12 sep 2005 20:54
12 sep 2005 20:56
12 sep 2005 21:00
12 sep 2005 21:01
ppp 356 schreef:Simpel, het zijn de taksen op de wagens die het zo duur maken in Denemarken, daar is BIV en BPM maar kleingeld tegen.
12 sep 2005 21:01
rufie schreef:Dan zat ik zo te denken : als ik nu mijn Porsche verkoop in Denemarken...Waar zitten de addertjes ?
12 sep 2005 21:02
12 sep 2005 21:04
Marco schreef:nooit geweten van denemarken
in syrie en maleisie bijvoorbeeld is het geloof ik ook iets van 300%
12 sep 2005 21:07
12 sep 2005 21:09
horn schreef:Wist het wel in DK van de peuken. Zelden zo'n succes bij de dames gehad toen ik gewoon een pakje marlboro op de bar gooide. Helaas kwam ik er na een paar uur achter dat ze best wilden praten, maar liever van me wilden roken...![]()
![]()
12 sep 2005 23:24
12 sep 2005 23:33
Marcos schreef:Dan willen ze nog rijden ook
12 sep 2005 23:49
Marcos schreef:Dan willen ze nog rijden ook
12 sep 2005 23:59
ppp 356 schreef:Simpel, het zijn de taksen op de wagens die het zo duur maken in Denemarken, daar is BIV en BPM maar kleingeld tegen.
13 sep 2005 12:40
Devils son schreef:Marco schreef:nooit geweten van denemarken
in syrie en maleisie bijvoorbeeld is het geloof ik ook iets van 300%
Denemarken naar ik begreep rond de 150%. Ja, wij klagen over BPM, maar Denen hebben het pas echt zwaar.
13 sep 2005 13:24
ArminG schreef:
Ook is het zo dat dat niet zoals onze BPM afneemt dus een oud barrel is nog steeds bereduur ...
13 sep 2005 13:54
13 sep 2005 15:31
Devils son schreef:ArminG schreef:
Ook is het zo dat dat niet zoals onze BPM afneemt dus een oud barrel is nog steeds bereduur ...
Op grond van het EU recht mag dat niet. Dus ofwel de regeling is thans anders, ofwel je kan succesvol jezelf beroepen op een arrest van het Europese Hof (in een Portugese zaak, waarvan de naam mij ontschoten is). Ook Nl heeft haar wetgeving aan moeten passen. Indertijd heb ik een zaak gehad en gewonnen op basis van dat arrest. Duurde wel twee jaar...
13 sep 2005 16:11
13 sep 2005 16:33
13 sep 2005 16:39
Denemarken heeft daar weinig mee te makendirkie schreef:Wel even niet vergeten dat "Scandinaviër met de pet " een klein direkteursloontje (onze normen dan) opstrijkt elke maand hé ...
13 sep 2005 16:39
ArminG schreef:Oh, zou best kunnen hoor. Ik bedoel, net zoals Nederland ook een minimum van 10% aanhoudt ipv een daling tot 0% geeft terwijl de werkelijke waarde na zoveel jaar vaak zo erg gedaald is dat die 10% rest-BPM nergens meer op slaat, heeft Denemarken ook nog zoiets. Wellicht niet meer de ruim 160%, maar nog steeds zo hoog dat oude barrels nog steeds echt belachelijk duur zijn.
13 sep 2005 16:40
13 sep 2005 17:03
molen934 schreef:Is dat zo "Dirkie"
13 sep 2005 23:14
dirkie schreef:Wel even niet vergeten dat "Scandinaviër met de pet " een klein direkteursloontje (onze normen dan) opstrijkt elke maand hé ...
13 sep 2005 23:19
NL past de percentages ook aan per 1-1-2006.
De EU-regel is kortweg dat de registratiebelasting niet meer mag drukken op een te importeren auto, dan op een reeds geregistreerde auto.
Dus: afschrijvingspercentage mag nimmer lager zijn dan de feitelijk afschrijving van de specifieke auto (dus een auto met flinke schade kan voor de import in Denemarken interessant zijn).