Nou dat klopt inderdaad! Ik heb in heel wat Porsches gereden ook in turbo maar dit is toch een heel ander verhaal. Maar wat betreft het gemis in motorgeluid ja dat blijft behelpen.
Re: electrische lotus elise Nu in een Tesla 700 pk gereden
10 okt 2015 17:20
Vanmorgen een proefrit gemaakt in de gloednieuwe 700 pk Tesla model S.
Superlatieven tekort. Wat een power. Nog nooit zoiets meegemaakt een super luxe business car, die de snelste "super "sportwagens met gemak voorbij rijdt. Zelfs een sprintje met een kawasaki 1300 moet het afleggen. Ik denk dat we over een tijdje niet anders gaan zien dan elektrische auto's.
En het missen van het geluid ... tja die power maakt een hoop goed.
Woonplaats: 996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
Re: electrische lotus elise Nu in een Tesla 700 pk gereden
10 okt 2015 21:37
renetrzes schreef:Vanmorgen een proefrit gemaakt in de gloednieuwe 700 pk Tesla model S.
Superlatieven tekort. Wat een power. Nog nooit zoiets meegemaakt een super luxe business car, die de snelste "super "sportwagens met gemak voorbij rijdt. Zelfs een sprintje met een kawasaki 1300 moet het afleggen. Ik denk dat we over een tijdje niet anders gaan zien dan elektrische auto's.
En het missen van het geluid ... tja die power maakt een hoop goed.
Daarnaast vind ik het niet helemaal oke om te vergelijken omdat je het maar een paar keer kan doen en dan moet het ding een hele tijd afkoelen (of opgeladen worden ).
Desalniettemin een gaaf ding maar nog lang geen substitute voor 'n sportwagen. Eerder voor 'n panamera dan lijkt me.
Re: electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
12 okt 2015 16:56
Hi caelin, ja filmpjes gezien maar heb zo mijn twijfels of dit wel de 700 pk versie is die ze tonen daar. Echt ik zou zeggen overtuig jezelf en maak proefrit. Dit heb je echt nog niet meegemaakt (denk ik) En nee,ik heb geen aandelen of zoiets.
Re: electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
12 okt 2015 17:20
Kan me er ael iets bij voorstellen. Ga binnenkort golf gte rijden. Hybride techniek geeft ook geweldige acceleratie. Weliswaar nog niet als mijn 964, maar toch. Electro, evt icm petrol gaat zeker de toekomst worden, geeft meer voordelen dan nadelen.
Re: electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
14 okt 2015 22:51
Een kennis van mij heeft zo'n hok (zijn woorden overigens). Is inmiddels toe aan zijn derde motor en zijn 4e battery pack (a EUR 33.000,00 per stuk!) ligt er al in. Weliswaar alles vervangen onder garantie maar geloof mij maar dat ie baalt. En helaas, dit is geen incident: het Tesla centrum in Amsterdam is 24/7 druk met stilgevallen Tesla's. Niet mijn kopje thee zeg maar
Re: electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
14 okt 2015 22:57
ben het ermee eens dat het de toekomst gaat zijn. we zijn er echter nog niet. nogmaals, ik vind het een bijzonder apparaat en ook gaaf.
maar het is op dit moment écht geen vervanging van je sportwagen en als je wat langer zoekt zul je ook zien dat de acceleratie vanaf stilstand bizar is maar daarna vrij snel afvlakt en na 150 ofzo helemaal niks meer voorsteld.
overigens vind ik dat mijn auto te veel vermogen heeft voor NL om nog echt lol te hebben (gelukkig ben ik in 20min in duitsland) dus ik zou niet weten wat je met nog meer acceleratie zou moeten maar hey, iedereen z'n ding
Re: electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
15 okt 2015 10:37
De ideale combi is, voor mij, de DD electrisch en een luftie voor de fun. Een Tesla is leuk, maar natuurlijk geen sportwagen om in het week-end mee te gaan gummen of een trackday mee te rijden. vwb de kwaliteit van Tesla, dr is er nog geen 1 vroegtijdig toe aan een revisie
Re: electrische lotus elise / tesla 700 PK getest vandaag
15 okt 2015 10:51
Eens met CSV.
Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen, maar mijn Tesla Model S onderhoudskosten sinds november 2013 en 40K km zijn precies € 0,00. Alleen een actieve koolstof interieurluchtfilter, zelf gekocht voor € 15,00 bij de automaterialenhandel. Banden zijn nog de eerste set zomer (zijn nu aan de achterzijde wel op) en winter. Wel wat garantiegevalletjes laten oplossen, maar niks dramatisch.
Moet de eerste onderhoudsbeurt nog inplannen. Die bestaat dan vooral uit visuele inspecties, incl. eventueel verhelpen van geconstateerde gebreken. Verder vervanging ruitenwissers, interieurluchtfilter (hé, daar-is-ie-weer) en mogelijk ook de koelvloeistof. Kost wel helemaal de hoofdprijs (€ 700 ofzo), maar daar is al het nodige over te doen geweest.