.


Als 't daar om gaat kan je beter helemaal geen 993 of 964 kopen, maar een GTR :wink:

Ik vind de 964 rauw en snel genoeg, en in combinatie met de looks niet te verslaan door een 993. (Of een GTR)

Re: 964 turbo

10 sep 2015 13:53

Ik zou alles inruilen op een 964 Turbo S....stel je voor een RS met en Turbo....nothing beats that....een 993 GT2 komt wel heel dicht bij (De enige 993 die ik zou willen hebben) :cheers:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 14:01

Ronaldo schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Zeker weten dat ik met de 993 (een halve minuut?) sneller ben op de NS dan met de 964.


Als 't daar om gaat kan je beter helemaal geen 993 of 964 kopen, maar een GTR :wink:

Ik vind de 964 rauw en snel genoeg, en in combinatie met de looks niet te verslaan door een 993. (Of een GTR)

Is niet de enige reden om een 993 te kopen, natuurlijk, alleen ter illustratie dat een 993 beter stuurt dan een 964.

Re: 964 turbo

10 sep 2015 14:02

Johann schreef:Ik zou alles inruilen op een 964 Turbo S....stel je voor een RS met en Turbo....nothing beats that....een 993 GT2 komt wel heel dicht bij (De enige 993 die ik zou willen hebben) :cheers:


Waarom heb je dan de kappers-uitvoering van de 964 gekocht (C4 :mrgreen: )?

Re: 964 turbo

10 sep 2015 14:15

Cazzo Super Veloce schreef:En over uiterlijk zullen we het niet meer hebben: de 993 4S is gewoon de mooiste :mrgreen:

Vind de S nóg mooier...

Re: 964 turbo

10 sep 2015 14:17

Ja maar jij rijdt mini :mrgreen:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 14:19

Horn bedoelt ook de Cooper S

Re: 964 turbo

10 sep 2015 14:27

Cazzo Super Veloce schreef:
Johann schreef:Ik zou alles inruilen op een 964 Turbo S....stel je voor een RS met en Turbo....nothing beats that....een 993 GT2 komt wel heel dicht bij (De enige 993 die ik zou willen hebben) :cheers:


Waarom heb je dan de kappers-uitvoering van de 964 gekocht (C4 :mrgreen: )?


Omdat ik hem zo ongelooflijk mooi vond :D

Re: 964 turbo

10 sep 2015 15:33

Cazzo Super Veloce schreef:Tuurlijk is het persoonlijk, maar toen ik laatst weer in mn 993 reed, na een aantal circuitdagen en een dagje NS met de 964, viel me op hoe stabiel en "zuiver" hij rijdt, terwijl de 993 helemaal standaard is en de 964 een B6 onderstel heeft.
993 is door Lothar wel perfect afgesteld, en dat is belangrijk bij dit type.


Dit heb ik je vaker horen zeggen en elke keer denk ik; een 964 met een goed afgesteld Bilstein onderstel zou snaarstrak moeten sturen. Ik zou er dan ook eens naar (laten) kijken.

Overigens zag ik de 964 op Zandvoort staan. Ziet er goed uit mooi kleurtje :thumleft: Iets lager is nog mooier :mrgreen: :cheers:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 15:40

Ben er ook heel blij mee hoor, maar hij mag inderdaad lager.
Ga het onderstel nog wel een keer aanpakken, zou het liefst bij Intrax langs gaan, maar das een duur geintje...

Re: 964 turbo

10 sep 2015 15:50

MarkS schreef:Horn bedoelt ook de Cooper S



:mrgreen:

Re: 964 turbo

10 sep 2015 16:06

Johann schreef:Ik zou alles inruilen op een 964 Turbo S....stel je voor een RS met een Turbo....nothing beats that.


Dan zou ik persoonlijk gaan voor de RS3.8. 8)
(Lekker hè, dromen :wink: )

Re: 964 turbo

10 sep 2015 16:21

Cazzo Super Veloce schreef:Is niet de enige reden om een 993 te kopen, natuurlijk, alleen ter illustratie dat een 993 beter stuurt dan een 964.


Beetje een slager die zijn eigen vlees keurt dit verhaal.

Re: 964 turbo

10 sep 2015 16:32

De betreffende slager heeft zowel een 964 als een 993 in het eigen assortiment :mrgreen:
Plaats een reactie