Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
03 nov 2015 0:26
Franz schreef:En als VAG zelf al niet weet in welke auto's de software zit
Dus VAG weet niet welke software er in hun eigen producten zit?
Kom op zeg, gelooft toch niemand?
03 nov 2015 6:24
Inderdaad, dat kan ik ook niet geloven. En ik vreesde al vanaf het begin dat dit een VAG-wijd problem is, en niet alleen VW.... Het tamelijk onlogisch zijn als dat wel zo was. Allemaal gedeelde techniek, tenslotte.
03 nov 2015 7:41
Justin schreef:en ook een domper voor alle medewerkers bij vag die hun werk eerlijk doen.
Ik begreep dat die allebei mogen blijven....
03 nov 2015 8:16
Waar maken we ons eigenlijk druk over?
Er is iemand slim geweest om die milieu-eisen te halen door een foefje in de software. De auto werkt verder prima. Betrouwbaar met goede prestaties. Wat is het verschil in uitstoot? 1/100 ste?
Ik zou mij meer druk maken over de hybride voertuigen die veel meer uitstoten dan voorgehouden wordt. Dat is pas je reinste volksverlakkerij!
03 nov 2015 8:29
Het lijkt me toch heel sterk dat alleen VAG met dit soort softwaretrucs die norm gehaald heeft. Zijn de techneuten van GM, PSA en Ford dan zoveel slimmer? Dat bestaat gewoon niet. Bovendien zien we hetzelfde ook buiten de autoindustrie; op televisies, koelkasten etc.. Toch ik weet niet wie ik meer moet geloven: de milieulobby, of de industrie.
03 nov 2015 9:21
Ivo 3.6 schreef:Waar maken we ons eigenlijk druk over?
Er is iemand slim geweest om die milieu-eisen te halen door een foefje in de software. De auto werkt verder prima. Betrouwbaar met goede prestaties. Wat is het verschil in uitstoot? 1/100 ste?
1/100 van wat?
Bovendien: daar gaat het toch ook niet om. Het bedrijf heeft moedwillig de zaken mooier voorgesteld dan ze zijn op een belangrijk onderwerp voor het milieu en de volksgezondheid: emissies. Als het nou ging om een zonneklep die in plaats van 90 graden maar 85 graden draaibaar is...
Stel je voor: je koopt een auto omdat die 28 airbags heeft op cruciale plekken en daardoor als veiligste auto is getest. In de praktijk echter blijkt dat die airbags bij échte ongelukken niet functioneren. Zou je je dan druk maken?
03 nov 2015 9:58
Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:En als VAG zelf al niet weet in welke auto's de software zit
Dus VAG weet niet welke software er in hun eigen producten zit?
Kom op zeg, gelooft toch niemand?
Dat soort bedrijven zijn zo groot dat ze zelf op onderzoek uit moeten gaan. Zeker in gevallen waar er duidelijk schuldigen aan te wijzen zijn. Ze zullen inmiddels nu wel een duidelijk beeld hebben om welke auto's het zal gaan maar het feit dat nu Porsche en Audi in opspraak komen geeft misschien wel aan dat het allemaal complexer in elkaar zit.
03 nov 2015 10:44
Hoewel ik mezelf niet tot de VAG-fanboys reken, hoop ik dat de schade voor VAG beperkt blijft.
Een bedrijf als VAG heeft zon enorme impact op de Duitse en dus Europese economie...
03 nov 2015 10:50
En nog steeds geen objectief, journalistiek verhaal van de auto "journalisten" des lands (autoweek, autovisie, etc etc)...
Waarom niet een paar VAG TDi regelen, een meet apparaat aan hangen en kijken wat de waardes zijn.
Op tijd reageren op de volgende persintroductie en het ticket bevestigen is natuurlijk belangrijker.
03 nov 2015 11:15
Onze A-label Kia Picanto (mijn eerste stuiptrekking om een 'bijtellingsvriendelijke' mobiel in de zaak te betrekken...) zou iets van 1 op 24 moeten halen, maar we deden gerust 1 op 13 gemiddeld!!!! Maar ja, ik deed de berekening handmatig, waarbij de boordcomputer iets heel anders aangaf!!!
Dat alleen VW aangepakt wordt, kan hooguit een politiek spel zijn!
Snelheidsmeters, dus ook KM-tellers wijken af, boordcomputers wijken af, alles wijkt af: iedereen rekent op het randje, ook overheden.
03 nov 2015 11:17
En waar blijven de uitslagen van de (onafhankelijke)tests (rijtests) van de andere spelers op de markt
De focus ligt nu wel ERG op VW en dochterondernemingen
03 nov 2015 12:00
Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Ikzelf ben wel een liefhebber van het merk maar lang niet meer van de nieuwere modellen. Sinds het beleid bij dit soort bedrijven meer gevoerd wordt door de aandeelhouders zie je dat duidelijk terug in alles. En dat ze nu de deksel op hun neus hebben gekregen zal er hopelijk voor zorgen dat ze weer wakker zijn geschud.
03 nov 2015 12:10
Maar dan vinden ze wel nieuwe trucjes.. 't is een beetje zoals met doping.
03 nov 2015 14:45
IN 2008 hadden ze ook al problemen, kunnen nu dezelfde brief weer gebruiken...
03 nov 2015 23:00
Franz schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Franz schreef:En als VAG zelf al niet weet in welke auto's de software zit
Dus VAG weet niet welke software er in hun eigen producten zit?
Kom op zeg, gelooft toch niemand?
Dat soort bedrijven zijn zo groot dat ze zelf op onderzoek uit moeten gaan. Zeker in gevallen waar er duidelijk schuldigen aan te wijzen zijn. Ze zullen inmiddels nu wel een duidelijk beeld hebben om welke auto's het zal gaan maar het feit dat nu Porsche en Audi in opspraak komen geeft misschien wel aan dat het allemaal complexer in elkaar zit.
Wat ik al zei dus
http://www.nu.nl/algemeen/4157999/onreg ... wagen.html
04 nov 2015 2:42
Remmel schreef:IN 2008 hadden ze ook al problemen, kunnen nu dezelfde brief weer gebruiken...

Tja, die taalfout geeft hem al weg,
04 nov 2015 10:09
Ben benieuwd hoe lang het duurt voor er ontdekt wordt dat vele andere automerken ook niet voldoen aan de uitstoot. (kan mij niet voorstellen dat het alleen VAG betreft en andere autoproducenten vergelijkbaar presterende motoren bouwen welke wel aan de aan uitstoot voldoen)
04 nov 2015 10:10
Cazzo Super Veloce schreef:Hoewel ik mezelf niet tot de VAG-fanboys reken, hoop ik dat de schade voor VAG beperkt blijft.
Een bedrijf als VAG heeft zon enorme impact op de Duitse en dus Europese economie...
Dat dus.
04 nov 2015 10:16
Ach, ze trekken ook 1 miljoen migranten aan en daar hoor je niemand over.
04 nov 2015 11:31
Uit het FD van vandaag:
interview met Manuel Theisen. De Duitse corporate governance-expert, verbonden aan de Ludwig-Maximilians-Universität München.
Voordat dieselgate aan het licht kwam, uitte u in uw werk al felle kritiek op VW. Wat is er mis met het concern?
'VW is het schoolvoorbeeld van een slecht bestuurde onderneming met een even unieke als catastrofale aandeelhoudersstructuur. Enerzijds de grote invloed van de vakbond en deelstaat Nedersaksen, die via een belang van 20% en de zogenoemde Volkswagenwet over iedere grote beslissing zijn veto kan uitspreken. Banenbedreigende plannen komen er dus nooit door, ook al zijn die soms noodzakelijk. Anderzijds heb je de grootaandeelhouderfamilies Porsche en Piëch, die VW bestieren alsof het hun eigen worstkraampje is, een privéspeeltje. Miljardenconcern VW wordt anno 2015 nog altijd geleid als een kleine familieonderneming waarin tegenspraak niet wordt geduld. Begrijp me niet verkeerd: er is in principe niets mis met een rijke aandeelhoudersfamilie. Kijk maar naar de familie Quandt bij BMW. Maar de clan Porsche-Piëch is ongelofelijk conservatief. In al die jaren hebben ze nooit een manager van buiten geaccepteerd. De RvC heeft geen enkel onafhankelijk lid. Zelfs bij de bedrijven die ze hebben overgenomen, zoals Scania en MAN, hebben ze meteen het bestuur naar huis gestuurd en vriendjes benoemd.'
Ceo Matthias Müller heeft veranderingen aangekondigd, zonder specifiek te worden. Kan hij VW hervormen?
'Dat is onwaarschijnlijk. Hij is deel van het systeem. Bovendien heeft hij nauwelijks speelruimte in de huidige structuur, wat zichtbaar is in het halfslachtige crisismanagement, zonder transparantie en zonder rigoureus afscheid van de bedrijfstop en de direct verantwoordelijken. Aan de andere kant: dit schandaal laat zich niet repareren door gewoon de tijd te laten verstrijken. Daarvoor is financiële impact en imagoschade te groot. Het is daarom zeker niet denkbeeldig dat VW op termijn een sterke partner nodig heeft of dat de overheid moet bijspringen. Wellicht dat het belang van de familie Porsche-Piëch dan afneemt. Een zegen: want met deze families aan boord kan VW niet hervormen.'
hmmm klinkt niet echt positief.....
04 nov 2015 11:50
Dieselgate breidt uit naar CO2-gate
De problemen bij Volkswagen stapelen zich op. Dinsdag werd uit intern onderzoek duidelijk dat nog eens 800.000 auto's 'onverklaarbare tegenstrijdigheden' vertonen met betrekking tot de uitstoot van CO2.
http://www.autoweek.nl/nieuws/34936/meer-autos-volkswagen-besmet
07 nov 2015 6:35
Als dalijk onomstotelijk vaststaat welke auto's met sjoemelsoftware ten onrechte een typegoedkeuring hebben ontvangen, dan ben ik heel benieuwd naar de praktijk. Wat ik tot dusver heb gelezen is dat of de software wordt aangepast (met weer andere nadelige effecten op prestatie of CO2 uitstoot) of gunstige inruilvoorwaarden bij inruil op een ander VAG product (dat hopelijk wel aan alle regeltjes voldoet).
Maar stel, je onderneemt geen actie en je blijft met je illegale auto rijden, wat dan? In beslagname?

, sowieso probleem bij eerstvolgende apk... En dan? Je hebt dan in ieder geval niets meer aan je auto...
De Nederlandse overheid heeft overigens reeds medegedeeld dat het voor de betreffende eigenaren geen fiscale gevolgen heeft. Immers schijnt als NOx na aanpassing omlaag, gaat CO2 omhoog. De gevolgen hiervan voor de overheid, inclusief het laatste CO2 gebeuren, zal dus door de overheid ook op bordje VAG gelegd gaan worden. Zal wel gunstig worden afgekocht verwacht ik....
07 nov 2015 6:41
Vervolgens ook wel interessant te weten wat er dan vervolgens met die ingeruilde - illegale - auto's gaat gebeuren. Gaan die massaal naar de andere kant van de wereld, waar andere regels gelden???
Dan schiet dat voor het milieu niet op en wat zegt dat dan van en welk effect heeft zulks dan op VAG....
07 nov 2015 9:27
Vergeet niet dat zo'n sjoemelding nog altijd veel zuiniger is dan het gros aan auto's wat hier rondrijdt. Dit gaat alleen maar om fiscale voordelen en meer niet. Tweedehands heb je weinig aan die voordelen.
07 nov 2015 9:32
Leuk om te zien dat menigeen ach en wee roept hier over het milieu terwijl men zelf in oude milieu-vervuiler(s) rondrijdt.
Milieu begint bij jezelf en niet door te wijzen naar een ander.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.