Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
13 sep 2005 23:35
Maar ik maak uit de tekst op bij de 3e foto (met je huidige velgen) dat er geen spacers meer onder zitten Humphrey?
Henk-ookgeïnteresseerdinspacers-C2C
13 sep 2005 23:53
Lagere ET-waarde geeft hetzelfde effect.
13 sep 2005 23:59
Ik vermoedde al iets in die richting!
Zal zelf maar heel even wachten dus met de aanschaf van spacers totdat ik er helemaal over uit ben wat de ideale velgen zijn voor mijn 993
Laatst bijgewerkt door
Henk op 14 sep 2005 0:12, in totaal 1 keer bewerkt.
14 sep 2005 0:00
zeer verstandig.
14 sep 2005 0:08
HenkC2C schreef:Ik vermoedde al iets in die richting!
Zal zelf maar heel even wachte dus met de aanschaf van spacers totdat ik er helemaal over uit ben wat de ideale velgen zijn voor mijn 993

Henk,
Je bedoelt zeker:
"Zal zelf maar heel even wachte dus met de aanschaf van spacers totdat ik er helemaal over uit ben wat de volgende Porsche wordt"
14 sep 2005 0:13

Misschien ook wel verstandig!
14 sep 2005 0:40
RS-R schreef:zorg in ieder geval voor gebalanceerde spacers
wat een onzin zeg... of hebbie je aandrijfassen soms ook uitgebalanceerd?
14 sep 2005 9:10
Hoe groter de diameter (en gewicht) van het ronddraaiend voorwerp, des te groter de gevoeligheid voor onbalans lijkt me. Heeft iets met middelpuntvliedende kracht te maken, axiaal en radiaal. Dus idd lijkt het me ook niet nodig om spacers en aandrijfassen te balanceren. Daarbij komt natuurlijk wel dat assen gemachineerd zijn en dus erg weinig onbalans hebben, terwijl banden maattechnisch natuurlijk een veel bredere tolerantie (en dus onbalans) hebben.
05 okt 2005 19:03
aandrijfassen worden wel gebalanceerd.
las maar eens een stukje ijzer aan je aandrijfas en je zult het verschil wel merken
05 okt 2005 20:07
als je een stuk ijzer aan je leuter last, komt het ook niet goed...
maar om nou te zeggen dat 'ie uitgebalanceert is
05 okt 2005 21:24
neenee, toch wel
we hebben hier al cardanassen verlengt en verkort en daarna worden die uitgebalanceerd.
kijk mar eens op zo een as, daar staat een plaatje tegen gelast aan ene kant, zelfde principe als bij het uibalanceren van uw banden op de velg. alleen dat het hier niet verwijderbaar is
nu hoor ik de vraag, waarom verlengen of verkorten??
awel
Bij een jeep die verhoogd wordt moeten ze verlengd worden
bij een auto die verlaagd wordt moeten ze dus verkort worden
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.