Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
11 nov 2015 11:38
Vind het altijd maar kul....hele blok wordt gereviseerd met nieuw spul alleen het stalen omhulsel blijft nog origineel. Beetje jezelf voor de gek houden vind ik.
11 nov 2015 12:36
Je mag het kul vinden, tijdens een taxatie wordt het wel als waardebepalend onderdeel meegenomen. Het zal dus schijnbaar toch iets betekenen denk ik dan.
11 nov 2015 12:58
Tuurlijk is het kul, Net zoals dat de ex Porsche van Kim Kardashian meer waard is dan die van mij.
11 nov 2015 13:09
Tja, we kunnen alles wel flauwekul vinden, feit is dat:
Dat een oude luchtkoeler uit '64 meer geld waard is als een nieuwe 991GT3RS...
Dat de nieuwere generatie (waterkokers) minder waard als een oudere generatie luchtbakkers...
De markt bepaalt, niet de bijdragers op dit forum, feit is dat een matching numbers auto over het algemeen meer waard dan een non-matching auto in dezelfde staat.
11 nov 2015 13:26
Dat dus. Je wil graag een auto in originele staat zoals ie ooit de fabriek is uitgegaan. We vinden allemaal Porsches mooi met knappe bbs'en eronder, verlaagd, rs uitgevoerd.....totdat we hem zelf gaan kopen. Dan betalen we liever iets meer voor originaliteit. Zo werkt het nu eenmaal en dat zal ook nooit veranderen.
11 nov 2015 13:36
in Heteren staat een 911`je die €625.000 kost en niet matching numbers is.
11 nov 2015 13:41
Laat ik het zo zeggen: als ik een paar ruggen in mijn zak kan houden omdat een auto niet 'matching' is, dan is dat toch mooi meegenomen...
Laatst bijgewerkt door
MickRS op 11 nov 2015 13:48, in totaal 1 keer bewerkt.
11 nov 2015 13:55
Cazzo Super Veloce schreef:Tuurlijk is het kul, Net zoals dat de ex Porsche van Kim Kardashian meer waard is dan die van mij.
Zal wel iets met haar kont te maken hebben...
11 nov 2015 13:56
Ja, of het rode interieur ipv groen...
11 nov 2015 13:58
Franz schreef:Je mag het kul vinden, tijdens een taxatie wordt het wel als waardebepalend onderdeel meegenomen. Het zal dus schijnbaar toch iets betekenen denk ik dan.
Gecreëerd iets....
Als je het feitelijk bekijkt dan is het toch onzin dat alleen 1 van de honderden onderdelen van de motor nl. het kale onderblok het fenomeen "matching" bepaalt.
11 nov 2015 14:09
Eigenlijk vind ik het best logisch. Deze auto's stijgen in prijs vanwege de zeldzaamheid. Dus ga je ook verder zoeken naar specificaties die het nog zeldzamer maken.
En aangezien de motor zowat hét belangrijkste onderdeel is, is dat een van de eerste dingen waar je ook naar kijkt. En als die nog origineel is, maakt dit dus een zeldzamer exemplaar. Die kan je nooit meer vervangen zonder dat het origineel blijft.
Eenmaal de motor vervangen is, kan je blijven vervangen, maakt toch niets meer uit dan.
Het is misschien beetje raar verwoord, maar ik denk dat je wel snapt wat ik wil bedoelen.
En ik weet dat het best mogelijk is dat er veel meer matching numbers zijn dan omgekeerd, dus het is misschien niet letterlijk zeldzamer, maar het doet toch iets dat het origineel is.
11 nov 2015 14:32
giulia schreef:Franz schreef:Je mag het kul vinden, tijdens een taxatie wordt het wel als waardebepalend onderdeel meegenomen. Het zal dus schijnbaar toch iets betekenen denk ik dan.
Gecreëerd iets....
Als je het feitelijk bekijkt dan is het toch onzin dat alleen 1 van de honderden onderdelen van de motor nl. het kale onderblok het fenomeen "matching" bepaalt.
Is het ook. Zoals een Dinky Toys autootje ook veel meer oplevert als het doosje er nog bij zit terwijl ie in een vitrine veel beter te bezichtigen is.
11 nov 2015 15:07
giulia schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Tuurlijk is het kul, Net zoals dat de ex Porsche van Kim Kardashian meer waard is dan die van mij.
Zal wel iets met haar kont te maken hebben...
Klopt, die heeft een bank voorin
Maar verder zie je bij Luchtkoelers dat het een "meerwaarde" is en bij de generatie's va 996 een plus(je) is als er al een nieuw blok in zit...
Dus ja, eindeloze discussie
13 nov 2015 9:11
giulia schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Tuurlijk is het kul, Net zoals dat de ex Porsche van Kim Kardashian meer waard is dan die van mij.
Zal wel iets met haar kont te maken hebben...
Die wordt nog meer waard als er ook nog een matching telefoonnummer bijzit, denk ik.
14 nov 2015 0:06
Franz schreef:Dat dus. Je wil graag een auto in originele staat zoals ie ooit de fabriek is uitgegaan. We vinden allemaal Porsches mooi met knappe bbs'en eronder, verlaagd, rs uitgevoerd.....totdat we hem zelf gaan kopen. Dan betalen we liever iets meer voor originaliteit. Zo werkt het nu eenmaal en dat zal ook nooit veranderen.
+1
Of totdat we hem zelf willen VERkopen, en hem aan de straatstenen niet kwijtraken
of iig niet tegen de prijs die we in gedachten hadden.
14 nov 2015 19:34
Het gaat hier op het forum teveel over waarde/geld ipv over het rijden met je bak.
Ben nu 56 en kocht mn eerste 911 (2.4 uur '73) toen ik 18 was. Heb me nooit zorgen gemaakt over M nrs en zal het ook nooit doen.
Mn auto is geen spaarpot.
14 nov 2015 23:56
Wel een beetje makkelijk gezegd. Dit soort auto's zijn nu gewoon veel geld waard. Of dat reeel is kun je betwisten, maar het is een feit. De prijzen zijn zo hoog omdat dat er ( bijna) voor betaald wordt.
Ik heb er niet om gevraagd dat een vergelijkbare auto voor mijn 911 nu richting de 80k gaat. Hoeft ook niet voor mij. Maar dat is de markt. Zelfde met matching numbers. Is niet belangrijk, maar mensen hebben daar meer geld voor over. Vandaar het prijsverschil.
Helemaal eens dat je met deze, en andere auto' s moet rijden. Maar door de prijstijging en de daarbij komende zaken wordt het wel lastiger. Zelfde met mensen die schermen dat hun auto goed verzekerd is en dat dat voldoende zou zijn, probeer maar eens een identieke auto te vinden.
Dus...... Matching belangrijk? Nee. Belangrijk in de huidige markt? Jazeker. Is het de meerpijs waard? Dit is persoonlijk.
15 nov 2015 10:33
Hessel schreef:Dus...... Matching belangrijk? Nee. Belangrijk in de huidige markt? Jazeker. Is het de meerpijs waard? Dit is persoonlijk.
Niet mijn insteek, ik heb nooit matching-nummers willen hebben omdat het geld op zou gaan leveren (heb de auto ook nog gewoon en rijdt er nog steeds hetzelfde mee...)..maar was voor mij een "verplichte-optie" die erbij hoort, dus zonder geen interesse...maar iedere Sjaak zijn smaak...
15 nov 2015 11:00
Beetje hypocriet allemaal want volgens mij geilt het gros hier op het forum ook op onderhoudsboekjes vol stempeltjes van gerenommeerde Porsche specialisten wat eigenlijk ook nergens over gaat maar wel de marktprijs bepaalt. Precies hetzelfde verhaal dus. Hier in het dorp zit een monteur die echt verstand heeft van luchtgekoelde Porsches en VW's maar dagelijks aan Peugeotjes, Skoda's en Opels sleutelt. Die heeft mijn bak vakkundig gereviseerd tegen een prijs waar een Porsche-specialist mij keihard in mijn gezicht gaat staan uitlachen. Maar toch laat ik binnenkort een grote onderhoudsbeurt uitvoeren bij de Porsche-specialist omdat ik weet dat eventuele volgende kopers dit graag zien. En dan betaal ook ik daar liever een aantal euro's meer voor. Dus ook ik doe er net zo vrolijk aan mee.
25 nov 2015 10:22
Gho, hangt er allemaal vanaf (zoals eerder gezegd) wat je ermee van plan bent.
Is het voor de verzameling of concour, dan moet het tot de laatste bout origineel zijn en kloppen met de optiecodes op de sticker die binnenin de kofferklep kleeft (bij sommige kleeft die dan weer ergens anders).
Sommige handelaars zweren bij origineel en gooien er alles wat niet frabrieks geleverd af..... Iets waar ik persoonlijk ervaring mee heb.
Is misschien wat ver gezocht, maar wil nog een stapje verder gaan dan matching numbers.
Wat met het interieur dat versleten is? Vele doen deze binnen om opnieuw te laten overtrekken in dezelfde kleur.
Vaak nemen ze 'een' kwaliteitsleder i.p.v. origineel Porsche leder omdat de prijs 2-3x duurder is . Bv het geperforeerde Porsche leder, de gaatjes origineel staat verder uit elkaar dan wat ze bij de meeste overtrekkers gebruiken.
Snap wel dat de meeste hier belang aan hechten dat alle nr kloppen maar hoever ga je?
Persoonlijk vind ik het minder erg, ik heb mijne 928 gekocht zonder historie en zit ook andere motor in.
Belangrijker vind ik het nu om mijn eigen historie bij te houden, facturen en datums onderhoud,...
Wat niet wil zeggen dat mijn volgende of 2e 928 wel matching numbers moet zijn.
Dit zal zijn om volledig te restaureren....
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.