Vertel hier over jezelf.
18 nov 2015 14:48
Al met al een behoorlijk valse start...
Zou nog maar eens goed nadenken voor ik me in het waterkoker-avontuur zou storten, of doorsparen voor een Turbo-Cabrio...
18 nov 2015 15:10
Ewout schreef:..... heb ik het rijden en de keuring maar aan PCL overgelaten.
Achteraf wel prettig want nu kan men mij dit probleem niet in de schoenen schuiven.
Kan ik me voorstellen. Echter
Pacoloco schreef:Er wordt ook gekeken naar de draaiuren na de piek in het toerenbereik. Wanneer dit meer dan 200 draaiuren geleden is wordt verwacht dat de motor de belasting zonder (grote) gevolgen heeft doorstaan.
Dat zou je waarschijnlijk vrijpleiten

en zou ook een indicatie moeten geven of het na de vorige AKK bij de laatste eigenaar is gebeurd
Weet je waarom deze de 997 slechts kort heeft gehad?
18 nov 2015 15:59
Nee, volgens mij had de vorige eigenaar hem bij de verkoper voor een BMW 530 ingeruild. Waarom, dat mag Joost weten
18 nov 2015 16:31
Het is onbegrijpelijk en dus bij voorbaat al verdacht wanneer een Porsche
(997) wordt ingeruild op een BMW
(530)

, laat staan wanneer dat zo snel na aankoop gebeurt. Wellicht een bokkensprong nadat hij nattigheid

voelde aankomen?!
18 nov 2015 16:49
Ewout schreef:Ze hanteren bij het overschrijden van het maximale toerental 6 gradaties.
Dit was gradatie 6, waarschijnlijk heeft iemand bij hoge snelheid van de 6e naar de 3e versnelling geschakeld ofzo.
Advies van PCL: motor vervangen.
Dat is dus 9500 t/pm en meer. Hier wat meer info:
http://www.911virgin.com/porsche/rev-range-information/
18 nov 2015 16:58
Duidelijk stukje, Thnx
18 nov 2015 17:33
Balen!
Als ze een nieuwe motor in lepelen zou ik hem niet laten staan. Maar zonder nieuwe motor, zou ik op zoek gaan naar een andere.
18 nov 2015 17:37
Ik was zelf ook al tot die conclusie gekomen. Er is alleen nog steeds niets bekend, verwacht elk moment een telefoontje.
18 nov 2015 17:46
Spannend. Maar bij twijfel niet inhalen Ewout.
18 nov 2015 19:25
Andere Porschecentrum heeft ook de schade geconstateerd, het is nog niet helemaal duidelijk wat er nu met de auto moet gaan gebeuren.
Ik heb de koop net ontbonden en wel gevraagd om even te bellen als ze er een andere motor inzetten.
We zoeken (helaas) verder.
18 nov 2015 19:30
Wat een domper
Succes met de verdere speurtocht
18 nov 2015 19:53
Sterk Ewout!
Succes met de zoektocht.
18 nov 2015 19:58
Time is on your side. What doesn't kill you makes you stronger. Yabbadabbadoo.
Sterkte.
18 nov 2015 20:01
Zie het eigenlijk niet zo als een domper. Domper was het pas echt geweest als je deze had gekocht zonder AKK.
Succes met de verdere zoektocht!
18 nov 2015 20:03
Always look on the bright side of life. Jouw 964 wordt nu steeds meer waard en een 997 zal iets meer afschrijven. Win win situatie
18 nov 2015 20:04
Idd, rustig verder kijken.
En misschien nog eens heroverwegen als ze er een nieuwe motor in lepelen.
Veel succes.
18 nov 2015 20:34
Je zou als die wagen voor de rest naar je zin is ook eens kunnen vragen wat er van de prijs af kan. Nieuwe motor is ook niet goedkoop en daarmee heb je dan nog steeds een potentieele gevoelige IMS Lager.
Misschien gaat er wel zo veel van de prijs af dat je voor het verschil de motor kunt laten reviseren incl. alle upgrades. Ben je meteen klaar met de wetenschap dat je van problemen gevrijwaard bent.
18 nov 2015 20:36
Das balen... Maar gelukkig op tijd ontdekt. Er komt vast weer een mooie voorbij!
Wat betreft die motorschade is verkeerd terugschakelen idd vaak de oorzaak. De Toyotamotor van de Lotus gaat eigenlijk nooit stuk, behalve als iemand ipv vijf naar drie teruggaat. Die twee zitten nl verdomd dicht bij elkaar. Tsja en als je dan tegen de 9000 toeren in zn zes zit...
18 nov 2015 20:39
Tegen de 9000rpm in z'n 6 zitten en dan terugschakelen naar z'n 5?
Aparte jongens die Lotus rijders ...
18 nov 2015 20:49
Hey engels he. Altijd net even anders...
Maarreh, je begrijpt m vast wel...
[edit] zon 111r hou je het liefst boven de 6200rpm, daar krijgt ie nl nog even een enorme 'boost'. Even misschakelen is dan niet zon heel goed idee...
18 nov 2015 21:06
Jij blij dat je een aankoopkeuring hebt laten doen. Ik ben het met Cazzo eens. Zou nog maar eens goed nadenken. Je hebt immers een mooie en goede 964.
Maar goed als je liever spijt hebt van de dingen die je wel hebt gedaan, dan zou ik de koop gewoon door laten gaan.
18 nov 2015 21:32
MickRS schreef:Hey engels he. Altijd net even anders...
Maarreh, je begrijpt m vast wel...
[edit] zon 111r hou je het liefst boven de 6200rpm, daar krijgt ie nl nog even een enorme 'boost'. Even misschakelen is dan niet zon heel goed idee...
Off topic modus: Heb het een keer mee mogen maken (111r), aparte beleving.
18 nov 2015 23:41
Ewout schreef:Andere Porschecentrum heeft ook de schade geconstateerd, het is nog niet helemaal duidelijk wat er nu met de auto moet gaan gebeuren.
Ik heb de koop net ontbonden en wel gevraagd om even te bellen als ze er een andere motor inzetten.
We zoeken (helaas) verder.
Balen,.... Je mag zaterdag wel even in mijn waterkoker (mee)rijden...
19 nov 2015 0:12
Wat een verhaal zeg. Ff doorzoeken of een goede oplossing voor deze wagen aangeboden krijgen. Je bent gelukkig niet Porsche loos.
19 nov 2015 11:53
Balen zeg....gelukkig heb je je 964 niet eerder particulier verkocht. Niet dat de wereld vergaat als je geen Porsche hebt maar het zou wel zuur zijn.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.