Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 10:29

Verbruiks cijfers en uitstoot cijfers zijn twee totaal verschillende dingen. De europese testen om verbruiks cijfers te meten zijn idd 1 grote grap, waar fabrikanten alle (toegestane) truken uithalen om aan deze onrealistische cijfers te komen.
Uitstoot cijfers zijn in de US, vooral California veel strenger als hier. Daarmee sjoemelen, wat VW gedaan heeft, mag natuurlijk absoluut niet. Amerikaanse benzine auto's mogen wel onzuinig zijn, qwa uitstoot voldoen ze wel aan de eisen daar. :salut:

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 11:42

Persoonlijk snap ik niet dat deze software voorbij de TÜV (of andere third party) is gekomen.
Normaal gesproken wordt software gecontroleerd en voorzien van een "Checksum".

Iemand trouwens al eens gehoord van "Rolling Coal" in Amerika..??
Zeker de laatste tijd veelvoudig voorbij gekomen...
Schril contrast...

Afbeelding

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 13:18

Die rook valt nog wel mee :mrgreen: .
Bij een beetje brand met zulke rookontwikkelingen lees je in NL dat er geen gevaar is voor de volksgezondheid :scratch:

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 13:42

Alfred schreef:Persoonlijk vind ik dat iemand die leiding heeft gegeven aan een bedrijf dat opzettelijk de wet overtrad om auto's goedgekeurd te krijgen die niet goedgekeurd hadden moeten worden helemaal geen cent mee zou mogen krijgen.

100% eens.

Maar de grote vraag is of dat hier gebeurd is. Zoals ik tot nu toe begrepen heb is er geen wet overtreden. En als je zo 'goedkeuring' schrijft, klinkt het of ze bewust inferieure auto's hebben geproduceerd. Het heeft te maken met verbruik, prestaties en uitstoot. Niet met levensgevaarlijke situaties.

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 14:22

Ik mag aannemen dat dit toch wel enige vorm van fraude is... :mrgreen:
De fabrikant in kwestie zal een hoop subsidie ontvangen hebben...
Laatst bijgewerkt door Cloaca op 25 sep 2015 15:13, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 14:38

.....of wat korting gekregen op de afdracht.... :!:

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 17:37

Inmiddels zijn er meer merken die kennelijk "gerommeld" hebben.
VW, Audi, BMW, Opel, er zullen er nog wel enkele volgen denk ik.

Dit zaakje "stinkt" denk ik, e.e.a. was zoals al gemeld al langer bekend in het land dat Kyoto aan zijn laars lapt.
Zou het een methode zijn om de verkoop van US-merken op te krikken / te beschermen...?
Laatst bijgewerkt door boxster550spyder op 25 sep 2015 18:25, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 17:56

Oh jee allemaal Duutse merken...
Moeten we straks massaal aan de Fransoos...

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 18:02

:mrgreen:

Dacia! 8)

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 19:37

Kijk, en det is het verschil met al die andere zogenaamde Duitse premium merken. VW trekt gewoon het boetekleed aan terwijl BMW als een pesterig kind keihard gaat zitten ontkennen. :mrgreen:
Maar als je nu echt een schoon geweten zou hebben dan had je hier qua marketing heel handig gebruik van kunnen maken als automerk. Maar het feit dat het angstig stil is in autoland geeft aan dat er meer aan de hand is.

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 20:28

Het is absoluut niet goed te praten wat de autofabrikanten doen. Echter.... In de huidige economie wordt de keuze van een nieuwe auto, en dan met name lease auto, sterk bepaald door de bijtelling. Dit heeft als direct effect dat de auto's die in een lage bijtelling vallen ook veel verkocht worden.

Wie koopt er nou een Outlander.... Een handje vol mensen, tot hij er als PHEV kwam. Zelfde geld voor een Prius, geen zich zelf respecterend mens wil daarin gezien worden tot hij goedkoop is om te rijden.

Dit slaat direct terug op de diesel. Ik mocht een nieuwe leaseauto en de verschillen tussen een auto met 25%, 20% en 14% zijn zo enorm groot dat je haast wel gek zou zijn niet met een 14% auto te gaan rijden. Verschil in aanschafprijs tussen een V40 D4 Business (14%) en een gewone D4 (wel met 17" wielen ect.) was EUR 7.000,00 puur aan BPM. Niet alleen de bijtelling is dus qua percentage lager, maar ook de catalogus prijs is een stuk lager. Het werkt aan twee kanten.

Fabrikanten moeten dus wel blijven voldoen aan de eisen, anders verliezen zij zo enorm veel aan marktsegment dat de schade ook niet te overzien is.

Neem de Megane, 2013 was deze 14% bijtelling. 2014 en 2015 niet meer.... Ik zie geen enkele nieuwe Megane meer rijden, terwijl in 2013 je er mee dood gegooid werd!
Zelfde geld voor de A3 TDI, die was ooit ook 14% en werd 20%. De aanschafprijs werd flink hoger en de bijtelling ook. Dus aanzienlijk minder A3's op de weg... Tot de e-tron...

Het mooie is dat ik ooit begon met een Megane uit 2004, 1.6Dci en haalde ik een verbruik van 5.4 liter / 100KM, auto was 25% bijtelling. Daarna een Focus 1.6Tdci, iets minder zuinig en ook 25% bijtelling.

Daarna een Volvo V50 1.6 Driv-e die was weer iets minder zuinig maar wel 20% bijtelling. Inmiddels een V40 D4 en daarmee red ik 6.0 liter / 100KM als ik rustig aan doe. Maar wel 14% bijtelling :scratch:

Overigens geeft Volvo voor de V40 iets van 3.4 als gemiddeld verbruik. Ik zou geen idee hebben hoe dat ooit te halen is.

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 21:29

+14(%)
Mooi verwoord

Ik heb een polo voor de bijtelling, zou ook 1:33 rijden. In werkelijkheid rijdt hij ongeveer net zo zuinig als mn 1700kg zware 2 liter diesel uit hetzelfde bouwjaar.
(Moet wel toegeven dat er maar 2 standen op het gaspedaal van de polo zitten, te weten los en full throttle. Maar ja dat ding is ook zooooo traag dat er anders niet normaal mee te rijden valt.

Re: VW in de problemen

25 sep 2015 21:47

-1

Dat geldt enkel voor de Nederlandse markt en niet voor die 500.000 VW diesels die in Amerika zijn verkocht. Wat overigens ook nog eens meer is dan het totaal aantal auto's die in Nederland worden verkocht in een heel jaar.

Tuurlijk heeft ons debiele stelsel wel effect maar het zou hier om 11.000.000 VW's gaan, wat 3.000.000 meer auto's zijn dan het gehele Nederlandse wagenpark dus de Nederlandse invloed is maar een (verdampend) druppeltje op het geheel.

Het daadwerkelijke verbruik staat overigens los van de situatie van de veel hogere uitstoot waar nu zoveel ophef over is.

Re: VW in de problemen

26 sep 2015 8:19

Mooi stukje over hoe men er nu precies achter gekomen is, dat de software gemanipuleerd was.

Klikkerdeklik

Re: VW in de problemen

26 sep 2015 8:21

Als dat klopt, wat is dan het nut van het gesjoemel?

Edit: opgehelderd door gelinkte artikel :)
Dank Willem

Re: VW in de problemen

26 sep 2015 9:13

Toch wel weer opmerkelijk hoe Amerikanen met dit nieuws omgaan en de publiciteit zoeken terwijl hun eigen merk GM inmiddels al meer dan 83 doden heeft veroorzaakt door een defect contactslot en schadeclaims worden afgekocht.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/23927 ... _GM__.html

Re: VW in de problemen

26 sep 2015 12:04

volgens mij heet dat ook bliksemafleider :wink:


.

Re: VW in de problemen

26 sep 2015 12:28

Door al deze commotie komen er wel leuke foto's en filmpjes voorbij in de App, dat dan weer wel....... :mrgreen:

Re: VW in de problemen

27 sep 2015 10:14

boxster550spyder schreef:Zou het een methode zijn om de verkoop van US-merken op te krikken / te beschermen...?

Heel waarschijnlijk. Doen de Amerikanen wel vaker.

Geen idee of jullie in Nederland Lernout&Hauspie kennen? Ik heb daar voor school eens een groot onderzoek naar gedaan en blijkbaar had het echt enorm potentieel (ik spreek van het kaliber van google en dergelijke), maar het was geen Amerikaans product. Dus probeerden ze daar in Amerika ook enorm hard om L&H onderuit te halen. Wat hen ook gelukt is, want L&H heeft ook moeten frauderen om toch proberen voet aan land te krijgen ginder. Beetje vergelijkbaar met VAG nu.

Re: VW in de problemen

28 sep 2015 10:01

Ha, maar Belgen moeten gewoon doen waar ze wel goed in zijn: frites bakken en bier brouwen.
Hoewel, vorige week in Mettet een onwijs goor frietje gegeten, doe maar alleen bier brouwen :thumleft: :mrgreen:

Re: VW in de problemen

28 sep 2015 10:48

Friet zelf snijden, voorkoken en bakken in ossenwit blijkt het beste resultaat te geven. En dat kan je thuis ook makkelijk zelf maken. Met stoofvlees 8)

Re: VW in de problemen

28 sep 2015 11:05

VOORKOKEN :flush: GEK

Voorbakken op 170 graden, totdat ze beetje beginnen te kleuren, laten afkoelen en dan afbakken op 185 graden!

Lekker met zelfgemaakt zuurvlees (stoofvlees voor de Hollanders :mrgreen: )

:ba: :cheers:

Re: VW in de problemen

28 sep 2015 11:17

Tijdje terug ook stoofvlees herontdekt, lekkah man :thumleft: :thumleft: :thumleft:

Re: VW in de problemen

28 sep 2015 11:28

Moet wel dik 2 uur in de pan zitten :idea:
En de volgende dag zijn ze nog lekkerder :mrgreen:

Re: VW in de problemen

28 sep 2015 12:21

Boxy&Boraman schreef:VOORKOKEN :flush: GEK

In zout water inderdaad. :wink:
Plaats een reactie