Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
13 jun 2015 16:04
Ok, ik dacht Fiat 500 met choke en handgas, maar begreep dat rood voor de kachel is.
Dus de choke werkt automatisch, op temperatuur? via de solenoid aan de zijkant?
17 jun 2015 22:17
Ik heb een revisieset gekocht voor de ZENITH 40 carburatie, maar dat past niet allemaal.
Iemand nog tips wie dit wel heeft?
Ook heeft een lager asje van de gasklep hefboom speling.
18 jun 2015 9:30
Zou gewoon moete passen. Wat past er niet? Heb je wel Zenith carburateurs?
Handgas is de zwarte knop links van de handrem. Gebruik je in het begin na starten om wat toeren op het blok te houden. Als je normaal rijd kan deze er weer af.
24 jul 2015 22:17
De 911 liep iets beter en wilde stukje rijden, lopen de voorste remmen vast....
Achter zat al vast en heb ik zelf gereviseerd, maar het was lastig de oude verf eraf te krijgen en is niet 100% naar mijn zin.
Via ebay/de kwam ik op RST Classic in Duitsland/Süssen. Plan is dus revisie uit te besteden voor de voorste klauwen.
Voor € 360 incl verzenden en na 1 week heb ik een ruil setje van precies dezelfde klauwen, je moet eerst je eigen klauwen opsturen.
Alle onderdelen zijn nieuw, ook boutjes, nippel enz. wat al met al ook veel geld in onderdelen is.
En het huis is mooi geel verzinkt.
Oud, groen gespoten. Ik had de zuigers wel na veel moeite stukje naar buiten gekregen.

Na 1 week:
22 aug 2015 21:55
Met remmen ontluchten blijkt het rempedaal niet terug te komen.
De plastic bussen van de pedal box waren niet echt versleten, maar zat veel vuil en roest in.
Bodem ziet er keurig uit en er komt overal origineel geel tevoorschijn!
Revisie set bestaat uit bronzen lagers, alles gestraald en geschilderd.
Met veel hulp van ERPA, advies en demonteren van de borgpen.
Gelijk nieuwe hoofdremcilinder gemonteerd, op de foto voor zie je het dat het rem pedaal in is, de remcilinder is er dan al af.
Nieuwe remslangen gemonteerd en nog wat remleidingen, morgen ontluchten.

08 okt 2015 20:19
Heeft er nog iemand tips over hydraulische ketting spanners?
Ik begrijp dat er verschillend over wordt gedacht.. Er zit nu origineel op en die zijn bij motorrevisie gereviseerd.
Zou ik dan voor een 2.4 genoeg hebben aan de kit van VanKessel?
http://www.vankesselwebshop.nl/a-264704 ... 911-78-83/Is dit veel werk
11 okt 2015 22:30
Ik heb ze tijdens revisie gemonteerd daar dit toch een stuk meer zekerheid geeft en dit ook een officieele porsche upgrade was. Dus ook bij liefhebbers een geaccepteerde upgrade. Voor de echte puristen wellicht niet, maar ik ga toch liever voor zekerheid. Oude gewoon bewaren bij de auto.
Niet veel werk, maar ook niet altijd meteen passend. Je moet waarschijnlijk ook 2 langere draadeinden hebben voor het linker kettinghuis. Ook kun je een adapter nodig hebben voor de olie- toevoer. ( of langere leidingen). Bij mij was het niet meteen plug and play. Even goed laten informeren en de maat opnemen van de huidige olieleidingen van blok naar nokkenashuizen.
13 okt 2015 16:12
ja zou al tijd voor een hydrolische gaan, bij Visser op de technische middag stond een fris 2.4 blok, die had ze ook gekregen (of had ze daarvoor al), is een volledig geaccepteerde en geadviseerde upgrade.
03 apr 2016 12:01
Probleem was de carburateurs, deze laten reviseren bij bobs-service. Ziet er zeer netjes uit, zie foto.
Ziet er keurig uit, 1 rij was niet goed gemonteerd...
Ben nog bezig met de olietank en dan kan hij na bijna een jaar (hopelijk) eindelijk rijden.
03 apr 2016 13:22
Ziet er allemaal mooi en fris uit!!
Was de revisie van de pedalen een moeilijke klus of wel een lekker DIY-projectje?
03 apr 2016 17:30
Op zich is pedalbox goed te doen, plastic bussen wordt allemaal brons.
Kost iets van 22 euro, de as kan erg vast zitten en heb ik er laten uithalen door Erpa...
maar is kwestie van slaan. Wel leuke klus.
03 apr 2016 19:04
Toch ook maar het olietankje ook vervangen... Die roesten! Schijnbaar.
Oude had wat soldeer sporen, ff schoongemaakt en die heeft wel iets meegemaakt.
Toch lekte hij niet echt veel.

04 apr 2016 10:50
Porsche355 schreef:Kost iets van 22 euro
Dat is goed te doen!
Binnenkort er ook maar eens aan gaan beginnen.
Setje bij Erpa gekocht?
18 apr 2016 14:08
De 911 start goed met de gereviseerde carburateurs.
Het blijft niet lekker stationair lopen en reageert niet heel goed op het handgas.
maar met gas geven is hij goed aan de praat te houden, verder geen rare geluiden en goede oliedruk.
Rijden gaat niet best... hij ploft en heeft niet veel vermogen. Als hij iets warmer is valt hij ook uit.
Start dan alleen als je vol gas geeft, wat duid op verzopen, maar stinkt niet naar benzine.
Benzine is trouwens nieuw, alle tips zijn welkom...
Zit te denken aan vervroeging van de ontsteking? Benzinepomp?
18 apr 2016 14:31
Zijn ze wel goed afgesteld?
18 apr 2016 16:01
Dat is ook mijn eerste gedachte, zijn ze goed afgesteld die carbs, natuurlijk moet de timing ook op orde zijn. Goed afstellen carbs is vak-werk. Mijn advies is ga naar een specialist op carbs met een test-bank. Wordt de timing goed gezet, te rijk en te arm op orde gebracht en kan je wellicht nog iets doen met de sproeier bezetting.
18 apr 2016 17:14
Ze zijn compleet afgesteld door de Bobs service, met een rapport erbij.
Ik heb er voor de zekerheid net een maitje aan gewaagd...
Hij blijft ook niet echt stationair lopen. Afstellen is zeker een goede tip, maar weer lastig met vervoer.
Al heeft hij maar 5 minuten gelopen en +/- 1 kilometer gereden, maar dat was al een gevecht.
Krijg wel heimwee naar mijn 3,2 tjes....
18 apr 2016 21:06
Mmmm, klinkt alsof daar nog flink wat te halen valt...
Jammer dat je zo ver weg zit... had er graag even naar gekeken...
18 apr 2016 22:03
Porsche355 schreef:Ze zijn compleet afgesteld door de Bobs service, met een rapport erbij.
Ik heb er voor de zekerheid net een maitje aan gewaagd...
Hij blijft ook niet echt stationair lopen. Afstellen is zeker een goede tip, maar weer lastig met vervoer.
Al heeft hij maar 5 minuten gelopen en +/- 1 kilometer gereden, maar dat was al een gevecht.
Krijg wel heimwee naar mijn 3,2 tjes....
Zijn ze op de motor afgesteld of los bij BOb op de werkbank? Mijn motor is vorig jaar gereviseerd er was niks veranderd aan het blok, nadat de carbs waren gemonteerd en auto op testbank gezet, bleken de carbs toch net ff iets anders gesteld moesten worden als voor de revisie.
19 apr 2016 8:54
Ze zijn op de testbank afgesteld, ga maar sparen voor het laten afstellen.
Gister nog even gekeken, ze spuiten allemaal goed gelijk in.
Volgens mij is de basis afstelling 4 slagen, zal toch even tellen hoe ze nu staan.
19 apr 2016 10:59
Dan zou ik ermee terug gaan...
Dan moeten ze er nog maar een keertje naar kijken als het nu gewoon niet goed is...
20 apr 2016 17:53
De 6 CO schroeven stonden allemaal op 2,5 slag en heb ik op 4 slagen gezet.
Hij liep iets beter en kon er zowaar mee rijden, staat nu voor de APK.
Daar hebben ze ook even gekeken, HC was rond de 1000 en CO was 0,2
Mijn plan is als de APK lukt er zo snel mogelijk mee naar een specialist te rijden.
21 mei 2016 21:28
Zonder blok valt er niets afstellen IMHO. Alles zal in real life moeten. Weet niet wat je met co 0,2 bedoelt maar co mag zo zon 3-4 procent zijn. Deze blokken horen te rijk te staan. Doe je dat niet, brand je de handel zo af. Afstellen met alleen de schroef kan niet want hij moet op stat, deel en vol goed staan.
21 mei 2016 23:42
Het is eindelijk gelukt, loopt nu netjes.
De linker carburateurs bleef achter, hij liep stationair op 1 rij, vandaar de lage CO.
Vandaag alles netjes afgesteld op iets meer dan 3,5 % CO, de overige waarde zijn ook netjes.
Hij gaat ook steeds beter lopen, mag ook wel na 800 km. in 10 jaar. Morgen naar Porsche Puur...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.