Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 13:26

Ik weet het niet hoor. In ieder autoblad en tv programma wordt altijd de 911 als groot referentiepunt gebruikt als enige "praktische dagelijks bruikbare sportwagen" als een ander merk weer met de zoveelste 911 killer komt. Het aantal 911 killers de afgelopen jaren is niet meer te tellen. Andere merken zullen zeker op punten beter zijn maar als totaal package is de 911 - ook de nieuwe - nog steeds ijzersterk. Ik zie mijzelf niet dagelijks de ferrari gebruiken de 911 doe ik dus wel.

P.S. ik pretendeer niet objectief te zijn. :cheers:
Laatst bijgewerkt door Driver4S op 18 nov 2015 16:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 13:43

wat is er mis met de Mazda manier ?.. Halen betere verbuiks en emissie-eisen dan voorheen en doen aan Upsizen. Motoren met hogere compressies .... Technici kom er maar in...

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 15:04

Driver4S schreef:Ik weet het niet hoor. In ieder autoblad en tv programma wordt altijd de 911 als groot referentiepunt gebruikt als enige "praktische dagelijks bruikbare sportwagen" als een ander merk weer met de zoveelste 911 killer komt. Het aantal 911 killers de afgelopen jaren is niet meer te tellen. Andere merken zullen zeker op punten beter zijn maar als totaal package is de 911 - ook de nieuwe - nog steeds ijzersterk. Ik zie mijzelf niet dagelijks de ferrari gebruiken de 911 doe ik dus wel.

P.S. ik pretenteer niet objectief te zijn. :cheers:

Ferrari is gewoon een segment hoger dan Porsche.
Farrari heeft nog nooit geclaimd een Porsche-killer te bouwen.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 16:27

De 918 doet toch aardig mee in het McLaren / Ferrari segment of vergis ik mij?

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 16:31

Liever een 918 dan een Ferrari, maar goed, wie ben ik.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 17:15

Sinds dat Porsche serieus zijn gaan testen op de Nordschleiffe zijn meerdere merken dit gaan doen om zo de rondetijden te kunnen vergelijken. Dus wel degelijk referentiemateriaal.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 17:34

Zijn er Ferrari's die het einde van de Nordschleife halen?

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 17:40

Italian trash :mrgreen:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 17:45

Ewout schreef:Zijn er Ferrari's die het einde van de Nordschleife halen?

Vandaar ook de opmerking van Cazzo :mrgreen:
Cazzo Super Veloce schreef:Farrari heeft nog nooit geclaimd een Porsche-killer te bouwen.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 17:57

Driver4S schreef:De 918 doet toch aardig mee in het McLaren / Ferrari segment of vergis ik mij?

We hadden het over een 911 tov Ferrari.
De goedkoopste Ferrari is iets van 220K...

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 17:57

Ewout schreef:Zijn er Ferrari's die het einde van de Nordschleife halen?

Zijn er waterkokers die niet gevoelige IMS Lager?

Feit is dat Ferrari een enorme kwaliteitsslag gemaakt heeft, en Porsche ook, maar dan de andere kant op...

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 18:14

Aangezien de auto turbos heeft en ook intercoolers vraag ik me af of de gasrepons beter/gelijk is aan de echte turbo modellen. De luchtgaten aan de zijkant in de mijne zijn voor de intercoolers (en gaat er dan achter weer uit via de gaten onderin de achterbumpers).

bij de nieuwe gaat de verbrandingslucht én de intercooler lucht volgens mij erin via het rooster bovenop. Dan zou dus het inlaat traject een stuk korter zijn....en dat is beter voor de respons.

Ieman die een doorsnede heeft gezien?

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 18:52

ferrari is meer een jongensdroom dan Porsche. Porsche is minder bijzonder. Wel gaaf uiteraard.
911-killers bouwen al die rijstmobielen, hot hatches etc. Supersportwagens zijn geen 911 killers. Andere league....

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 19:55

Daar hebben ze bij Porsche de 911 Turbo of GT2 voor.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 19:57

Waanzinnige auto's. Maar imho geen supersportwagens als een Koenigsegg of McLaren...

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 20:12

Klopt. Maar ik was in de veronderstelling dat je de Ferrari's en Gallardo's bedoelde met supersportwagens. Koenigsegg en Veyrons en zo vind ik meer exoten. De kans op het winnen van de Staatsloterij is groter dan dat je op één dag een Veyron en Koenigsegg spot :lol:

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 20:16

Gelukkig maar...de aanblik van 2 van die hokken op een dag.....misselijkmakend.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 22:11

Veyron, lillik hok, inderdaad.
Maar n Koenigsegg, dat vind ik dan weer wel een geslaagd design.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 22:14

Terug naar de nieuwe 911. Ik blijf hem ook qua vormgeving mooier vinden dan de 1e generatie 991. Je kan er de klok op gelijk zetten dat de 2e generatie van een model: 996, 997, 991 een stuk mooier beter en later tweedehands gewilder is dan de 1e generatie van een serie. Ben benieuwd naar de 2e generatie 991 GT3 of 991 GT3 RS.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 22:38

De tijd gaat gewoon door en ik kan er niets aan doen maar vind de 991 MKII er mooi en de technische vooruitgang spreekt mij wel aan. In de rijtesten zie ik dat het nog steeds leuk is om tot zo'n 7000rpm door te trekken. Doe mij er maar eentje! (Over een jaar of wat, Carrera S met sportuitlaat)

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

18 nov 2015 23:11

Franz schreef:Sinds dat Porsche serieus zijn gaan testen op de Nordschleiffe zijn meerdere merken dit gaan doen om zo de rondetijden te kunnen vergelijken. Dus wel degelijk referentiemateriaal.


In ieder geval heb ik gezien dat in Weissach enkele Ferrari's staan als referentie materiaal en ik begrijp dat dat andersom ook zo is (onderling geruild).

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

20 nov 2015 21:28

991.2 is nog niet uit of de volgende generatie wordt al klaargestoomd.

http://www.autoweek.nl/nieuws/35128/por ... eratie-911

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

20 nov 2015 21:38

Driver4S schreef:Terug naar de nieuwe 911. Ik blijf hem ook qua vormgeving mooier vinden dan de 1e generatie 991

Ik vind het zelfs een prachtige auto om te zien. Misschien wel de mooiste sinds de 964.

Re: Luchtkoeling, waterkoeling, turbo's > het blijft een 911

25 nov 2015 10:31

Gisteren de uitnodiging voor de introductie ontvangen van PCL. Kijk er nu al naar uit.
Plaats een reactie