Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: 964 revisie of nie(t)?

09 nov 2015 22:55

Olie komt via de uitlaatspruitstukken, nou ja langs, in de warmtewisselaars terecht. Gelekte olie wordt warm->walmen in je interieur. Klepdeksel pakking zou kunnen, maar bij de 964 wordt deze telkens vervangen bij een beurt want bij het stellen van de kleppen moet de deksel er af..

Bij de 993 komt een lekkende pakking vaker voor, want de deksels hoeven er niet meer zo vaak af.

Re: 964 revisie of nie(t)?

10 nov 2015 9:22

Dank allen voor de reacties. Kleppendeksels hoorde ik vaker. Ook meer rijden hoorde ik vaker :)
"Revisie nog nie" !

Ik hou jullie op de hoogte!

Re: 964 revisie of nie(t)?

29 dec 2015 22:19

Mn 964 lekte stevig en had ook last die blauwe wolk die onder de achterste spatborden onderuit komt, zeker als ik stuk gereden had uurtje stil en dan terug vertrekken veeel rook.
Heb compressie test laten uitvoeren en met camera in cilinders laten kijken om een idee te hebben wat de revisie ging kosten. Gevolg alles goed, compressie super, de lek gevonden kwam van de voetpakking aan de cilinders dus revisie dan maar.
Om lang verhaal kort te maken , eens de motor gedemonteerd vertelde mijn specialist,die compressietest was weggegooid geld er lag zoveel olie bovenop de pistons dat gij zelfs zonder zuigerveren nog compressie zou hebben.
Dit zal wel overdreven geweest zijn, maar wil zeggen compressietest sluit niet altijd problemen uit.
Ps ben wel tevreden dat ik de motor heb laten reviseren,dus als het financieel kan zou ik er voor gaan en maakt toch ook de wagen beter in waarde.
Grts krieck

Re: 964 revisie of nie(t)?

10 jan 2016 23:50

Als je olie in het interieur komt, dan gaat het om externe lekkage.
De olie komt op de uitlaat en via de warmtewisselaars naar je kachel en all over the place.
Een veel voorkomend probleem van de 964 zijn de cilinder voetpakkingen. Dat zijn dunne o-ringen die niet oneindig meegaan.
Ik zou dan nieuwe voetpakking doen, en als je toch bezig bent cilinderkoppen en zuigerveren meenemen.
Of nog liever..... een full check.
Plaats een reactie